  • 21. Data: 2016-04-21 12:57:39
    Temat: Re: Ubezpieczenie nieużywanego auta - warto?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Absurdem obecnego stanu jest to, ze chcac przymusic
    >nieodpowiedzialnych ludzi do placenia OC obciazono wszystkich.
    >I co dokladnie osiegnieto poprzez przymus rejestracji+ubezpieczenia?
    >Ano to, ze placicie za samochody ktorych nie uzywacie - ot, podatek
    >od niczego.
    >Dodatkowo zlomujecie cos, czego bedziecie pozniej szukac.

    Dlaczego szukac ? Praktyka dowodzi, ze rzadko sie taki pojazd
    reanimuje.

    >A ci lekkomyslni jak jezdzili bez OC, tak jezdza.

    Ale wiesz - parkingow w miastach coraz mniej.
    Chcesz podatek drogowy wprowadzic i SM polujaca na samochody bez
    znaczka oplaty ?

    >Zamiast obciazyc tych co zasluzyli, placa wszyscy.

    Tamci co zasluzyli tez placa ... o ile ich zlapia.

    > Moze wysokie kary pieniezne i przepadek samochodu bez OC na drodze
    > rozwiazalyby sprawe?

    Dosc wysokie kary juz sa (z kosztami odholowania pewnie ze 4-tys sie
    uzbiera).
    A nawet bardzo wysokie, jesli bedzie wypadek i regres.

    A przepadek ... potem Tobie zabiora, bo sie spozniles 1 dzien z
    placeniem.

    >Cala ta biurokracja kontroli ciaglosci ubezpieczenia jest smieszna.
    >Kolejne sprawdzone rozwiazanie-gotowiec - rejestracja i OC sa placone
    >razem.
    >Co 6-12 miesiecy placisz odnowienie. Jesli nie zaplacisz to samochod
    >jest wyrejestrowany.
    >Wyjezdzasz na rok? Nie placisz nic i samochod nie jest
    >zarejestrowany.
    >Wrocisz - odnawiasz rejestracje. Proste?

    Ale co - tablice zdajesz ? To pewnie i dowod. I koszt operacji bedzie
    ze 200zl ... to juz podobnie jak ubezpieczac.

    A jak sobie policzysz ile traci samochod na wartosci, to moze lepiej
    bylo go sprzedac, a nie narzekac, ze OC drogie :-)

    J.

  • 22. Data: 2016-04-21 13:14:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "giecik" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-04-20 o 18:29, J.F. pisze:
    >Znajomy, ktory chce zostawic sobie zlom ale tez wyrejestrowac z WK
    >sprzedaje takie auto na Białoruś. Ponoć działa :)

    Moze dzialac, nie mowie nie.
    Tylko zwracam uwage, ze gdyby sie chcialo ponownie zarejestrowac, to
    trzeba przejsc procedure importowa ... probowac mozna.

    Plus cala masa mozliwych podpadniec prokuratorowi - szczegolnie jak
    ten zlom znajda :-)

    J.

  • 23. Data: 2016-04-21 13:19:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup
    >W Polsce nie da się legalnie wyrejestrować pojazdu nadal go
    >posiadając.
    >Wyrejestrowaniu podlegają pojazdy skradzione, zezłomowane, sprzedane
    >za granicę, zarejestrowane za granicą (jeśli np. się przeprowadziłeś
    >"z samochodem"), lub z powodu "udokumentowanej trwałej i zupełnej
    >utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności",
    >czyli jeśli np. ci się spalił.

    I co - sladu nie zostalo ?
    No dobra, moze aluminiowa karoseria i litowe baterie potrafia sie
    zmienic w kupke popiolu, ale zwykle samochody tak nie znikaja.

    P.S. Ciekawe co wtedy ze zlomowaniem ... ubytek wagi jest ...

    To juz predzej powodz - przyszla i zabrala. Ale od dawna takiej duzej
    nie bylo ... no i jak to udokumentowac ?

    >A każdy pojazd zarejestrowany musi posiadać OC.

    Z zabytkowymi chyba inaczej.

    J.

  • 24. Data: 2016-04-21 13:24:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
    >Facet ulicę ode mnie (miasteczko pod Łodzią), grzebał coś przy aucie
    >i mu zjechało przebijając jego ogrodzenie i zatrzymując się na drodze
    >szutrowej na ogrodzeniu jego sąsiada. A gdyby sąsiad stał od strony
    >drogi i malował plot czy wyrywał chwasty?

