  • 1. Data: 2016-02-18 08:36:56
    Temat: Uczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Ostatnio byłem świadkiem kilku zachowań kierowców po stłuczce.
    Generalnie sytuacja wygląda tak, że włączają awaryjne, wychodzą z
    samochodów i zaczyna się dyskusja i lamentowanie.

    Przypominam, że w takiej sytuacji uczestnicy zdarzenia mają obowiązek
    nie utrudniać ruchu innym. Zjechać z drogi na bok jeśli to konieczne.
    Za blokowanie drogi grozi dodatkowy mandat.

    Co innego gdy są ofiary w ludziach (w tym ranni). Wtedy pojazdów nie
    powinno się ruszać.

    --
    MN

  • 2. Data: 2016-02-18 09:11:33
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    >
    > Przypominam, że w takiej sytuacji uczestnicy zdarzenia mają obowiązek
    > nie utrudniać ruchu innym. Zjechać z drogi na bok jeśli to konieczne.

    Chyba jeśli to możliwe :)

  • 3. Data: 2016-02-18 09:22:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-18 o 09:11, Czesław Wiśniak pisze:

    > Chyba jeśli to możliwe :)

    Jedno i drugie: znaczy jeśli to konieczne dla udrożnienia ruchu oraz
    jeśli to możliwe pomimo uszkodzeń pojazdów.

    --
    MN

  • 4. Data: 2016-02-18 09:37:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Feb 2016 08:36:56 +0100, Marcin N

    > Ostatnio byłem świadkiem kilku zachowań kierowców po stłuczce.
    > Generalnie sytuacja wygląda tak, że włączają awaryjne, wychodzą z
    > samochodów i zaczyna się dyskusja i lamentowanie.

    Niestety. Przykład idzie chyba ze wschodu. Tam nawet na autostradzie
    wysiadają z samochodów. Ale ZTCW to akurat wina sowieckiego prawa, które
    nakazuje pozostawić pojazdy po dzwonku niezależnie od tego jak stoją.
    Reszta jeździ po krawężnikach, slalomem między latarniami.

    Na zachodzie (szczególnie dobrze to widać w US) wszyscy pierwsze co robią,
    to spieprzają z drogi. Nie tylko po to by nie blokować ruchu, ale dla
    własnego bezpieczeństwa.

    > Przypominam, że w takiej sytuacji uczestnicy zdarzenia mają obowiązek
    > nie utrudniać ruchu innym. Zjechać z drogi na bok jeśli to konieczne.

    I możliwe, bo czasem szkody to zwyczajnie uniemożliwiają.

    > Za blokowanie drogi grozi dodatkowy mandat.

    W praktyce policja niestety rzadko z tego korzysta.

    > Co innego gdy są ofiary w ludziach (w tym ranni).
    > Wtedy pojazdów nie powinno się ruszać.

    Jeśli ranni, to tylko tacy którzy nie są w stanie się sami poruszać, albo
    ruch ten może narazić na dodatkowy uszczerbek na zdrowiu (podejrzenie
    złamania kręgosłupa, etc.). A i tak czasem lepiej jest zabrać osoby jak i
    pojazdy z drogi, w przeciwnym razie może być jeszcze gorzej...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2016-02-18 10:02:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 18.02.2016 08:36, Marcin N wrote:
> [...]
    > Za blokowanie drogi grozi dodatkowy mandat.
    >
    > Co innego gdy są ofiary w ludziach (w tym ranni). Wtedy pojazdów nie

    To jest oczywiste.

    Z tym, że weź pod uwagę, że uczestnicy często są w "szoku" i nawet jak
    nic się nikomu nie stało, to niekoniecznie musi być to dla nich
    oczywiste. Jak dostałem w dupę, to też wysiadłem, podszedłem do kierowcy
    z tyłu, zapytałem czy wszystko ok i powiedziałem, że zjeżdzamy na bok.
    Zjechaliśmy, ustaliliśmy, że szkoda zachodu, bo teraz będziemy musieli
    ze dwa tygodnie poczekać aż zderzaki się przykurzą jak wcześniej i
    rozjechaliśmy się w swoje strony. Z tym że, jakbyś stał koło mnie, to
    też mógłbyś odnieść wrażenie, że zamiast zjechać, to my sobie dyskutujemy;)

    Choć nie przeczę, że oglądając niektóre sytuacje, to pierwsze co policja
    powinna zrobić po przyjeździe to dwa mandaty za blokowanie jezdni, a
    potem dyskutować dalej. Tym bardziej dziwi, że czasem stoją bez sensu
    razem z policją (choć pewnie wynika to z tego, że jak już policja
    przyjedzie i zapyta czy nikt nie potrzebuje pomocy, to okaże się, że
    komuś się w głowie kręci i już nie jest oczywiste czy nie mamy "ofiar").

