    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uprzejmość zabija
    Date: Wed, 15 Nov 2017 07:51:52 +0100
    <X...@1...0.0.1>
    <otmpu0$vrp$5@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <otn001$vrp$12@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <ouf3g8$o3m$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <ouf94k$laa$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <oufhh7$tg6$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>

    W dniu 15.11.2017 o 05:01, Budzik pisze:

    > Gdyby kazde zderzenie powodowało smierc kierowcy to zapewniam cie ze
    > kazdy by dokładnie tak robił. Z jednym ale: nikt by do samochodu nie
    > wsiadł. :)

    Miało być EOT, ale tak na marginesie. To co piszesz, to teoria
    kompensacji ryzyka głoszona przez Korwina. Wydaje mu się, że jest fajna,
    kontrowersyjna i zupełnie niesprawdzalna, czyli idealna dla niego.

    Jak działa w praktyce... no cóż. Pech chce, że tacy kierowcy bez blachy,
    poduszek i z marnymi szansami na przeżycie w przypadku standardowego
    dzwona samochodowego istnieją i... wbrew tej teorii mają opinię tych
    bardziej pojebanych (często niesłusznie;) Myth busted:P

    Podobnie jest z zagadką "czy lepiej jak pieszy ma więcej praw, bo
    kierowcy będą na niego uważać, czy mniej, bo nikt nie zadba o jego
    bezpieczeństwo lepiej niż on sam". Wiedza o tym jak rozkładają się
    geograficznie statystyki do Pekinu po Paryż nie jest wiedzą tajemną.
    Można dorabiać różne niestworzone teorie, ale fakt jest faktem - im
    dalej na zachód i północ tym lepiej. Oczywiście można mówić o tym, ze
    koincydencja to nie od razu związek przyczynowo skutkowy, o różnych
    czynnikach zewnętrzncyh, ale przypadek? Nie sądzę...

    Więc nie ma co wynajdywać koła. Zostało wynalezione, przebadane, nie
    jest opantentowane, nie ma co sobie tym głowy zawracać, tylko działać.

    Ja na przykład lubię czasem zapierdalać, ale nie dorabiam do tego
    teorii, że tak jest bezpieczniej, bo jestem bardziej skupiony itp;)

    Shrek