  • 11. Data: 2009-02-25 17:21:34
    Temat: Re: To ja też potestuję AF :)
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Musiałeś się pomylić, rób do skutku :)

    No ale co ja zrobię, że mój autofokus sobie radzi? :/
    To jest jedno z wielu zdjęć, które robiłem, właśnie sprawdzając, czy AF
    się pomyli. Warunki bardzo dobre, ale w sytuacji, kiedy ktoś twierdzi,
    że jego AF ma po prostu duży rozrzut, to chyba nie jest źle?
    Wołane w ACR. Ustawienia wyostrzania - Amount 25, Radius 0,5, Detail 25,
    Masking 0
    F/8
    http://lh6.ggpht.com/_3hGFOZlIrfM/SaV551PVzoI/AAAAAA
    AAG3I/hOgOW8w4RZ4/s512/001.jpg

    F/4,5 (maks.otwór przysłony)
    http://lh3.ggpht.com/_3hGFOZlIrfM/SaV6CEyVZCI/AAAAAA
    AAG3Q/BYjfni6k23Q/s512/002.jpg

    I dla porównania pierwsze ostrzone na Radius 0,5 i amount 100 :D
    http://lh3.ggpht.com/_3hGFOZlIrfM/SaV9U_xeuiI/AAAAAA
    AAG30/7-wuPYyTp2o/s512/IMGP2465.jpg

    (po usunięciu "/s512" pojawią się w pełnych rozmiarach - od 2 do ok.4Mpx
    i od ok. 1 do 2,7MB)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 12. Data: 2009-02-25 18:13:03
    Od: j...@a...at

    On 25 Feb., 18:21, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Paweł W.
    >
    > --
    > Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:

    Wybacz Pawle , ale te zdjecia nadaja sie do wsztystkiego tylko nie
    oceny pracy AF.
    Robiac zdjecia na przyslonie 8 nic o AF nie mozesz wnosic,

    tutaj zrobilem szybko zdjecie przy uzyciu lampy blyskowej na
    przyslonie 6,3 .

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#530679
    7068639433522

    zrob download calosci ok. 4 mb i powieksz do 100 % - nasteponie
    zobacz na wykres jaka rozdzielczosc osiaga obiektyw 100/ 2 na
    przyslonie 6,3 .
    Zobaczysz wtedy co to jest rozdzielczosc rzedu ok 85 lini na mm i
    wiecej.

    I tak musialem ze wzgledu na objetosc pliku pomniejszyc rozdzielczosc.
    Takiej ostrosci nie mam nic do zarzucenia.
    Zero obrobki prosto z raw na tiff i nastepnie maly resampling aby
    zmniejszyc ostrosc.

    XXX

  • 13. Data: 2009-02-25 18:21:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > Zero obrobki prosto z raw na tiff

    Nie istnieje ''zero obróbki'' przy robieniu bitmapy z rawa :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 14. Data: 2009-02-25 18:53:21
    Od: j...@a...at

    On 25 Feb., 19:21, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /gdyby ze wszystkich ziemian zrobić jeden organizm powstałaby wielka menda/

    mialem nadzieje ze tym razem napiszesz cos do rzeczy - chociazby
    dlaczego napisalem ze zrobilem resampling zeby obnizyc ostrosc ?.
    oczywiscie jak zwykle napisales nic , a ja sie przejzyczylem o tej
    porze - zrobilem resampling zeby obnizyc objetosc pliku i przy okazji
    spadla nieco ostrosc , co mozna zaobserwowac tylko na powiekszeniu
    100%

    chcesz powiedziec ze nieswiadomie krecilem suwakami po to zeby cos
    zmienic ? - nie , nic z tych rzeczy - zwykle proste zdjecie w ktore
    nie ingerowalem poza resamplingiem , ach obcialem nieco gory , gdyz
    nieistotna .
    Ale nie cudowalem - takie zdjecie wychodzi prosto z aparatu.
    c450 d w takich warunkach na tym obiektywie dawal mi ok 50 -70 cm FF.

    Dodam , ze dla tego obiektywu stosuje justacje autofokusa -4 .
    Nie wiem czy siedzi dokladnie w punkt ( ostrzone na prawe oko ) , ale
    ostrosc jest wystarczajaco dobra.