    To duzy on mial ten podjazd ?
    Predkosci samochodu w takim przypadku sa zazwyczaj na tyle nieistotne,
    ze szkod nie powoduja.
    No dobra, moze sasiad w ogrodku niemowle mial ... ale to rownie dobrze
    moze np betoniarka zjechac, a OC na nia nie trzeba.

    J.

  • 25. Data: 2016-04-21 13:57:46
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2016-04-21 o 13:19, J.F. pisze:

    > I co - sladu nie zostalo ?
    > No dobra, moze aluminiowa karoseria i litowe baterie potrafia sie
    > zmienic w kupke popiolu, ale zwykle samochody tak nie znikaja.

    No to nie wiem, co innego może wyczerpywać znamiona "udokumentowanej
    trwałej i zupełnej utraty pojazdu".

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 26. Data: 2016-04-21 14:49:30
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, April 21, 2016 at 8:58:03 PM UTC+10, J.F. wrote:
    > Dlaczego szukac ? Praktyka dowodzi, ze rzadko sie taki pojazd
    > reanimuje.

    Naprawde? Ile ludzi szuka klasycznych samochodow czy czesci do tego grata ktory im
    sie wlasnie zepsul. Teraz placa "haracz" zlomiarzowi.

    To co sie nie reanimuje idzie na zlom. Ale bez pomocy panstwa w zasilaniu kieszeni
    zlomiarza.

    > Ale wiesz - parkingow w miastach coraz mniej.
    > Chcesz podatek drogowy wprowadzic i SM polujaca na samochody bez
    > znaczka oplaty ?

    Nie, nie chce. Jakos ulice w Niemczech czy Australii nie sa zawalone starymi
    samochodami. Spoleczenstwo kupi ile potrzebuje, reszte pewnie zezlomuje. Zlomiarze
    chetnie kupuja stare samochody.

    Troche ta dyskusja zabawna bo chcesz mnie przekonac, ze to co widze w praktyce nie ma
    szans powodzenia.

    > Tamci co zasluzyli tez placa ... o ile ich zlapia.

    To tylko kwestia checi. Radiowozy z kamera podlaczona do bazy danych to juz nie jest
    jakas technologia kosmiczna. Wszytskich nie zlapia, ale kilka naglosnionych akcji
    napewno poprawiloby sytuacje.

    > A przepadek ... potem Tobie zabiora, bo sie spozniles 1 dzien z
    > placeniem.

    Nie zapomne, podobnie jak pewnie i Ty nie zapominasz przedluzyc OC.

    > Ale co - tablice zdajesz ? To pewnie i dowod. I koszt operacji bedzie
    > ze 200zl ... to juz podobnie jak ubezpieczac.

    Tablic nie zdaje - samochod po prostu przestaje byc zarejestrowany bez kosztow czy
    jakiejkolwiek innej akcji z mojej strony. Dowod rejestracyjny z cala jego machina
    biurokratyczna nie istnieje. Policjant ktory mnie zatrzyma ma dostep do danych
    wlasciciela/pojazdu na ekranie komputera, nie ma zadnego dokumentu ktory musze wozic.

    > A jak sobie policzysz ile traci samochod na wartosci, to moze lepiej
    > bylo go sprzedac, a nie narzekac, ze OC drogie :-)

    Ja nie narzekam, ze OC drogie. Narzekam, ze obecny stan wymaga placenia OC za pojazd
    ktorego na drodze nie uzywam - ot, motocykl ktory chce sobie powiesic na scianie czy
    samochod stojacy na kolkach w prywatnej stodole :)

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://picasaweb.google.com/iguan007

  • 27. Data: 2016-04-21 14:50:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ma regresu jesli ktos nie mial OC. Podwyzszona skladka nazywana kara to zalatwia.

  • 28. Data: 2016-04-21 14:54:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Nie ma regresu jesli ktos nie mial OC. Podwyzszona skladka nazywana
    >kara to zalatwia.

    Jesli tylko nie mial OC to na karze sie konczy plus ewentualne
    holowanie, parkowanie itp.
    Jesli jednak nie majac OC spowodowal wypadek, to regres jest ...

    J.

  • 29. Data: 2016-04-21 15:53:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Naprawde? Ile ludzi szuka klasycznych samochodow czy czesci do tego
    >grata ktory im sie wlasnie zepsul. Teraz placa "haracz" zlomiarzowi.

