eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTurbo disiel a spalanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 11. Data: 2011-02-09 15:04:35
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > Zaraz Cię zjedzą. Turbina JEST ZASILANA spalinami, ale zasila silnik
    > powietrzem.

    O nie nie. Turbina jest zasilana spalinami, a powietrze do silnika
    tłoczy sprężarka. Obie te maszyny są elementami _turbosprężarki_.
    Nauczcie się ludzie w końcu!


  • 12. Data: 2011-02-09 15:09:00
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Feb 2011 13:17:34 +0100, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
    >Zaraz Cię zjedzą. Turbina JEST ZASILANA spalinami, ale zasila silnik
    >powietrzem. Tym samym powietrzem, które jest zasysane przez silnik przy
    >niskich obrotach, gdy zawór w turbinie kieruje spaliny z powrotem do
    >układu wydechowego, a nie na łopatki wirnika. Turbina składa się z
    >części gorącej, gdzie siła pochodzi od przepływu spalin i strony zimnej,
    >gdzie ciśnienie jest generowane przez turbinę. Mit o oszczędności paliwa
    >przy jeździe z niskimi obrotami silnika schowaj pod poduszkę.

    http://www081.thinkquest.dk/physics1.htm

    Ale to benzyniak - wykresy dla turbodiesla sa inne.
    Niestety dosc trudno dostepne.

    A jednak sa
    http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_F
    uel_Consumption_(BSFC)_Maps

    dla starego 1.9TDI optymalne obroty ~1500-2000 rpm

    J.


  • 13. Data: 2011-02-09 15:18:42
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-02-09 15:04, omega_fan pisze:
    >> Zaraz Cię zjedzą. Turbina JEST ZASILANA spalinami, ale zasila silnik
    >> powietrzem.
    >
    > O nie nie. Turbina jest zasilana spalinami, a powietrze do silnika
    > tłoczy sprężarka. Obie te maszyny są elementami _turbosprężarki_.
    > Nauczcie się ludzie w końcu!

    Myślisz, że autor wątku sposób zrozumie, co masz na myśli? Przecież dla
    niego w turbo dieslu jest turbina, a nie turbosprężarka. Fakt, mogłem
    wziąć słowo turbina w cudzysłów. Zresztą w drugiej części wypowiedzi
    doprecyzowałem, że "turbina" jest "dwuelementowa", więc nijak to się ma
    do encyklopedycznej definicji turbiny. Dla ułatwienia przekazu przyjąłem
    skrót myślowy - turbina > turbosprężarka.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia


  • 14. Data: 2011-02-09 15:46:35
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > nie... to nie tak, w topicu jest literówka!!!!
    > Przecież on pytał o turbo kisiel..
    dyszel nie kisiel
    dyszel od woza:)


  • 15. Data: 2011-02-09 16:26:34
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:iitvqq$b8u$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Jak jest ze spalaniem diesla z turbina?
    > Czy to jest tak, ze poki turbina sie nie zalaczy to spala sie mieszanka
    > paliwowo-powietrzna a gdy turbina sie zalaczy to zasila silnik spalinami
    > oraz powietrzem. Czy w takim przypadku nie spalamy paliwa?

    Zagadka:
    czy jesli będziesz miał elektrownie wodną na podwórku, to z gniazdek
    elektrycznych będzie lecieć woda?



    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka

    Sprzedam P309 1992 1,4 ważne OC+przegląd
    Jeżdzący, w ciągłekj eksploatacji
    Cena 1300zł !!!
    http://allegro.pl/show_item.php?item=1446313255


  • 16. Data: 2011-02-09 16:40:17
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Wangog" napisał w wiadomości:

    > Witam
    >
    > Jak jest ze spalaniem diesla z turbina?
    > Czy to jest tak, ze poki turbina sie nie zalaczy to spala sie mieszanka
    > paliwowo-powietrzna a gdy turbina sie zalaczy to zasila silnik spalinami
    > oraz powietrzem. Czy w takim przypadku nie spalamy paliwa?
    >
    > Wangog

    Turbo disiel czy turbo kisiel ? ;->

    BTW: Wypożcz sobie książkę nt. silników ... coś z wydawnictwa WKiŁ np.
    autorstwa Lufta lub Mysłowskiego... bo z postów się nic nie nauczysz.

