  • 1. Data: 2011-02-09 10:00:42
    Temat: Reklama Volvo
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    Wczoraj zauważyłem w reklamie volvo cośtam-60 (chyba S60 albo C60)
    sformułowanie "304 koni mechanicznych". Ooops, ktoś chyba zmienił w
    ostatniej chwili liczbę, ale nie dopasował odmiany.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 2. Data: 2011-02-09 10:06:14
    Temat: Re: Reklama Volvo
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    > Wczoraj zauważyłem w reklamie volvo cośtam-60 (chyba S60 albo C60)
    > sformułowanie "304 koni mechanicznych". Ooops, ktoś chyba zmienił w
    > ostatniej chwili liczbę, ale nie dopasował odmiany.

    Co tam 304... w ost. Top Gera było takie cichociemne c30, miało 400.
    niestety tylko jeden egzemplarz i nie bezie w produkcji...

    Volvo C30 Polestar

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 3. Data: 2011-02-09 10:10:37
    Od: "SET" <b...@m...pl>

    > Co tam 304... w ost. Top Gera było takie cichociemne c30, miało 400.
    > niestety tylko jeden egzemplarz i nie bezie w produkcji...

> [...]

    Chyba przedpiszcy chodziło o "odmianę" przez pryzmat poprawnej pisowni
    języka polskiego:)

    304 koni mechanicznych - 304 konie mechaniczne

  • 4. Data: 2011-02-09 10:11:08
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 09 Feb 2011 10:06:14 +0100, Qlfon <r...@l...pl> wrote:

    >Co tam 304... w ost. Top Gera było takie cichociemne c30, miało 400.
    >niestety tylko jeden egzemplarz i nie bezie w produkcji...

    "400 koni mechanicznych" byłoby OK, ale jeśli 304, to powinny być
    "konie mechaniczne". O "polska trudna język" mi chodziło, a nie o samą
    moc.

  • 5. Data: 2011-02-09 11:42:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > "400 koni mechanicznych" byłoby OK, ale jeśli 304, to powinny być
    > "konie mechaniczne". O "polska trudna język" mi chodziło, a nie o samą
    > moc.

    Faktycznie trudna, wskaz niby dlaczegoz "304 koni" to blad.

  • 6. Data: 2011-02-09 11:53:38
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:1fm4l6p23j33hkl6c0qeq03df8p0fsa9ni@4ax.com... >On

    > Faktycznie trudna, wskaz niby dlaczegoz "304 koni" to blad.

    Hm, a "cztery konie" czy "cztery koni"?
    Fakt, są miejsca gdzie się mówi "czterech koni" czy "czterech wilków ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2011-02-09 12:13:57
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 9 Feb 2011 11:42:00 +0100, "Ghost" <g...@e...pl>
    wrote:

    >Faktycznie trudna, wskaz niby dlaczegoz "304 koni" to blad.

    czy powiesz "4 duchów" czy raczej "4 duchy"? Czy powiesz "304 duchów"
    czy raczej "304 duchy"?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2011-02-09 12:20:09
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 09/02/2011 10:42, Ghost wrote:

    > Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Faktycznie trudna, wskaz niby dlaczegoz "304 koni" to blad.

    Odmianę rzeczowników z liczebnikami przerabia się w okolicy 2-3 klasy
    szkoły podstawowej, jeśli mnie pamięć nie myli. ;)

    Kamil

  • 9. Data: 2011-02-09 12:43:55
    Od: Tomasz Tybusz <t...@j...pl>

    W dniu 2011-02-09 10:10, SET pisze:

    > Chyba przedpiszcy chodziło o "odmianę" przez pryzmat poprawnej pisowni
    > języka polskiego:)
    >
    > 304 koni mechanicznych - 304 konie mechaniczne

    Witam, to chyba raczej kwestia przypadków: dopełniacz, czy biernik.
    Widzę kogo, co? Nie ma kogo, czego

    Widzę 304 konie, czy nie ma 304 koni

  • 10. Data: 2011-02-09 13:28:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Odmianę rzeczowników z liczebnikami przerabia się w okolicy 2-3 klasy
    > szkoły podstawowej, jeśli mnie pamięć nie myli. ;)

    Ulatwie Ci:

    Pyt: Ile koni mechanicznych?
    Odp: 304 konie mechaniczne.

    Uwazasz, ze to jest ok?