  • 1. Data: 2016-04-20 14:56:01
    Temat: Ubezpieczenie nieużywanego auta - warto?
    Od: "Sadir" <W...@w...pl>

    Mam taką sprawę.
    Od roku nie jeżdżę autem. W ub. roku je ubezpieczyłem i w tym także. Tylko
    OC.
    Czy to ma sens? Auto stoi ale chcę będę chciał je sprzedać. Poza tym nie
    wiem czy wyrejestrowanie i rezygnacja z ubezpieczenia mają wpływ na np.
    zniżki, opinię u ubezpieczyciela itd.

  • 2. Data: 2016-04-20 16:20:21
    Temat: Re: Ubezpieczenie nieużywanego auta - warto?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-20 o 14:56, Sadir pisze:
    > Mam taką sprawę.
    > Od roku nie jeżdżę autem. W ub. roku je ubezpieczyłem i w tym także.
    > Tylko OC.
    > Czy to ma sens?

    Nie tylko sens, ale i obowiązek.

    > Auto stoi ale chcę będę chciał je sprzedać. Poza tym nie
    > wiem czy wyrejestrowanie i rezygnacja z ubezpieczenia mają wpływ na np.
    > zniżki, opinię u ubezpieczyciela itd.

    Przede wszystkim wyrejestrowanie skutkuje obowiązkiem zezłomowania
    samochodu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-04-20 16:29:31
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Przede wszystkim wyrejestrowanie skutkuje obowiązkiem zezłomowania
    > samochodu.

    Jeśli już to zezłomowanie skutkuje wyrejestrowaniem...

    Wiwo

  • 4. Data: 2016-04-20 17:51:51
    Od: giecik <g...@S...pl>

> [...]
    > Czy to ma sens? Auto stoi ale chcę będę chciał je sprzedać. Poza tym nie
    > wiem czy wyrejestrowanie i rezygnacja z ubezpieczenia mają wpływ na np.
    Jeśli wypowiesz ubezpieczenie to prędzej czy później odezwie się do
    Ciebie UFG a oni mało nie liczą. OC obowiązkowo nie ważne czy stoi czy
    leży do góry kołami. Dopóki zarejestrowane to i OC musi być

  • 5. Data: 2016-04-20 18:29:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sadir" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >nie wiem czy wyrejestrowanie i rezygnacja z ubezpieczenia mają wpływ
    >na np. zniżki, opinię u ubezpieczyciela itd.

    Sensu moze nie ma, ale obowiazek jest.
    I zadnego wyrejestrowania nie ma. Tzn jest - jak zezlomujesz.

    W dodatku UFG sie wycwanil, i analizuje ciaglosc polis - wiec jak
    zamierzasz auto wrocic do uzycia, to radze placic.

    Chyba ze gdzies wywieziesz za granice ... ale moze sie kiepsko
    skonczyc.

    J.

  • 6. Data: 2016-04-20 19:39:53
    Od: giecik <g...@S...pl>

    W dniu 2016-04-20 o 18:29, J.F. pisze:

> [...]
    > zamierzasz auto wrocic do uzycia, to radze placic.
    >
    > Chyba ze gdzies wywieziesz za granice ... ale moze sie kiepsko skonczyc.

    Znajomy, ktory chce zostawic sobie zlom ale tez wyrejestrowac z WK
    sprzedaje takie auto na Białoruś. Ponoć działa :)

  • 7. Data: 2016-04-20 19:53:01
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

> [...]
    > Czy to ma sens? Auto stoi ale chcę będę chciał je sprzedać. Poza tym nie
    > wiem czy wyrejestrowanie i rezygnacja z ubezpieczenia mają wpływ na np.

    W Polsce nie da się legalnie wyrejestrować pojazdu nadal go posiadając.
    Wyrejestrowaniu podlegają pojazdy skradzione, zezłomowane, sprzedane za
    granicę, zarejestrowane za granicą (jeśli np. się przeprowadziłeś "z
    samochodem"), lub z powodu "udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty
    posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności", czyli jeśli
    np. ci się spalił. A każdy pojazd zarejestrowany musi posiadać OC.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 8. Data: 2016-04-20 21:40:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Sensu moze nie ma, ale obowiazek jest.

    Umówmy się że jednak sens jest. Albo zlikwidujmy obowiązek i zostawmy to
    wolnemu rynkowi.

    Wielu tutaj pisało już, że auto stoi w garażu, na podjeździe, pod
    blokiem... nikt nie rusza, nigdzie nie jeździ.

    Facet ulicę ode mnie (miasteczko pod Łodzią), grzebał coś przy aucie i
    mu zjechało przebijając jego ogrodzenie i zatrzymując się na drodze
    szutrowej na ogrodzeniu jego sąsiada. A gdyby sąsiad stał od strony
    drogi i malował plot czy wyrywał chwasty?

    Także albo ubezpieczenia OC zrobić dobrowolne i prywatna windykacja
    rozwinie skrzydła albo zostawić tak jak jest.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2016-04-20 23:00:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

> [...]
    > szutrowej na ogrodzeniu jego sąsiada. A gdyby sąsiad stał od strony
    > drogi i malował plot czy wyrywał chwasty?

    a mi spał noz na noge kolezanki.
    Postuluje obowiązkowe OC na noze - mysle ze takie wypadki sa równie
    popularne jak ten opisywany przez ciebie.

    > Także albo ubezpieczenia OC zrobić dobrowolne i prywatna windykacja
    > rozwinie skrzydła albo zostawić tak jak jest.

    A moze po prostu uznac zgodnie z logiką, ze OC musi miec to auto ktore
    porusza sie po drogach?

  • 10. Data: 2016-04-20 23:03:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:

> [...]
    > popularne jak ten opisywany przez ciebie.

    > A moze po prostu uznac zgodnie z logiką, ze OC musi miec to auto ktore

    i to jest. a jeżdż bez. uważasz, że Twój postulat to poprawi?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?