  • 21. Data: 2010-03-19 09:04:53
    Temat: Re: Tot OT do Janka Muzykanta
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jan Rudziński pisze:
    > Hmmm... pytanie jest rzeczywiście trudne. Może będzie pomocny fakt, że w
    > zakończeniu rozdzierająco smutnej noweli "Janko Muzykant" znajduje się
    > zdanie "nad Jankiem szumiały brzozy".

    Brzozy mogą być, brzozy są okej ;)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 22. Data: 2010-03-19 10:35:11
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 19/03/2010 09:41, Jan Rudziński wrote:
    > Jak widać Mistrz, a prawie Wieszcze ponad 100 lat temu odmieniał 'Janko'
    > tak, jakby to był 'Janek'.

    Więc podsumowanie: Imiona rodzaju męskiego odmienia się jak inne
    rzeczowniki rodzaju męskiego.

    Wyjątek: imiona rodzaju męskiego zakończona na -a lub -o odmienia się
    jak rzeczowniki rodzaju żeńskiego (Fredro, bez Fredry, Fredrze).

    Wyjątek z wyjątku: imię Janko odmienia się jak rzeczownik rodzaju męskiego.

    Ludek

  • 23. Data: 2010-03-19 14:03:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JA" hntnsc$pnn$...@i...gazeta.pl