  • 1. Data: 2016-04-20 10:54:47
    Temat: Prędkość maksymalna w Warszawie - 25 km/godz.
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Polecam krótki film ze strony
    http://warszawawpigulce.pl/niezwykly-film-obrazujacy
    -magiczna-przedwojenna-warszawe/

    Jak podają - w przedwojennej Warszawie obowiązywało ograniczenie do 25
    km/godz. dla samochodów osobowych oraz 12 km/godz. dla ciężarowych.
    I komu to przeszkadzało? :-)
    Pewnie wypadków było mało no i ludzie chodzili po jezdniach jak chcieli...

    Z kolei w Przewodniku automobilowym po Polsce z 1930 r. piszą, że "na
    ul. Św. Jerskiej, Piwnej, Podwale, Solec (od Tamki do ul. Czerwonego
    Krzyża), Koziej, Daniłowiczowskiej, Wierzbowej, Belwederskiej i na
    moście Kierbedzia szybkość dla samochodów osobowych i motocykli tylko do
    15 km. na godzinę, przyczem nie wolno wyprzedzać innych pojazdów tego
    samego rodzaju. Za przekroczenie tych przepisów policja ma prawo karania
    doraźnym mandatem do wysokości 10 zł., przyczem musi pokwitować każdą
    ściągniętą sumę."
    Ciekawe, jakie mieli wtedy fotoradary :-)

    Ps. "Za opryskanie błotem przechodniów automobiliści odpowiadają."

    T.

  • 2. Data: 2016-04-20 12:29:10
    Temat: Re: Prędkość maksymalna w Warszawie - 25 km/godz.
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.04.2016 o 10:54, T. pisze:
> [...]
    > samego rodzaju. Za przekroczenie tych przepisów policja ma prawo karania
    > doraźnym mandatem do wysokości 10 zł., przyczem musi pokwitować każdą

    jestem za wprowadzeniem tego teraz (prędkość max 15km/h i mandat 10zł za
    przekroczenie ;)

    Łukasz

  • 3. Data: 2016-04-20 13:46:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-04-20 o 10:54, T. pisze:
> [...]
    >

    > Jak podają - w przedwojennej Warszawie obowiązywało ograniczenie do 25
    > km/godz. dla samochodów osobowych oraz 12 km/godz. dla ciężarowych.

    Były jeszcze podwójne ograniczenia: inna prędkość dla ciężarówek na
    "masywach", a inna na pneumatykach.

    Jeszcze wcześniej bywały pojazdy bez opon - na kołach drewnianych lub
    stalowych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam