  • 21. Data: 2016-02-19 14:42:04
    Temat: Re: Uczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-19 o 10:26, elmer radi radisson pisze:

    > o jakim Ty samochodzie na poboczu mowisz? Mowa o wypadku.

    Sugerujesz że przepis o obowiązku udzielenia pomocy obowiązuje
    tylko jeśli jest więcej niż jeden samochód na poboczu ?

    > Czy chcesz polemizowac z tym, ze jest obowiazek udzielenia pomocy
    > niezaleznie od tego czy ktos sie czuje bolkiem cienkim czy grubym?
    > To proponuje lekture
    > http://jakubrychlik.pl/tag/obowiazek-udzielenia-pier
    wszej-pomocy

    Ja nie polemizuje z istnieniem takiego przepisu.
    Ja polemizuje z głupotami jakie piszesz.

    > ps. daruj sobie osobiste wycieczki

    Wyjaśnij dlaczego ty sobie nie darowałeś ?
    Uważasz że tobie wolno a innym już nie ?

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2016-02-19 15:24:41
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-02-19 14:42, RadoslawF wrote:

    > Sugerujesz że przepis o obowiązku udzielenia pomocy obowiązuje
    > tylko jeśli jest więcej niż jeden samochód na poboczu ?

    Co niby sugeruje? W ktorym miejscu?

    > Ja nie polemizuje z istnieniem takiego przepisu.
    > Ja polemizuje z głupotami jakie piszesz.

    Tzn. z czym konkretnie? Bo w ogole narazie nie widze
    zadnego konkretu.

    > Wyjaśnij dlaczego ty sobie nie darowałeś ?
    > Uważasz że tobie wolno a innym już nie ?

    O co Tobie chodzi? Badz uprzejmy wskazac rzekoma wycieczke
    z mojej strony.

    --

    memento lorem ipsum

  • 23. Data: 2016-02-19 22:33:01
    Od: <1...@9...223301.invalid> (Tom N)

    elmer radi radisson w

    > Jesli nie widac ze ktos juz udziela pomocy to jest sie zobowiazanym
    > aby tej pomocy udzielic. Nie ma wytlumaczenia ze jest sie cienkim
    > bolkiem.

    Wykonanie połączenia na 112 jest traktowane jako udzielenie pomocy, ba można
    to zrobić powożąc, i nie trzeba zwalniać, albo obawiać się mandatu za
    "używanie komóry". Zielony to na pewno cienki bolek, jest drobny problem z
    zaklasyfikowaniem Ciebie ;P

    --
    'Tom N'

  • 24. Data: 2016-02-20 13:15:06
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-02-19 22:33, (Tom N) wrote:

> [...]
    > to zrobić powożąc, i nie trzeba zwalniać, albo obawiać się mandatu za
    > "używanie komóry". Zielony to na pewno cienki bolek, jest drobny problem z

    Twoim zdaniem, nie zadajac sobie trudu zatrzymania sie i dzwoniac na 112
    mozna udzielic skutecznej pomocy? W jaki sposob dostarczysz sluzbom
    ratunkowym informacji nt. ilosci osob i stanu poszkodowanych? Tym
    bardziej ze wowczas dyspozytor moze poprosic Cie o to abys tych
    informacji dostarczyl i ew. poczekal na miejscu do przybycia ratownikow.
    Zapewne poprosi rowniez o zabezpieczenie miejsca zdarzenia i o ile to
    mozliwe, rozlaczenie akumulatora.

    Czy zostaniesz na miejscu czy pojedziesz wowczas dalej, majac
    przekonanie ze wlasciwie wywiazales sie z tego obowiazku?

    Co do klasyfikacji to chetnie poslucham, bo za bardzo nie wiem jaka masz
    do mnie konkretnie uwage?

    --

    memento lorem ipsum

  • 25. Data: 2016-02-20 17:32:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-19 o 15:24, elmer radi radisson pisze:

    > Co niby sugeruje? W ktorym miejscu?

    "> Ale wyjaśnij cienki bolku, widząc samochód na poboczu zawsze stajesz
    > i pytasz czy nie potrzebują pomocy ?

    o jakim Ty samochodzie na poboczu mowisz? Mowa o wypadku. "

    Jakbyś tego nie wycinał to może byś doczytał.

    > Tzn. z czym konkretnie? Bo w ogole narazie nie widze
    > zadnego konkretu.