    No, ilu ludzi ? Tysiac w skali kraju ?

    >To co sie nie reanimuje idzie na zlom. Ale bez pomocy panstwa w
    >zasilaniu kieszeni zlomiarza.

    To sie teraz nazywa "pomoc w ekologicznym likwidowaniu niebezpiecznych
    odpadow" :-)

    I cos w tym jest ...

    >Nie, nie chce. Jakos ulice w Niemczech czy Australii nie sa zawalone
    >starymi samochodami. Spoleczenstwo kupi ile potrzebuje, reszte pewnie
    >zezlomuje.

    W Niemczech podatek drogowy jest, i to dosc spory.
    w Australii podejrzewam ze tez jest, skoro w Anglii jest.
    No ale zobacz jeszcze gestosc zaludnienia Australii ...

    >Zlomiarze chetnie kupuja stare samochody.

    Czy tak chetnie ... zlomiarz taki od zlomu pewnie chetnie karoserie
    kupi, po 10gr/kg, a olej wyleje do kanalu, albo i w pole ..

    >Troche ta dyskusja zabawna bo chcesz mnie przekonac, ze to co widze w
    >praktyce nie ma szans powodzenia.

    Punkt widzenia jak wiadomo zalezy od punktu siedzenia :-)

    >To tylko kwestia checi. Radiowozy z kamera podlaczona do bazy danych
    >to juz nie jest jakas technologia kosmiczna.
    >Wszytskich nie zlapia, ale kilka naglosnionych akcji napewno
    >poprawiloby sytuacje.

    To jest kosmiczna technologia ... jak dla naszego kraju.
    Na razie nie potrafia ukarac tych co nie placa, bo baza pojazdow jest
    w CEPIKu, a baza ubezpieczen w UFG.
    Ubezpieczyciele wysylaja informacje o polisach do CEPIKu, ale Cepik
    nie jest wladny nalozyc kary, ani nawet wyslac listy do UFG.
    UFG z kolei nie ma dostepu do bazy CEPIK. A Ty chcesz jakies kamery
    :-)

    Ale ... moze po prostu taka wola wyborcow, nikt ich nie pytal, ale tez
    nikt nie chce sie podlozyc setkom tysiecy wyborcow :-)
    Podejrzewam tez, ze wielu zarejestrowanych pojazdow juz nie ma, ale
    nie daje sie ich wyrejestrowac.

    No coz, moze nowy rzad cos z tym zrobi, wprowadzi 200 zl oplaty
    dodatkowej i pozwoli wyprostowac rejestry - zawsze to jest jakas
    kwota.
    O ile oczywiscie obywatele nie pojda po rozum do glowy i nie
    sprzedadza jakiemus Bialorusinowi, co ich bedzie kosztowac 100zl, albo
    i nic :-)

    >Nie zapomne,

    Moze i nie zapomnisz, ale tysiace zapomna, a to tez wyborcy :-)

    >podobnie jak pewnie i Ty nie zapominasz przedluzyc OC.

    przedluza sie automatycznie, to moge sie spozniac. Ale czasem sie nie
    przedluza :-)

    >Tablic nie zdaje - samochod po prostu przestaje byc zarejestrowany
    >bez kosztow czy jakiejkolwiek innej akcji z mojej strony.

    Tak w kwestii formalnej - samochod powinien pozostawac w rejestrze, a
    wiec byc zarejestrowanym.
    Co najwyzej moze nie byc dopuszczony do ruchu.

    >Dowod rejestracyjny z cala jego machina biurokratyczna nie istnieje.
    >Policjant ktory mnie zatrzyma ma dostep do danych wlasciciela/pojazdu
    >na ekranie komputera, nie ma zadnego dokumentu ktory musze wozic.

    Brzmi dobrze, ale dobrymi checiami pieklo wybrukowane.
    Zeby to dzialalo w praktyce, to co - bramki na drogach sprawdzajace
    ubezpieczenie i konfiskata pojazdu ?
    Bo cel podstawowy pamietasz - pojazdy na drogach maja byc
    ubezpieczone, a ponoc wielu wlascicieli nie placi ...

    J.

  • 30. Data: 2016-04-21 16:47:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie. Sa cztery przypadki opisane w ustawie kiedy regres przysluguje. Nie ma tam nic o
    braku OC. W prasie dziennikarzyny wypisuja co im sie podoba i to co napisali
    niekoniecznie jest zgodne z tym co jest w ustawach.