-
21. Data: 2011-02-09 18:13:16
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: Kamil <k...@s...com>
On 09/02/2011 16:42, Kuba (aka cita) wrote:
>
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:oie5l6t6bov5lm8cm01df5o1pi85uvh8aq@4ax.com...
>> On Wed, 9 Feb 2011 16:59:21 +0100, yabba wrote:
>>> Ponieważ w spalinach są szkodliwe substancje, które można usunąć poprzez
>>> działanie na nie wysoką temperaturą wymyślono zawór EGR. Niewielka część
>>> spalin z wydechu jest kierowana na powrót do silnika razem ze świeżym
>>> powietrzem i paliwem, aby poddać spaliny procesowi oczyszczania.
>>
>> Jestes pewien ze o to chodzi ? To by nie mialo sensu - komplikowac
>> uklad zeby niewielka czesc oczyscic, a wielka skierowac wprost do
>> rury.
>
>
> a wg Ciebie po co?
>
> EGR to nic innego jak "chora ekologia"
Oni wygladaja na bardzo szczesliwych z braku wymogow "chorej ekologii" w
swoich samochodach:
http://www.theenvironmentalblog.org/wp-content/uploa
ds/2007/11/chinese-air-pollution.jpg
--
Pozdrawiam
Kamil
-
22. Data: 2011-02-09 18:15:02
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 9 Feb 2011 17:42:31 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>Jestes pewien ze o to chodzi ? To by nie mialo sensu - komplikowac
>>uklad zeby niewielka czesc oczyscic, a wielka skierowac wprost do
>>rury.
>
>a wg Ciebie po co?
>EGR to nic innego jak "chora ekologia"
Ale nie w ten sposob.
W benzyniakach ponoc chodzi o wieksza ilosc gazu przy tej samej ilosci
benzyny/palnej mieszanki.
W dieslach rzekomo chodzi o obnizenie ilosci tlenkow azotu, co mnie
nieco dziwi bo one sie tworza z tlenu i azotu w wysokiej temperaturze,
a my pakujemy goracy azot zamiast powietrza :-)
Ale moze lepiej miec 10% O2, 5% CO2 i 85% N2 niz 21% O2 i 78% N2.
J.
-
23. Data: 2011-02-09 18:23:20
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 09 Feb 2011 17:13:16 +0000, Kamil wrote:
>Oni wygladaja na bardzo szczesliwych z braku wymogow "chorej ekologii" w
>swoich samochodach:
>http://www.theenvironmentalblog.org/wp-content/uplo
ads/2007/11/chinese-air-pollution.jpg
Daj szersze ujecie.
Zeby bylo choc widac ze obok jedzie sznur samochodow.
Moze mroz, moze to japonski zwyczaj na katar.
Wiemy z wlasnej praktyki (tzn zachodniej) ze jakos daje sie przezyc
obok miliona samochodow bez katalizatora, choc czasem dokucza smog.
I spoleczenstwo moze krocej zyje, ale nie ma tylu alergii co dzis :-)
J.
-
24. Data: 2011-02-09 19:08:31
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Kuba (aka cita) wrote:
>
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:oie5l6t6bov5lm8cm01df5o1pi85uvh8aq@4ax.com...
> > On Wed, 9 Feb 2011 16:59:21 +0100, yabba wrote:
> > > Ponieważ w spalinach są szkodliwe substancje, które można usunąć
> > > poprzez działanie na nie wysoką temperaturą wymyślono zawór EGR.
> > > Niewielka część spalin z wydechu jest kierowana na powrót do
> > > silnika razem ze świeżym powietrzem i paliwem, aby poddać spaliny
> > > procesowi oczyszczania.
> >
> > Jestes pewien ze o to chodzi ? To by nie mialo sensu - komplikowac
> > uklad zeby niewielka czesc oczyscic, a wielka skierowac wprost do
> > rury.
>
>
> a wg Ciebie po co?
Podnieść temperaturę mieszanki i tym samym zwiększyć sprawność?
--
Pozdro
Massai
-
25. Data: 2011-02-09 20:06:12
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:iiul6v$odl$1@news.onet.pl...
> Kuba (aka cita) wrote:
>
>>
>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> news:oie5l6t6bov5lm8cm01df5o1pi85uvh8aq@4ax.com...
>> > On Wed, 9 Feb 2011 16:59:21 +0100, yabba wrote:
>> > > Ponieważ w spalinach są szkodliwe substancje, które można usunąć
>> > > poprzez działanie na nie wysoką temperaturą wymyślono zawór EGR.
>> > > Niewielka część spalin z wydechu jest kierowana na powrót do
>> > > silnika razem ze świeżym powietrzem i paliwem, aby poddać spaliny
>> > > procesowi oczyszczania.
>> >
>> > Jestes pewien ze o to chodzi ? To by nie mialo sensu - komplikowac
>> > uklad zeby niewielka czesc oczyscic, a wielka skierowac wprost do
>> > rury.
>>
>>
>> a wg Ciebie po co?
>
> Podnieść temperaturę mieszanki i tym samym zwiększyć sprawność?
zawsze mi sie wydawało, ze im mieszanka zimniejsza tym sprawność większa...
ba stosuje sie nawet chłodnice powietrza doładowanego, ktorego temperatura
znacznie wzrasta po sprężeniu.
