    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Test M9
    Date: Tue, 15 Sep 2009 23:55:19 -0700 (PDT)

    On 16 Sep., 08:22, Nieznajomy <j...@g...pl> wrote:

    > Masz rację 500D jest szyty na twoją miarę i na twoją fantazję, życzę
    > wielu radości z jego użytkowania.- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    Leica miala opinie zawsze sprzetu konserwatywnego.
    Znawcy otrzaskani w systemach mowili o niej : to konserwa.

    Cechowala sie solidnoscia wykonania , niezawodnoscia , wspaniala
    optyka.
    To aparat dla purystow , ktorzy te cechy wlasnie cenia , a nie
    przykladaja wage do wodotryskow.
    Obiektywy zawsze nalezaly w danej chwii do najlepszych jakosciowo
    jakie wyprodukowano.
    ale niegdy nie byla innowacyjna.
    Dla mnie zupelnie zrozumialym byl fakt , ze stosunkowo pozno weszla na
    rynek aparatow cyfrowych.
    Ta technologia nie byla jeszcze dostatecznie zaawansowana , nalezalo
    sie liczyc z chorobami i okresu dzisicnstwa - w co leica nigdy
    swiadomie nie wchodzila.
    POtencjal badawczy ( kapital leici ) byl za maly by mogla rozwijac
    rzeczywiscie nowatorskie konstrukcje.
    Cudem uniknela przejecia przez kapital japonski i w tej chwili jej
    wlascicielem o ile w ostatnim czasie nie uleglo zmianie jest osoba
    fizyczna Austriak ( ale to nie jest istotne , nie sprawdzalem wiec
    dokladnie).

    I byla droga.

    O wlasciecielach leici mozna powiedziec tylko jedno z cala pewnoscia -
    ze drogo zapalcili - nic poza tym .
    Proba przypisyania jakichkolwiek cech charakterologicznych
    posiadaczom leici jest czyms tak infantylnym , iz chyba nikt tego nie
    moze potraktowac powaznie.

    Ale okazuje sie ze leici naleza do najtanszych aparatow - mianowicie
    po latach spadek ich wartosci byl najmniejszy.
    dzisiaj M6 sa cenione na ok 1000 - 1500 euro - na ile jest ceniony
    korpus F´5 albo eos 1 z tamtego okresu.
    Ja za 30 -letniego leicaflexa dostalem w przyblizeniu tyle ile
    kosztowal wowczas.
    Ile dostalbym za practice z tamtego okresu ( wowczas wartosc dobrej
    miesiecznej pensji ) ?

    Jesli ktos chce miec aparat dobry , tani i na wiele lat to spokojnie
    moze siegnac po leice , jesli go stac na zakup.