    XXX

  • 15. Data: 2009-02-25 18:54:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > Wybacz Pawle , ale te zdjecia nadaja sie do wsztystkiego tylko nie
    > oceny pracy AF.
    > Robiac zdjecia na przyslonie 8 nic o AF nie mozesz wnosic,

    Zdjęcie na f/8 jest do porównania do zdjęcia na pełnej dziurze. Tylko po
    to zostało zamieszczone. Obróbka w obu przypadkach delikatna i taka sama.
    Po prostu pokazałem tarczę, do której strzelałem. :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 16. Data: 2009-02-25 18:57:49
    Od: j...@a...at

    On 25 Feb., 19:54, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Paweł W.
    >
    > --
    > Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:

    szczerze mowiac nie zachwycaja ostroscia , ale trudno je ocenic gdyz
    to co ja widze jest cholernie niedoswietlone .
    ten obiektyw nie nalezy do sokolich oczu , a byc moze do tego jeszcze
    jakis Blad AF.
    zwracam uwage , ze jak pokazuja wykresy wlasnie od 4,5 blad AF
    zostaje w coraz wiekszym stopniu niwelowany przez GO.

  • 17. Data: 2009-02-25 19:24:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > zmienic ? - nie , nic z tych rzeczy - zwykle proste zdjecie w ktore
    > nie ingerowalem poza resamplingiem , ach obcialem nieco gory , gdyz

    Nie rozumiesz, że aby zrobić z rawa bitmapę trzeba przeprowadzić jakąś
    obróbkę? Nie ruszałeś suwaków? Ktoś je przecież ustawił w pozycjach
    wyjściowych. Dlaczego np. krzywa defaultowa w ACR jest nieliniowa?
    Dlaczego poziom czerni ustawiony jest na ''pięć'' (Pięć czego? Tam
    przecież brak jednostek). Dlaczego w końcu ostrość ustawiona jest w 1/4
    skali?
    Każdy konwerter rawów (łącznie z tymi w aparacie robiącymi jotpegi) ma
    swoje własne preferencje i własne ''zera''.

    Albo zresztą prościej.
    Zrób trzy jopegi - przy ostrości środkowej (oznaczonej z jakiegoś
    niewytłumaczalnego powodu ''zero''), minimalnej i maksymalnej. Zapodaj
    te pliki do swojego programu robiącego wykres i zobacz, że te wykresy
    stracą jakikolwiek sens.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie każdy cieć to cieć, nie każdy prezydent to prezydent.../

  • 18. Data: 2009-02-25 20:54:12
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > szczerze mowiac nie zachwycaja ostroscia , ale trudno je ocenic gdyz
    > to co ja widze jest cholernie niedoswietlone .

    ???
    Jeszcze 0,5EV w górę z ekspozycją, a 80% nieba byłoby prześwietlone.
    Ekspozycja była ustawiana na niebo spotem i korekta na +2EV.

    > ten obiektyw nie nalezy do sokolich oczu , a byc moze do tego jeszcze
    > jakis Blad AF.

    Zdjęcie jest w skali 1:1 wycinek z 6mpx matrycy. Nie wiem, czy jest to
    ostry obiektyw, ale 6Mpx nie jest wymagającą matrycą i pod względem
    ostrości to nie widzę różnicy porównując z kitem 18-55.

    > zwracam uwage , ze jak pokazuja wykresy wlasnie od 4,5 blad AF
    > zostaje w coraz wiekszym stopniu niwelowany przez GO.

    Jaśniej się nie dało. Takie światło ma ten obiektyw na długim końcu.

    A dla porównania pokazałem zdjęcie mocno wyostrzone, ale małym
    promieniem. Ostre jak z hybrydy ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 19. Data: 2009-02-26 07:38:04
    Od: j...@a...at

    On 25 Feb., 21:54, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Paweł W.
    >
    > --
    > Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:

    nie o to chodzi

    za pomoca taki robionego zdjecia w zasadzie nic nie mozesz powiedziec
    o pracy AF
    obiekt znajduje sie powiedzmy w okolicach nieskonczonosci.
    jesli AF mialby tendencje do FF , to osiagnie te nieskonczonmosc i
    dalej obiektyw sie nie przekreci ., nie stweirdzisz tej tendencji ,
    Jesli nastawil ostrosc powiedznmy o 50 m za blisklo tez nie
    stwierdzisz bo jak , nie masz blizej po czyms to stwierdziec.

    Jesli zrobisz zdjecie np jakiejs laki na podlodze z odl paru metrow to
    po ostrosci na podlodze bedziesz sie juz mogl zporientowac jak ostrzy
    - ale tylko w przyblizeniu i to b . grubym .

    w kazdym razie to zdjecie pod wzgledem osrosci robi marne wrazenie .
    wybrales metode na podstawie ktorej niec madrego powiedziec sie nie
    da .

    XXX

  • 20. Data: 2009-02-26 08:46:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > Jesli nastawil ostrosc powiedznmy o 50 m za blisklo tez nie
    > stwierdzisz bo jak , nie masz blizej po czyms to stwierdziec.

    Test z fotografowanym monitorem z 1m wychodził też bardzo dobrze :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.