    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Date: Sun, 21 Jul 2024 12:53:09 -0500
    <1u1st8fpl08jb.2ajyl3f68dk9$.dlg@40tude.net>
    <v751s5$u8$1@news.chmurka.net>
    <hipdaian2avw$.lciwukb0ri57.dlg@40tude.net>
    <v78asp$p3u$1@news.chmurka.net>
    <1jy6hb6v51eri$.1qq507l13py30$.dlg@40tude.net>
    <v78cuv$p3t$1@news.chmurka.net>
    <m6kbeg4gqh3a$.1op59icswx9yl.dlg@40tude.net>
    <v78ngm$568$1@news.chmurka.net>
    <16a4pojw1gjt.1g0bf0aafc2ew$.dlg@40tude.net>
    <v7e2qu$qht$1@news.chmurka.net>
    <nv3xmgkjjyw6$.11at0olwch2s2$.dlg@40tude.net>

    On 2024-07-21 11:01, J.F wrote:
    > [...]
    >
    > A co to jest "pozyteczny projekt" ?

    Prawie kazdy co nie jest figurka, pudelkiem albo czescia do drukarki 3d.
    Pisze prawie kazdy bo poza wspomnianymi trzema grupami wyobrazam sobie
    ze jakies inne dziadostwo mozna drukowac.

    Jakies obudowy do telefonu mozna - tez dziadostwo ale uznaje ze jak ktos
    zrobil i uzywa to niech bedzie ze uzyteczne.

    Klamke mozna jak ktos ma chec i mimo ze bedzie wygladac slabo to moze
    dzialac i komus zycie ulatwic.

    Itd.

    Ale jak widzisz wyzej, OP odsyla do jutuba bo nie umie podac nic
    pozytecznego.

    > Gotowe kosztuje 50zl, albo mniej, albo i zero - telefon mi gra za
    > darmo.
    >
    > Ale jakbym chciał robic sam ... obudowę mogę wydrukowac.

    No mozesz. Ale nie robisz. To jest sedno tego o czym pisze. Mozliwosci
    sa niezliczone tylko nikt nie robi...

    > Teraz moze mnie czekac pozyteczny projekt - termostat do lodówki.
    > Gotowy do tego modelu kosztuje ok 150zł :-)
    > No ale to jednostkowe zapotrzebowanie. A moze agregat wczesniej
    > wysiądzie.

    Bylem w temacie. Skonczylo cie na dixelu:

    https://allegro.pl/listing?string=dixell

    Trzeba sie nieco zdoktoryzowac ktory ci potrzebny ale robia wszystko,
    Za te 300pln nie warto cudowac z jakimis arduino czy kupnymi fabrycznymi.

    --
    Lukasz