  • 31. Data: 2016-04-21 17:01:40
    Temat: Re: Ubezpieczenie nieużywanego auta - warto?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21.04.2016 o 00:12, yabba pisze:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale co ma gwarantować? Bo ja nie widzę problemu w tym, że ktoś ma
    > samochód bez OC i nim nie wyjeżdża na drogę publiczną.

    Ale tu chodzi o tych, którzy wyjeżdżają, ale chętnie nie płaciliby OC.

    > Jak sam piszesz, obecne restrykcyjne przepisy też nie gwarantują, że
    > jeżdżące samochody mają wykupione OC.

    Ale mocno zwiększają szanse na wykrycie takiego jegomościa.

  • 32. Data: 2016-04-21 17:09:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Nie. Sa cztery przypadki opisane w ustawie kiedy regres przysluguje.
    >Nie ma tam nic o braku OC. W prasie dziennikarzyny wypisuja co im sie
    >podoba i to co napisali niekoniecznie jest zgodne z tym co jest w
    >ustawach.

    Po pierwsze - przeczytaj te ustawe. To znajdziesz jeszcze piaty
    przypadek.
    A przy okazji moze ci sie wyprostuje pare bzdur, ktore wypisujesz od
    lat, no chyba, ze kogutek44 to nie ty.

    A tak na uboczu taki maly problem/trolling prawno-logiczny - czy
    mozna mowic o regresie w przypadku osoby nieubezpieczonej ? :-)

    J.

  • 33. Data: 2016-04-21 18:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > i to jest. a jeżdż bez. uważasz, że Twój postulat to poprawi?

    Przepraszam, ze co?

  • 35. Data: 2016-04-21 18:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Skoro teraz jest jakiś odsetek niepłacących, to patrząc
    > na ogólnie wysoki poziom fantazji w narodzie taki zapis nic nie
    > zagwarantuje.

    Jest milion pincet bramek z kamerami na drogach - trzeba je tylko
    oprogramowac, zeby sprawdzały waznosc OC przejezdzajacych samochodów.
    Technicznie bezproblemowe.

  • 34. Data: 2016-04-21 18:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > A masz jakiś pomysł jak to zrealizować w praktyce?

    Oczywiście.
    A w czym widzisz problem?

  • 37. Data: 2016-04-21 18:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ale obecne przepisy gwarantuja ze jak Cie ktos bez OC uszkodzi to
    > dostaniesz odszkodowanie. Wstawiasz gadke w stylu ze jakis
    > ubezpieczyciel co prawda jest tani ale jak mial wyplacic bo ktos u
    > taniego ubezpieczony uszkodzil Ci zderzak to dlugo czekales na kase.

    No i?
    To miałby sie automagicznie zmienic, gdyby przepis mowił, ze OC musi
    posiadac tylko auto poruszajace sie po drogach a jak stoi to nie musi?

  • 38. Data: 2016-04-21 18:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > A spora większość wyrejestruje, zorganizuje jakieś
    > tablice i będzie jeździć.

    Spora wiekszosc?
    Raczej jakis mały odsetek wiejskich głupków
    Ryzykowałbys kare 5000 w zamian za 300zł rocznie OC?

    > Jak obecnie państwo nie może sobie poradzić z pijakami
    > za kierownicą, to poradzi sobie z OC?

    A nie moze sobie poradzic?
    Troche samo stwarza problem bo dlaczego u nas 0,2 a za granica 0,5?
    Ale czy pijani powoduja az tak duzo wypadków?
    Zwłaszcza ci miedzy 0,2 a 0,5?

  • 36. Data: 2016-04-21 18:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    > Przywrócić tak jak było kiedyś. Można było wyrejestrować samochód, oddać
    > dowód, tablice i niepłacić OC.

    A po co taka biurokracja?
    Chcesz jechac, płacisz, stoi - nie płacisz.
    Po co latac do urzedu i spowiadac sie urzednikowi ze teraz nie bede
    jezdził?
    Skad taka chec opowiadania urzednikom o swoim zyciu?

  • 39. Data: 2016-04-21 18:15:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >jezdził?
    >Skad taka chec opowiadania urzednikom o swoim zyciu?

    No ale cel pamietasz - wylapac tych, ktorzy jezdza, a nie placa. Bo
    ponoc za duzo ich.

    A o efekcie ubocznym pisalem - beda potem staly takie co to nie
    jezdza, a ty bedziesz klal, ze nie masz gdzie zaparkowac ...

    J.

    P.S. Ale jakas amnestia by sie przydala - ciekaw jestem, ile by ubylo
    pojazdow z rejestru, gdyby sie je dalo wyrejestrowac po rozbiorce ...

  • 40. Data: 2016-04-21 18:21:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    >Spora wiekszosc?
    >Raczej jakis mały odsetek wiejskich głupków
    >Ryzykowałbys kare 5000 w zamian za 300zł rocznie OC?

    Ponoc sporo takich. Moze dlatego ze kara 3000, a skladka 1000 - dla
    mlodziezy bez znizek.
    Albo i wiecej, skoro o mlodziezy mowa.

    Tylko ze ryzykujesz nie 3 tys, ale znacznie wiecej - do paru mln.

    >A nie moze sobie poradzic?

    No widzisz - z rowerzystami sobie nie poradzilo.
    Pijanych kierowcow samochodow tez lapie.

    >Troche samo stwarza problem bo dlaczego u nas 0,2 a za granica 0,5?
    >Ale czy pijani powoduja az tak duzo wypadków?
    >Zwłaszcza ci miedzy 0,2 a 0,5?

    ale u nas 80% zlapanych ma jednak ponad 0.5 promila.

    Owszem, jakby podniesc prog dopuszczalny do 0.5, to wypadaloby by i
    ten drugi prog nietrzezwosci podniesc ... moze byloby mniej :-)

    J.