    --
    Bugatti


  • 17. Data: 2011-02-09 16:59:21
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:iitvqq$b8u$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Jak jest ze spalaniem diesla z turbina?
    > Czy to jest tak, ze poki turbina sie nie zalaczy to spala sie mieszanka
    > paliwowo-powietrzna a gdy turbina sie zalaczy to zasila silnik spalinami
    > oraz powietrzem. Czy w takim przypadku nie spalamy paliwa?
    >
    > Wangog
    >

    Silnik działa normalnie, tzn. potrzebuje paliwa (olej napędowy dla diesla) i
    powietrza. Turbosprężarka to takie dwa wiatraczki na jednej osi, zamknięte
    we wspólnej obudowie, obudowa ma w środku przegrodę szczelnie oddzielającą
    oba wiatraczki od siebie. Spaliny prosto z silnika trafiają na jeden
    wiatraczek i go rozkręcają (to jest turbina). Potem lecą normalnie do rury
    wydechowej. Poprzez wspólną oś napędzany jest drugi wiatraczek, który działa
    jak sprężarka i pompuje więcej powietrza do silnika. Jak do silnika
    wpompujemy więcej powietrza to możemy podać więcej paliwa i otrzymujemy
    większą moc z silnika. Ponieważ odzyskujemy część energii, która w silniku
    bez turbiny "ucieka" nam rurą wydechową, więc silnik turbo diesla ma większą
    sprawność. Czyli na wyprodukowanie 1 konia mechanicznego potrzebujemy mniej
    paliwa niż w silniku o takiej samej mocy, ale bez turbiny.
    Turbosprężarka kręci się cały czas podczas pracy silnika, ale gdy spalin z
    silnika jest mało, to jej działanie jest mało zauważalne. Turbosprężarka nie
    kieruje spalin z powrotem do silnika.

    Ponieważ w spalinach są szkodliwe substancje, które można usunąć poprzez
    działanie na nie wysoką temperaturą wymyślono zawór EGR. Niewielka część
    spalin z wydechu jest kierowana na powrót do silnika razem ze świeżym
    powietrzem i paliwem, aby poddać spaliny procesowi oczyszczania. Ten zabieg
    akurat powoduje obniżanie mocy. :)


    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 18. Data: 2011-02-09 17:03:08
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Feb 2011 16:59:21 +0100, yabba wrote:
    >Ponieważ w spalinach są szkodliwe substancje, które można usunąć poprzez
    >działanie na nie wysoką temperaturą wymyślono zawór EGR. Niewielka część
    >spalin z wydechu jest kierowana na powrót do silnika razem ze świeżym
    >powietrzem i paliwem, aby poddać spaliny procesowi oczyszczania.

    Jestes pewien ze o to chodzi ? To by nie mialo sensu - komplikowac
    uklad zeby niewielka czesc oczyscic, a wielka skierowac wprost do
    rury.

    >Ten zabieg akurat powoduje obniżanie mocy. :)

    Dlatego przy pelnym pedale sie zawor zamyka :-)



    J.





  • 19. Data: 2011-02-09 17:13:12
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:oie5l6t6bov5lm8cm01df5o1pi85uvh8aq@4ax.com...
    > On Wed, 9 Feb 2011 16:59:21 +0100, yabba wrote:
    >>Ponieważ w spalinach są szkodliwe substancje, które można usunąć poprzez
    >>działanie na nie wysoką temperaturą wymyślono zawór EGR. Niewielka część
    >>spalin z wydechu jest kierowana na powrót do silnika razem ze świeżym
    >>powietrzem i paliwem, aby poddać spaliny procesowi oczyszczania.
    >
    > Jestes pewien ze o to chodzi ? To by nie mialo sensu - komplikowac
    > uklad zeby niewielka czesc oczyscic, a wielka skierowac wprost do
    > rury.
    >

    Gdzieś o tym czytałem, ale może to źródło też nie było wiarygodne.

    W takim razie po co jest ten zabieg?

    >>Ten zabieg akurat powoduje obniżanie mocy. :)
    >
    > Dlatego przy pelnym pedale sie zawor zamyka :-)
    >

    Dlatego jest tam zawór, a nie połączenie na stałe :-)



    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 20. Data: 2011-02-09 17:42:31
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:oie5l6t6bov5lm8cm01df5o1pi85uvh8aq@4ax.com...
    > On Wed, 9 Feb 2011 16:59:21 +0100, yabba wrote:
    >>Ponieważ w spalinach są szkodliwe substancje, które można usunąć poprzez
    >>działanie na nie wysoką temperaturą wymyślono zawór EGR. Niewielka część
    >>spalin z wydechu jest kierowana na powrót do silnika razem ze świeżym
    >>powietrzem i paliwem, aby poddać spaliny procesowi oczyszczania.
    >
    > Jestes pewien ze o to chodzi ? To by nie mialo sensu - komplikowac
    > uklad zeby niewielka czesc oczyscic, a wielka skierowac wprost do
    > rury.


    a wg Ciebie po co?

    EGR to nic innego jak "chora ekologia"


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka

    Sprzedam P309 1992 1,4 ważne OC+przegląd
    Jeżdzący, w ciągłekj eksploatacji
    Cena 1300zł !!!
    http://allegro.pl/show_item.php?item=1446313255

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: