  • 31. Data: 2016-02-23 10:41:57
    Temat: Re: Uczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-02-23 10:13, RadoslawF wrote:

    > "Jesli nie widac ze ktos juz udziela pomocy to jest sie zobowiazanym
    > aby tej pomocy udzielic. Nie ma wytlumaczenia ze jest sie cienkim
    > bolkiem."

    Ostatni raz napisze, ze to bylo odniesienie do wpisu Shreka ktory
    napisal "jak już jesteście na to za cienkie bolki, to jedźcie dalej".
    Predzej moglbys sie do niego przyczepic, co tez byloby zreszta
    niesluszne, bo ani tu ani tu nie ma zadnej wycieczki do nikogo. Ale
    z jakiegos powodu wolales bzdurnie przykleic sie do mnie i sam
    wykonales tym razem wyraznie widoczna wycieczke do mnie ktorej
    rzekomo sam nie zauwazasz.

    Naprawde nie rozumiesz tego co czytasz. Szkoda gadac. Nastepnym
    razem moze sie po prostu zastanow zanim cos napiszesz.

    --

    memento lorem ipsum

  • 32. Data: 2016-02-23 22:05:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-23 o 10:41, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    >
    > Naprawde nie rozumiesz tego co czytasz. Szkoda gadac. Nastepnym
    > razem moze sie po prostu zastanow zanim cos napiszesz.

    Proponowanie tobie abyś się następnym razem zastanowił przed
    "odniesieniem" do kogoś jak rozumiem skutku nie odniesie.
    A szkoda.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2016-02-27 20:07:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    No i do kurwy nędzy - jak widzicie wypadek to albo się zatrzymajcie
    pomóc - o ile to możliwe "osłaniając" miejsce zdarzenia ale zostawiając
    przejazd, albo jak już jesteście na to za cienkie bolki, to jedźcie
    dalej a nie gapcie się jak sroka w gnat, utrudniając życie innym (w tym
    służbom i ewentualnym innym kierowcą, co mogliby pomóc, ale stoją
    kilometr dalej w korku na jezdni w drugą stronę, bo każdy musi popatrzeć
    - do ideału brakuje tylko, żeby podziwiacze się w dupy pocałowali).
    ---
    Skąd tak bzdurna teza, że ludzie coś oglądają. Po prostu ostrożnie jadą i to
    wszystko.

  • 34. Data: 2016-02-27 20:34:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.02.2016 20:07, re wrote:

    > Skąd tak bzdurna teza, że ludzie coś oglądają. Po prostu ostrożnie jadą
    > i to wszystko.

    Zwłaszcza na drugiej jezdni.

    Shrek.

  • 35. Data: 2016-02-27 22:11:31
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "elmer radi radisson"

    > Wykonanie połączenia na 112 jest traktowane jako udzielenie pomocy, ba
    > można
    > to zrobić powożąc, i nie trzeba zwalniać, albo obawiać się mandatu za
    > "używanie komóry". Zielony to na pewno cienki bolek, jest drobny problem z
    > zaklasyfikowaniem Ciebie ;P

    Twoim zdaniem, nie zadajac sobie trudu zatrzymania sie i dzwoniac na 112
    mozna udzielic skutecznej pomocy? W jaki sposob dostarczysz sluzbom
    ratunkowym informacji nt. ilosci osob i stanu poszkodowanych? Tym
    bardziej ze wowczas dyspozytor moze poprosic Cie o to abys tych
    informacji dostarczyl i ew. poczekal na miejscu do przybycia ratownikow.
    Zapewne poprosi rowniez o zabezpieczenie miejsca zdarzenia i o ile to
    mozliwe, rozlaczenie akumulatora.

    Czy zostaniesz na miejscu czy pojedziesz wowczas dalej, majac
    przekonanie ze wlasciwie wywiazales sie z tego obowiazku?
    ---
    Przecież ten obowiązek ogranicza się do wezwania pomocy

  • 36. Data: 2016-02-27 22:13:32
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    > Skąd tak bzdurna teza, że ludzie coś oglądają. Po prostu ostrożnie jadą
    > i to wszystko.

    Zwłaszcza na drugiej jezdni.
    ---
    No dokładnie tak. Zwolnienie jest naturalnym odruchem.

  • 37. Data: 2016-03-01 21:20:45
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-02-27 22:11, re wrote:

    > Przecież ten obowiązek ogranicza się do wezwania pomocy

    Na jakiej niby podstawie - przytoczysz?

    Powiadomienie sluzb to jedynie jeden z elementow udzielenia pomocy.
    Jesli ktos pozostawi poszkodowanych bez zadnej proby pomocy
    i interwencji czy zabezpieczenia miejsca, a ci np. splona
    w samochodzie bez odlaczonego akumulatora, to zostanie
    pociagniety do odpowiedzialnosci.

    +

    "Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że lepiej jest podejść do
    poszkodowanego i chociażby swą obecnością wspierać go psychicznie, niż
    pozostawić go na pastwę losu.

    Pamiętajmy, że nasze czynności zmierzają do zabezpieczenia
    poszkodowanego, aż przyjadą fachowcy. Nie jesteśmy od leczenia jego stanu."

    http://e-ratownictwo.com.pl/co-to-pierwsza-pomoc.php

    Jak widac udzielenie pomocy to cos wiecej niz wydzwonienie
    112.

    --

    memento lorem ipsum

  • 38. Data: 2016-03-01 21:51:22
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "elmer radi radisson"

    > Przecież ten obowiązek ogranicza się do wezwania pomocy

    Na jakiej niby podstawie - przytoczysz?
    ---
    Przeczytaj ze zrozumieniem artykuł który sam podałeś. Wypełnieniem obowiązku
    udzielenia pierwszej pomocy jest zadzwonienie po fachowca.

    "Nie strasz bo się zesrasz"

  • 39. Data: 2016-03-02 10:57:36
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-03-01 21:51, re wrote:

    > Przeczytaj ze zrozumieniem artykuł który sam podałeś. Wypełnieniem
    > obowiązku udzielenia pierwszej pomocy jest zadzwonienie po fachowca.

    Raczej to Ty nie czytasz ze zrozumieniem:

    "Do osób bedacych pierwszymi ratownikami na miejscu zdarzenia nalezy
    wezwanie fachowej pomocy pod ogólnopolskimi i bezplatnymi numerami 112
    oraz 999, a takze zabezpieczenie poszkodowanego do czasu jej przybycia."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Czy trzeba to wyjasnic w jakims innym jezyku?

    > "Nie strasz bo się zesrasz"

    Nie strasze, tylko uswiadamiam Ci cos, czego najwidoczniej nie
    pojmujesz. Jesli zaniecha sie dzialania, ktore moglo ochronic
    kogos np. przed dalsza utrata zdrowia, to za to przewidziana
    jest odpowiedzialnosc karna.

    Dosc smutne jest to ze widac duzo komentarzy z ktorych przebija
    przekonanie ze dla dobrego samopoczucia wystarczy wykrecenie
    112 ale potem nalezy uciekac jak najdalej, a bron boze, jeszcze
    zostac na miejscu i sprobowac jakkolwiek pomoc.

    --

    memento lorem ipsum

  • 40. Data: 2016-03-02 11:28:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-03-02 o 10:57, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > 112 ale potem nalezy uciekac jak najdalej, a bron boze, jeszcze
    > zostac na miejscu i sprobowac jakkolwiek pomoc.

    Smutne to będzie jak ktoś uwierzy w twoje brednie, spróbuje
    tej pomocy udzielić własnoręcznie, poszkodowanemu zaszkodzi
    i zostanie nagrodzony za to wyrokiem skazującym.

    Przyjadą odpowiednio przeszkoleni i ubezpieczeni fachowcy
    i niech pomagają. Należy tylko ich niezwłocznie zawiadomić.