-
41. Data: 2011-02-10 18:23:36
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-02-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>>Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ
>>>>większej ilości powietrza do silnika.
>>>>Czystego powietrza, nie spalin.
>>>
>>>Ale potem jest zawor EGR i miesza powietrze ze spalinami.
>>
>>Ale on się pytał o działanie turbosprężarki, a nie zaworu EGR.
>
> Ale EGR i tak jest i doplywa brudne powietrze :-)
W samochodzie z obydwoma silnikami są również hamulce. Może zaczniesz
się rozpisywać o pompie wspomagania? Też nic nie wyjaśni w temacie
działania turbo...
Krzysiek Kiełczewski
-
42. Data: 2011-02-11 09:38:52
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> napisał w wiadomości
news:op.vqoqizyta6rut4@koder...
> On Wed, 09 Feb 2011 16:59:21 +0100, yabba
> <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
>
>>> Jak jest ze spalaniem diesla z turbina?
>>> Czy to jest tak, ze poki turbina sie nie zalaczy to spala sie mieszanka
>>> paliwowo-powietrzna a gdy turbina sie zalaczy to zasila silnik spalinami
>>> oraz powietrzem. Czy w takim przypadku nie spalamy paliwa?
> [...]
>> Silnik działa normalnie, tzn. potrzebuje paliwa (olej napędowy dla
>> diesla) i
>> powietrza.
>
> W niektórych bodaj Volvo i Renaultach montowali wersję działającą bez
> oleju
> napędowego. Zwykle raz.
>
Jak silnik był głodny to sam sobie szukał dojścia do jakiegokolwiek paliwa.
:)
--
Pozdrawiam,
yabba
-
43. Data: 2011-02-11 15:28:03
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 10 Feb 2011 11:18:17 +0000, Kamil wrote:
>On 09/02/2011 17:23, J.F. wrote:
>>> Oni wygladaja na bardzo szczesliwych z braku wymogow "chorej ekologii" w
>>> swoich samochodach:
>>> http://www.theenvironmentalblog.org/wp-content/uploa
ds/2007/11/chinese-air-pollution.jpg
>> Daj szersze ujecie.
>> Zeby bylo choc widac ze obok jedzie sznur samochodow.
>
>Google images, do wyboru, do koloru.
>Wsiadz moze do samochodu, poszukaj jakiegos 20-letniego ikarusa i postoj
>za takim w korku przez 20 minut. Jeszcze lepiej - pojedz za takm na
>rowerze. Potem podmien wszystkie autobusy w korku na dymiace ikarusy, a
>ciezarowki na dymiace wytwory radzieckiej mysli technicznej, ktore
>pamietam z dziecinstwa i powtorz eksperyment.
ale tak dla ustalenia faktow to dobrze by bylo zeby to bylo widac na
zdjeciu.
Google images powiadasz .. no wpisalem "china traffic" i jakies same
podobne zdjecia widze, np
http://www.inquisitr.com/82834/china-traffic-jam-ent
ers-9th-day/
http://www.thetruthaboutcars.com/2011/01/china-car-m
arket-101-who-makes-all-those-18-million-cars/china-
traffic-intersection/
Wytworow radzieckiej mysli nie widze, marki autobusow nie rozpoznam,
tyle ze na nowe wygladaja, klebow czarnego dymu nie widze ... i
rowerzystow nie widze :-)
>> Moze mroz, moze to japonski zwyczaj na katar.
>A moze nawet taka moda, co jeszcze?
No taka moda - kto ma katar ten chodzi w maseczce, zeby innych nie
zarazac. Kultura taka, osobista i spoleczna. W Japonii - ale moze sie
rozprzestrzenila.
>> Wiemy z wlasnej praktyki (tzn zachodniej) ze jakos daje sie przezyc
>> obok miliona samochodow bez katalizatora, choc czasem dokucza smog.
>
>Da sie tez jakos przezyc bez stalego dostepu do wody pitnej i
>kanalizacji, cale spoleczenstwa tak zyja i nie slyszalem o szalejacych
>alergiach w Sudanie.
A slyszales o szalejacej cholerze ?
Moze maja skuteczny system odprowadzania sciekow :-)
J.
-
44. Data: 2011-02-11 15:43:41
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: Kamil <k...@s...com>
On 11/02/2011 14:28, J.F. wrote:
> On Thu, 10 Feb 2011 11:18:17 +0000, Kamil wrote:
>> On 09/02/2011 17:23, J.F. wrote:
>>>> Oni wygladaja na bardzo szczesliwych z braku wymogow "chorej ekologii" w
>>>> swoich samochodach:
>>>> http://www.theenvironmentalblog.org/wp-content/uploa
ds/2007/11/chinese-air-pollution.jpg
>>> Daj szersze ujecie.
>>> Zeby bylo choc widac ze obok jedzie sznur samochodow.
>>
>> Google images, do wyboru, do koloru.
>> Wsiadz moze do samochodu, poszukaj jakiegos 20-letniego ikarusa i postoj
>> za takim w korku przez 20 minut. Jeszcze lepiej - pojedz za takm na
>> rowerze. Potem podmien wszystkie autobusy w korku na dymiace ikarusy, a
>> ciezarowki na dymiace wytwory radzieckiej mysli technicznej, ktore
>> pamietam z dziecinstwa i powtorz eksperyment.
>
> ale tak dla ustalenia faktow to dobrze by bylo zeby to bylo widac na
> zdjeciu.
>
> Google images powiadasz .. no wpisalem "china traffic" i jakies same
> podobne zdjecia widze, np
> http://www.inquisitr.com/82834/china-traffic-jam-ent
ers-9th-day/
> http://www.thetruthaboutcars.com/2011/01/china-car-m
arket-101-who-makes-all-those-18-million-cars/china-
traffic-intersection/
>
> Wytworow radzieckiej mysli nie widze, marki autobusow nie rozpoznam,
> tyle ze na nowe wygladaja, klebow czarnego dymu nie widze ... i
> rowerzystow nie widze :-)
Wyjasnij wiec moze, dlaczego smog w Los Angeles maleje powoli od lat
70-tych, kiedy to w Kalifornii zaczeto wprowadzac jedne z najbardziej
restrykcyjnych norm emisji na swiecie?
> No taka moda - kto ma katar ten chodzi w maseczce, zeby innych nie
> zarazac. Kultura taka, osobista i spoleczna. W Japonii - ale moze sie
> rozprzestrzenila.
Tak, tak, nie maja co jesc, skacza z dachu fabryki w akcie desperacji,
ale przejmuja sie maseczkami zeby nie zarazic sasiada katarem. Nie
sadze, zeby takie drobnostki byly powodem do zmartwien przecietnego
chinczyka. ;)
--
Pozdrawiam
Kamil
-
45. Data: 2011-02-11 16:11:49
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 11 Feb 2011 14:43:41 +0000, Kamil wrote:
>Wyjasnij wiec moze, dlaczego smog w Los Angeles maleje powoli od lat
>70-tych, kiedy to w Kalifornii zaczeto wprowadzac jedne z najbardziej
>restrykcyjnych norm emisji na swiecie?
A jak maleje w porownaniu do innych miast ?
Bo tu raczej chodzi o to czy wspolczesne rozbudowane systemy daja
jakis istotny zysk w porownaniu do pierwszej generacji elektronicznego
wtrysku, katalizatorow i bezolowiowej benzyny.
Juz o daje wielki zysk w porownaniu do kiepsko wyregulowanego gaznika
lub dymiacego diesla.
J.