    No i do kurwy nędzy - jak widzicie wypadek to albo się zatrzymajcie
    pomóc - o ile to możliwe "osłaniając" miejsce zdarzenia ale zostawiając
    przejazd, albo jak już jesteście na to za cienkie bolki, to jedźcie
    dalej a nie gapcie się jak sroka w gnat, utrudniając życie innym (w tym
    służbom i ewentualnym innym kierowcą, co mogliby pomóc, ale stoją
    kilometr dalej w korku na jezdni w drugą stronę, bo każdy musi popatrzeć
    - do ideału brakuje tylko, żeby podziwiacze się w dupy pocałowali).

    Shrek.

  • 6. Data: 2016-02-18 10:05:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > To jest oczywiste.
    >
    > Z tym, że weź pod uwagę, że uczestnicy często są w "szoku"

    nic dziwnego. porysowany kurz na zderzaku może sppowodować wielogodzinny szok :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2016-02-18 10:58:24
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-02-18 10:02, Shrek wrote:

> [...]
    > pomóc - o ile to możliwe "osłaniając" miejsce zdarzenia ale zostawiając
    > przejazd, albo jak już jesteście na to za cienkie bolki, to jedźcie

    Jesli nie widac ze ktos juz udziela pomocy to jest sie zobowiazanym
    aby tej pomocy udzielic. Nie ma wytlumaczenia ze jest sie cienkim
    bolkiem.

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2016-02-18 11:14:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 18.02.2016 10:05, masti wrote:

    > nic dziwnego. porysowany kurz na zderzaku może sppowodować wielogodzinny szok :)

    Dlatego napisałem w cudzysłowie. Anywaj - dyskusja trwała mniej niż
    czerwone, więc zjechaliśmy i tak najszybciej jak się dało.

    Shrek.

  • 9. Data: 2016-02-18 11:21:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 18.02.2016 10:58, elmer radi radisson wrote:

    > Jesli nie widac ze ktos juz udziela pomocy to jest sie zobowiazanym
    > aby tej pomocy udzielic. Nie ma wytlumaczenia ze jest sie cienkim
    > bolkiem.

    Jest wytłumaczeniem czy nie ma - część będzie cienkimi bolkami - trudno
    nie zmienisz tego. Tylko jak już są cienkie bolki, to niech przynajmniej
    nie utrudniają komuś, kto cienkim bolkiem nie jest.

    BTW - jak ktoś "cienkim bolkiem" nie jest i ma chęć do działania, to
    należy się zatrzymać zawsze. To że ktoś już jest i udziela pomocy, nie
    znaczy, że jest to pomoc wystarczająca i adekwatna. Jak ktoś "umie i się
    nie boi" to zawsze się przyda. Niestety podejrzewam, że sporo ludzi
    odjeżdza, gdyż "ktoś już coś robi", podczas gdy te ktosie panikują i nic
    bardziej konkretnego zrobić ponad telefon na 112 nie potrafią. Sam tak
    ze dwa razy odjechałem i do dziś zastanawiam się... :(

    Shrek.

  • 10. Data: 2016-02-18 12:21:43
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-02-18 11:21, Shrek wrote:

> [...]
    > należy się zatrzymać zawsze. To że ktoś już jest i udziela pomocy, nie
    > znaczy, że jest to pomoc wystarczająca i adekwatna. Jak ktoś "umie i się

    Zgadza sie, acz chodzi o sam fakt obowiazku udzielenia pierwszej pomocy
    a tej z reguly udziela "ktos pierwszy". I jak najbardziej warto sie
    zatrzymac aby upewnic sie ze ktos sobie radzi albo przejac czesc zadan
    (telefon, "kierowanie ruchem", naprowadzanie sluzb na miejsce
    zdarzenia), choc mi chodzilo bardziej o sytuacje ktora raczej
    moze stanowic przegiecie w druga strone - zbyt duze zamieszanie i ilosc
    samochodow stawianych byc moze jak popadnie, ktore moga zaczac tamowac
    ruch i utrudnic dojazd sluzbom.

    --

    memento lorem ipsum