    Z tekstem:
    "Jesli nie widac ze ktos juz udziela pomocy to jest sie zobowiazanym
    aby tej pomocy udzielic. Nie ma wytlumaczenia ze jest sie cienkim
    bolkiem. "

    Napisze dlaczego bo nie dostrzegasz problemu.
    Pomocy udziela się osobom a samochód lub samochody stojące po wypadku
    nie oznaczają ze w środku są ludzie potrzebujący pomocy.

  • 26. Data: 2016-02-20 19:31:52
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-02-20 17:32, RadoslawF wrote:

    > o jakim Ty samochodzie na poboczu mowisz? Mowa o wypadku. "
    >
    > Jakbyś tego nie wycinał to może byś doczytał.

    I gdzie wg. Ciebie napisalem cos o jakiejs ilosci samochodow na poboczu?
    Bedziesz uprzejmy wskazac? Bo nie odpowiedziales na pytanie.

    Ja pisalem za to wyraznie o WYPADKU. Wiesz co to jest wypadek?
    wyraznie widoczny rozbity samochod, a nie postawiony na poboczu.

    > Napisze dlaczego bo nie dostrzegasz problemu.
    > Pomocy udziela się osobom a samochód lub samochody stojące po wypadku
    > nie oznaczają ze w środku są ludzie potrzebujący pomocy.

    A ktos napisal o udzielaniu pomocy samochodowi? Skoro mowa o udzielaniu
    pomocy w wypadku, to chyba oczywiste ze mowa o ludziach.

    > "Nie ma wytlumaczenia ze jest sie cienkim bolkiem. "

    Gdzie tu wycieczka? Umiesz takowa odroznic? To jest odniesienie
    sie do cudzego cytatu "albo jak już jesteście na to za cienkie bolki, to
    jedźcie dalej". Z prawnego punktu widzenia nie ma wytlumaczenia ze"ktos
    sie uwazal za cienkiego bolka, wiec nie podjal pomocy".

    Mam wrazenie ze chcesz sie przyczepic tylko sam nie wiesz do czego.
    A moje dwa zdania pierwotnej wypowiedzi sa chyba wyraznie zrozumiale
    i znajduja swoje odzwierciedlenie w przepisach zobowiazujacych
    do udzielenia pomocy poszkodowanym. Proponuje wiec do nich wrocic.

    --

    memento lorem ipsum

  • 27. Data: 2016-02-21 15:19:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-20 o 19:31, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    >
    > Ja pisalem za to wyraznie o WYPADKU. Wiesz co to jest wypadek?
    > wyraznie widoczny rozbity samochod, a nie postawiony na poboczu.

    Widoczny rozbity samochód na poboczu. Rozbity wczoraj.
    Każdy kto nie widział go wczoraj ma obowiązek stanąć i sprawdzić
    czy są ofiary którym trzeba pomóc ?

    > A ktos napisal o udzielaniu pomocy samochodowi? Skoro mowa o udzielaniu
    > pomocy w wypadku, to chyba oczywiste ze mowa o ludziach.

    A skąd wiesz że w środku są ludzie którym trzeba pomocy udzielić ?
    Stajesz przy każdym rozbitku i sprawdzasz ?

> [...]
    > jedźcie dalej". Z prawnego punktu widzenia nie ma wytlumaczenia ze"ktos
    > sie uwazal za cienkiego bolka, wiec nie podjal pomocy".

    Sugerowanie że ktoś jest cienkim bolkiem to nie jest osobista wycieczka?
    Od kiedy ?

> [...]
    > i znajduja swoje odzwierciedlenie w przepisach zobowiazujacych
    > do udzielenia pomocy poszkodowanym. Proponuje wiec do nich wrocic.

    A ja mam wrażenie że się przyczepiłem a nie tylko chcę.
    I napisałem też dlaczego.
    Napisać jeszcze raz ?

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2016-02-21 17:52:38
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-02-21 15:19, RadoslawF wrote:

    > Widoczny rozbity samochód na poboczu. Rozbity wczoraj.

    Jakie wczoraj? O czym Ty piszesz? Zaczynasz snuc jakies absurdy?
    Chyba ze chodzi o to ze nie umiesz ocenic wizualnie samochodu
    ktory wyglada na wlasnie rozbity a w srodku widac nieprzytomnych ludzi.
    I zakladasz swiat w ktorym pobocza sa obsiane rozbitymi, porzuconymi
    samochodami. Co w istocie byloby potwierdzeniem absurdalnego
    rozumowania.

    > Sugerowanie że ktoś jest cienkim bolkiem to nie jest osobista wycieczka?
    > Od kiedy ?

    Mysle ze naprawde powinienes zaczac czytac ze zrozumieniem.
    Nigdzie nie napisalem ze ktos jest cienkim bolkiem. Przestan
    wymyslac cos czego nie ma.

    > A ja mam wrażenie że się przyczepiłem a nie tylko chcę.
    > I napisałem też dlaczego.
    > Napisać jeszcze raz ?

    Narazie nie napisales niczego na temat, a tylko wydumane przez siebie
    rzeczy ktore zdolales wyczarowac z dwoch napisanych przeze mnie zdan.
    Dosc zastanawiajacy tok rozumowania.
    Jakbys zapomnial jakie bylo clue, to proponuje w koncu wrocic
    do tychze zdan i zrozumiec je, bez wyciagania z nich tego czego w nich
    nie ma. Wiecej nie zamierzam tlumaczyc bo dwa zdania nie powinny
    stanowic wiekszego wyzwania. Na tym EOT z mojej strony.

    --

    memento lorem ipsum

  • 29. Data: 2016-02-22 11:15:16
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Też słyszałem takie tłumaczenia policjantów (głównie w "drogówkach" itp).
    > Ale to akurat jakiś ich wymysł tylko i wyłącznie na własne potrzeby, ale
    > widać media ładnie "rypią w beret" (stąd i tu nagrupie jest paru takich, co
    > się tą medialną sraczką nawet podpiera by tłumaczyć co jest niby w PORD
    > zapisane).

    ale to nawet ten 'łysy typek', co to rzecznikiem policji jest mówił. no
    kto jak kto ale on chyba powinien wiedzieć co rzecze w imieniu swojej
    służby oraz, że to zgodne z literą prawa.

    > W PORD nie ma rozróżnienia na "kolizję", "stłuczkę" i "wypadek". W PORD
    > (konkretnie Art. 44.) jest mowa o WYPADKU tylko i wyłącznie oraz konkretne
    > punkty szczegółowe.

    sprawdziłem sobie wlasnie i tam masz punkt 2 podpunkt 2 (gdy są ranni):
    "nie podejmować czynności, które mogłyby utrudnić ustalenie przebiegu
    wypadku;"
    Dla mnie to wprost mówi o nieruszaniu pojazdów gdy ktoś został zraniony.

    > Literalnie to zawsze jest _wypadek_ i jak nie ma osób rannych albo
    > śmiertlenych, to tak właśnie jest. I tutaj jest dosyć "cienka" linia za
    > którą wyjątkowe strachobździle się mogą chować, bo co znaczy "ranny"? Taki
    > co mu krew z palca leci po wypadku to już wyklucza usunięcie pojazdów i
    > można sobie wtedy "biedy napytać"?

    ranny także w paluszek - niech to będzie gość chory na białaczkę i przez
    ten paluszek wda się zakażenie i skończy sepsą? Dyrdymalę sobie, ale nie
    możesz być niczego pewien. Najprościej spytać czy jest delikwent ranny i
    na tej podstawie podejmować decyzję.

    > Jak są tacy co tak myślą, to się wcale nie dziwię, że tyle baranów stoi i

    w dobie powszechności rejestratorów chyba można sobie odpuścić
    zostawianie samochodów do czasu przyjazdu policji w przypadku lekko
    rannych (np gdzie nie wzywamy karetki).

    > blokuje jezdnie po wypadku, a kolejne stado baranów przejeżdżających obok
    > tego wypadku stara się dostrzec krew na palcu wypadkowicza i jeszcze
    > dodatkowo blokuje ruch.

    a na to święty boże nie pomoże.

  • 30. Data: 2016-02-23 10:13:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-21 o 17:52, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > I zakladasz swiat w ktorym pobocza sa obsiane rozbitymi, porzuconymi
    > samochodami. Co w istocie byloby potwierdzeniem absurdalnego

    Absurdem jest założenie że da się zawsze odróżnić wypadek sprzed
    iluś godzin z wypadkiem sprzed minuty.

> [...]

    > nie ma. Wiecej nie zamierzam tlumaczyc bo dwa zdania nie powinny
    > stanowic wiekszego wyzwania. Na tym EOT z mojej strony.

    Napisałem na temat.
    A że tego nie dostrzegasz to już nie moja wina.