  • 1. Data: 2010-03-19 13:12:34
    Temat: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
    Od: AA <...@...pl>

    Witam

    Do tej pory wybrane srednie i duze powiekszenia umieszczalem w antyramie:
    * gladka szyba blyszczala, antyodblaskowa bywala drozsza niz zdjecie i
    psula kontrast
    * naprawde duze antyramy musialy miec "szybe" z tworzywa - bo szklo bylo
    za ciezkie no i klopot w transporcie - niestety tworzywo rysuje sie i
    slabo dociska zdjecie, faldowalo sie po jakims czasie

    Co nowego, jaka forme prezentacji mozecie polecic ?
    Powiekszenia od 30x45cm do 70x100cm.

    Widzialem powiekszenia na plotnie.
    Slyszalem cos o piance, ale nie widzialem w rzeczywistosci (a moze nie
    wiem, ze to na piance). I co z ta pianka robic.

    Co jeszcze ?

    AA

  • 2. Data: 2010-03-19 13:53:46
    Temat: Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Slyszalem cos o piance, ale nie widzialem w rzeczywistosci (a moze nie
    > wiem, ze to na piance). I co z ta pianka robic.

    Nowego specjalnie nic...

    Powiekszenie mozna wydrukowac na plotnie, naciagnac
    na rame - "blejtram", czy "krosno" jak kto woli.
    I w zasadzie mozna juz powiesic na scianie.
    Mozna dodatkowo oprawic w rame, ale raz - to kosztuje,
    dwa zaslaniaja boki pokryte plotnem a to sie niektorym
    osobom podoba.

    Zalety - mozna robic roznej wielkosci powiekszenia -
    dostepnych jest kilka szerokosci plotna, a listwy tnie
    sie prawie "z metra" wiec nie ma za duzo odpadow.

    Zdjecie na piance to po prostu zdjecie na plaskim podlozu -
    pienki nie widzisz. Zazwyczaj pokrywa sie je filmem ochronnym
    - ja uzywam typu "lustre" to cos posredniego pomiedzy
    matem a blyskiem. Nie przytlumia za bardzo obrazu, ale
    niweluje odblaski.
    Do zdjecia na piance nalezaloby dokupic rame - sama pianka
    jest lekka (zaleta) ale malo odporna mechanicznie i niekiedy
    ma tendencje do wyginania sie (wada).
    Rama poza tym, ze niweluje tez wady pianki stanowi oprawe zdjecia.

    Glowna wada pianki jest to, ze materialy uzywane do oprawy
    jak pianka, kleje, folia (film ochronny) wystepuja w standardowych
    rozmiarach (np. ja uzywam pianki 100x150cm). W zwiazku z tym
    najlepiej cenowo wychodza rozmiary bedace podzialem arkusza -
    czyli 100x70(75)cm, 50x70, 50x35 badz takie, ktore da sie ulozyc
    na arkuszu unikajac odpadow - np. 30x40 i 20x30cm.
    Formaty nietypowe sa drogie bo powstaja odpady, ktore kosztuja...

    www.skanowanie.com.pl www.oprawafotografii.com.pl

  • 3. Data: 2010-03-19 14:18:41
    Od: AA <...@...pl>

    > Zdjecie na piance to po prostu zdjecie na plaskim podlozu -
    > pienki nie widzisz. Zazwyczaj pokrywa sie je filmem ochronnym
    > - ja uzywam typu "lustre" to cos posredniego pomiedzy matem a blyskiem.

    Moze banalne pytanie - w czym pianka lepsza od zdjecia na papierze ?

    AA

  • 4. Data: 2010-03-19 14:29:42
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Wydruk UV na PCV?
    Lekkie, trwałe i nie do zajechania.
    I tańsze od zwykłego wydruku na papierze z folią i podklejeniem.
    Jedyna wada, to możliwy delikatny "banding" który może być widoczny na
    gładkich powierzchniach (np. niebo i.t.p.)

  • 5. Data: 2010-03-19 14:30:53
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Moze banalne pytanie - w czym pianka lepsza od zdjecia na papierze ?

    Nie zrozumiales :)
    Pianka to po prostu podloze na ktore nakleja sie zdjecie.

    Pianka ma 5mm grubosci, na nia naklejasz zdjecie, calosc pokrywasz
    folia ochronna i masz gotowa 5mm plyte z zabezpieczonym zdjeciem.

    Nie potrzebujesz juz ani szyby, ani sztywnych "plecow" do ramy.

    Mozesz powiesic na scianie solo (nie polecam) lub oprawic w rame.
    Przy czym ta rama to beda tylko listewki "dookola" pianki a nie
    listwy + plecy + szklo.

  • 6. Data: 2010-03-19 14:34:33
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Jedyna wada, to możliwy delikatny "banding" który może być widoczny na
    > gładkich powierzchniach (np. niebo i.t.p.)

    Blagam... Moze odrazu solwent na plandece?

    Co prawda techniki druku wielkoformatowego poszly do przodu,
    ale nie az tak zeby je polecac na grupie .foto...

  • 7. Data: 2010-03-19 16:03:32
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Blagam... Moze odrazu solwent na plandece?
    >
    > Co prawda techniki druku wielkoformatowego poszly do przodu,
    > ale nie az tak zeby je polecac na grupie .foto...

    Polemizowałbym :)
    Na podstawie obserwacji z mojej wioski...

  • 8. Data: 2010-03-19 18:49:35
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > Slyszalem cos o piance, ale nie widzialem w rzeczywistosci (a moze nie
    > wiem, ze to na piance). I co z ta pianka robic.

    Nic nie ma nowego.
    Masz albo powiększenie na papierze światłoczułym albo wydruk. I teraz wydruk
    traktujesz jak obraz malarski a odbitkę jako odbitkę.

    Domniemuję, że myślisz o wydruku (wspomniałeś o płótnie) czyli zajmij się
    problemem jakbyś miał obraz... sposoby prezentacji obrazu. Jest tego trochę
    ale generalnie masz podział na powierzchnie elastyczne naciągnięte na blejtram
    albo powierzchnie sztywne (deski, sklejki, szyby itp). Nie ma żadnych
    wytycznych ale są doświadczenia poprzedników opisane w źródłach. I nimi się
    kieruj (wiem z doświadczenia;).

    Tak czy inaczej nie myśli o powiększeniu jak o odbitce jeśli to wydruk.

    marek

  • 9. Data: 2010-03-19 20:22:23
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    AA napisal:
    > Slyszalem cos o piance, ale nie widzialem w rzeczywistosci (a moze nie
    > wiem, ze to na piance). I co z ta pianka robic.

    Kup sobie aktualnego Danonka w kompletnym czteropaku.
    Wydlub ze srodka gadzet: przeszli teraz z magnesikow
    na figurki piankowe. No i to wlasnie jest taka pianka ;)
    Tyle, ze dla dzieci jest miekka, pod zdjecia - twarda.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2010-03-19 21:15:53
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    Hej

> [...]
    > folia ochronna i masz gotowa 5mm plyte z zabezpieczonym zdjeciem.
    >
    > Nie potrzebujesz juz ani szyby, ani sztywnych "plecow" do ramy.

    Jeśli piszesz o piance KappaLine to nie polecam, mam w domu 3 wydruki
    100x70 naklejone na tą piankę w ramach. Po 2 latach pianka się
    wybrzuszyła i powyginała. Może to jeszcze kwestia reakcji z klejem,
    trudno powiedzieć ale następne wydruki każe chyba nakleić na jakieś
    spienione PCV, może będzie lepiej.
    --
    Pozdro
    Kryhu