  • 331. Data: 2017-11-16 17:34:05
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:oukapi$9sc$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-11-16 o 16:17, J.F. pisze:

    >Na przykład dlatego, że istnieje przepis "chleb może sprzedawać tylko
    >licencjonowany przez państwo piekarz". I akurat wszyscy są zajęci i
    >się im robić nie chce. Wówczas piec chleb i sprzedawać mogliby inni,
    >ale nie mogą, bo rynek nie jest wolny i - wracamy do początku - nie
    >ma reguły, że o warunkach umowy decydują tylko zainteresowane nią
    >strony.

    A to nie takie proste, bo chleb wazna rzecz i moze ta licencja tez
    wazna.
    Trzeba sie dalej dowiedziec jaki jest tryb uzyskania tej licencji -
    moze prawie kazdy chetny moze.
    A jak nie potrafi zrobic dobrego chleba, to dobrze, ze nie dostanie
    :-)

    >Sklep nie chce sprzedać chleba - to jest wolny rynek, bo nikt nikogo
    >to sprzedaży chleba zmusić nie może.
    >Ktoś chce sprzedać chleb, ktoś chce kupić chleb, ale regulator rynku
    >zabrania - to już brak wolnego rynku.

    Jak regulator zabrania to brak.
    Gorzej, jak ja chce kupic, piekarz chce sprzedac ... ale nie moze, bo
    nie ma.

    A nie ma, bo mu wolny rynek zabrania miec za duzo - ja kupie, albo nie
    kupie, to on bedzie stratny, to ludzie pojda do konkurencji gdzie
    taniej, bo konkurencja nie robi nadmiernej ilosci :-)

    J.

  • 332. Data: 2017-11-16 19:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jestem. Zawsze jezdzilem tak szybko jak to mozliwe, tzn jak wydawalo
    > mi sie bezpieczne.
    > Tak, zeby z drogi nie wypasc, a nie tak, zeby przezyc wypadniecie :-)

    > Slabo.
    > A teraz w ogole takie czasy, ze najpierw sie zastanawiam "jak oni chca
    > mnie wydymac" :-)

    Probowałem zasugerowac ze to tylko naiwne i pobozne myslenie - zeby nie
    było - tez tak mam a jednak tak do konca to sie nie łudze...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 333. Data: 2017-11-16 19:11:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.11.2017 o 17:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jestes pewien?

    Ja jestem. Jeżdziłem różnymi samochodami do jakiś padak, do E klasę z
    silnikiem ponad 4 litry. Im lepszy samochód tym rzeczywiście szybciej
    zapierdalałem na autostradzie... ale wynikało to po prostu z komfortu
    (no i starałem się tak do około 200 jako logiczna granica). Wiedziałem,
    że przy dzwonie 200km/h tak czy inaczej marne szanse na przeżycie, a i
    to życie potem słabe.

    Na moto też nie jeżdzę wolniej niż puszki - przynajmniej po mieście, bo
    w trasie powyżej 100 to wieje;)

    Shrek

  • 334. Data: 2017-11-16 19:43:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
> [...]
    >nie
    >było - tez tak mam a jednak tak do konca to sie nie łudze...

    Odpornosc na reklamy to jedno, tu sie moge mylic co do samooceny,
    ale jak zakup auta z poduszka na styl jazdy wplynal, to wiem - nijak
    :-)

    J.