Stosuje sie ilozacje termiczną dolotu, zeby sie nie nagrzewał ... a tu nagle
podgrzewamy mieszanke? Pomyśl zanim coś napiszesz, albo przedstaw jakieś
konkrety..
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P309 1992 1,4 ważne OC+przegląd
Jeżdzący, w ciągłekj eksploatacji
Cena 1300zł !!!
http://allegro.pl/show_item.php?item=1446313255
-
26. Data: 2011-02-09 21:01:33
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 09 Feb 2011 18:23:20 +0100, J.F. napisał(a):
> Daj szersze ujecie.
> Zeby bylo choc widac ze obok jedzie sznur samochodow.
>
> Moze mroz, moze to japonski zwyczaj na katar.
>
> Wiemy z wlasnej praktyki (tzn zachodniej) ze jakos daje sie przezyc
> obok miliona samochodow bez katalizatora, choc czasem dokucza smog.
> I spoleczenstwo moze krocej zyje, ale nie ma tylu alergii co dzis :-)
Da sie przezyc nawet na poligonie jadrowym, tylko zyje sie znacznie krocej
i chitynowy pancerzyk uwiera.
Na zdjeciu sa raczej Chinczycy, nie Japonczycy. Nie wiem, na ile winne sa
temu samochody, ale chinskie miasta sa ponoc potwornie zatrute. Poczytaj
relacje gosci ostatnich igrzysk.
--
Maciek
-
27. Data: 2011-02-09 23:05:14
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: Karol Y <k...@o...pl>
>> Podnieść temperaturę mieszanki i tym samym zwiększyć sprawność?
>
> zawsze mi sie wydawało, ze im mieszanka zimniejsza tym sprawność
> większa... ba stosuje sie nawet chłodnice powietrza doładowanego,
> ktorego temperatura znacznie wzrasta po sprężeniu.
> Stosuje sie ilozacje termiczną dolotu, zeby sie nie nagrzewał ... a tu
> nagle podgrzewamy mieszanke? Pomyśl zanim coś napiszesz, albo przedstaw
> jakieś konkrety..
A może chodziło o przyspieszenie nagrzania silnika przy starcie na zimnym?
--
Mateusz Bogusz
-
28. Data: 2011-02-09 23:16:50
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:iiv32q$3qo$1@node2.news.atman.pl...
>>> Podnieść temperaturę mieszanki i tym samym zwiększyć sprawność?
>>
>> zawsze mi sie wydawało, ze im mieszanka zimniejsza tym sprawność
>> większa... ba stosuje sie nawet chłodnice powietrza doładowanego,
>> ktorego temperatura znacznie wzrasta po sprężeniu.
>> Stosuje sie ilozacje termiczną dolotu, zeby sie nie nagrzewał ... a tu
>> nagle podgrzewamy mieszanke? Pomyśl zanim coś napiszesz, albo przedstaw
>> jakieś konkrety..
>
> A może chodziło o przyspieszenie nagrzania silnika przy starcie na zimnym?
chłopaki nie ma co wymyslać.
Chodzi o ekologie i NIC więcej.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P309 1992 1,4 ważne OC+przegląd
Jeżdzący, w ciągłekj eksploatacji
Cena 1300zł !!!
http://allegro.pl/show_item.php?item=1446313255
-
29. Data: 2011-02-10 10:28:07
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: "Robert_J" <d...@o...pl>
> A może chodziło o przyspieszenie nagrzania silnika przy
> starcie na zimnym?
W tym co piszesz może coś być. Jakiś czas temu przy okazji
okresowego przeglądu zasygnalizowałem trudniejszy rozruch
ciepłego silnika (zimny palił bez problemu). Podobno
wyczyszczono właśnie zawór EGR i już ciepły też palił
normalnie...
-
30. Data: 2011-02-10 11:56:11
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-02-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ
>>większej ilości powietrza do silnika.
>>Czystego powietrza, nie spalin.
>
> Ale potem jest zawor EGR i miesza powietrze ze spalinami.
Ale on się pytał o działanie turbosprężarki, a nie zaworu EGR.
> Poza tym nie ma tak ze "turbina sie zalacza".
> Kreci sie caly czas, z wyjatkiem rozruchu, tylko ewentualnie przy
> mniejszych obrotach silnika i miejszej produkcji spalin turbina tez
> sie kreci wolniej, wiec sprezarka kiepsko spreza.
>
> Ogolnie jest tak ze turbosprezarka podnosi sprawnosc diesla wiec auto
> pali mniej. Ale przy okazji powieksza moc silnika, wiec jak sie jedzie
> ciagle z pedalem w podlodze to i spalanie rosnie - w porownaniu do
> tego samego silnika bez turbiny. Choc taki wolnossacy diesel pracujacy
> na 100% swoich mozliwosci to pewnie jest gorszy niz uturbiony
> dzialajacy na 70%. Maly TD tez pewnie pali mniej niz wolnossacy D o
> tej samej mocy.
Przede wszystkim turbo podnosi moc maksymalną, czyli można zrobić silnik
o tej samej mocy i dużo mniejszej pojemności - a taki będzie mniej palił
przy mniejszym obciążeniu.
Krzysiek Kiełczewski