  • 131. Data: 2009-09-14 14:17:11
    Temat: Re: Test M9
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):

    > zadne pierdziu
    > Pawel ma racje , czy sygnal padnie przez filtr AA czy bez to nie ma to
    > wplywu na poziom szumow.

    Oczywiście, że ma rację, z tym nie dyskutuję.
    Piję do Twojego "technicyzującego" tekstu. :-)

    --
    Mirek

  • 132. Data: 2009-09-14 20:42:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Sep 2009, Jan Rudziński wrote:

    > http://kenrockwell.com/leica/m9.htm

    [...]
    > When you shoot the LEICA, you know your photos are perfect.

    DOBRE!!!
    Jak to szło? "Panie, to ja pół miliona *dolarów* wydałem na auto,
    i teraz mam jeszcze ... tankować???"

    pzdr, Gotfryd

  • 133. Data: 2009-09-14 20:46:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Sep 2009, Nieznajomy wrote:

    > On 14 Wrz, 15:14, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
    [...wycięcte...]
    > A ty to tak sobie myślisz, że inżynierowie z Leici to tak sobie
    > wymyslili, zaprojektowali i wykonali M9 bez jakichkolwiek konsultacji
    > z przyszłymi potencjalnymi użytkownikami ?

    Przyznać się, z kim konsultowali, no już! ;)

    > PS
    > Ja z miłą chęcią kupiłbym sobie Zenita z jego ułomnym wizjerem,
    > pomiarem / wskaźnikiem ekspozycji, brakiem jakichkolwiek LCD, byle by
    > tylko posiadał matrycę FF i kosztował relatywnie tyle samo co stary
    > Zenit (jedna miesięczna pensja).

    Właśnie wyjaśniłeś, z kim (inżynierowie) konsultowali.
    (z marketingiem)

    pzdr, Gotfryd

  • 134. Data: 2009-09-14 22:43:53
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    cichybartko pisze:

    > uważaj co piszesz to legendarny system dla wybrańców ;). A serio to jest
    > to bardzo dobra wypowiedź z dużą dawką argumentów przemawiających do
    > rozsądku. Mam wręcz identyczne odczucia.

    Nie znam za bardzo historii Leici, ale mam wrażenie, że jej marka
    wyrosła dzięki produkcji solidnych dalmierzy z dobrą optyką.
    Niekoniecznie tanich, ale za jakość zawsze trzeba zapłacić. Kiedyś te
    ceny pewnie też były wysokie, ale na pewno nie budziły zdziwienia. Teraz
    jednak budzą, bo trudno dla nich znaleźć uzasadnienie. Szczególnie jeśli
    powzięto takie dziwne oszczędności. To równie dobrze w D3x można było
    wstawić wizjer 230000px. Przecież na tym też da się ocenić ostrość,
    trzeba tylko więcej powiększyć. Czy w momencie upowszechnienia wizjerów
    VGA te mniejsze stały się zupełnie niefunkcjonalne? Chociaż ten z Leici
    według testerów ma inne, poważniejsze bolączki niż sama rozdzielczość
    (na 2,5" LCD nie przeszkadza mi rozdzielczość 230 000 px, na prawdę.
    Może 400 000px sprawiło by różnicę, ale między 400 000 a 920 000 pewnie
    różnicy bym nie zauważył).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 135. Data: 2009-09-15 10:13:53
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > [...]
    >
    > DOBRE!!!
    > Jak to szło? "Panie, to ja pół miliona *dolarów* wydałem na auto,
    > i teraz mam jeszcze ... tankować???"

    Raczej "Co pan? Weksel wystawiony przez samego Rotszylda i pan chcesz
    jeszcze *podpisu*?

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 136. Data: 2009-09-15 11:02:59
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 14 Wrz, 16:06, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > tja i co jeszcze

    zdięcia.

  • 137. Data: 2009-09-15 11:13:19
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 14 Wrz, 22:46, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > [...wycięcte...]
    >
    >   Przyznać się, z kim konsultowali, no już! ;)

    Tu raczej nie znajdziesz nikogo z tzw. grupy potencjalnych
    użytkowników Leic'i. Dlaczego nie znajdziesz, chyba nie muszę
    tłumaczyć.

    >   Właśnie wyjaśniłeś, z kim (inżynierowie) konsultowali.
    > (z marketingiem)

    Gdybym miał np. M7, kilka szkieł do tego, to bez większych oporów
    zakupiłbym dobie M9.

    Wracając do Leica i jej użytkowników, to należy zadać sobie pytanie
    dlaczego kilkanaście lat wcześniej nie przesiadli się oni na
    doskonałe, szybkoszczelne, z AF, z furą doskonałych szkieł korpusy
    Nikona, Canona, Minolty ? Wdać, wszystkie te bajery co oferowały owe
    cacka N,C, M były im najzwyczajniej niepotrzebne.

  • 138. Data: 2009-09-15 11:21:25
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 15 Wrz, 00:43, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > jednak budzą, bo trudno dla nich znaleźć uzasadnienie. Szczególnie jeśli
    > powzięto takie dziwne oszczędności. To równie dobrze w D3x można było

    No popatrz Leica ma LCD z 230tys pix i ludzie to kupuja, a gdyby
    zrobił tak Nikon to nie kupił by go pies z kulawą nogą ...

    > Przecież na tym też da się ocenić ostrość,

    No popatrz ... to w wizjerze D3x nie widać czy jest ostrość czy jej
    nie ma? A może wspaniały AF Nikona zawodzi, że każdorazowo trzeba
    sprawdzać ostrość na LCD.

> [...]
    > (na 2,5" LCD nie przeszkadza mi rozdzielczość 230 000 px, na prawdę.
    > Może 400 000px sprawiło by różnicę, ale między 400 000 a 920 000 pewnie

    A może user Leica ma głowę zaprzątniętą czymś innym niż
    rozdzielczością LCD.

  • 139. Data: 2009-09-15 11:31:53
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Nieznajomy pisze:
> [...]
    > Nikona, Canona, Minolty ? Wdać, wszystkie te bajery co oferowały owe
    > cacka N,C, M były im najzwyczajniej niepotrzebne.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_DB5
    Zobacz jakie cacko. Tylko jego właściwości jezdne na obecne czasy są
    mocno dyskusyjne ;). Ale nikt takiego pojazdu nie kupuje by nim zarabiać
    na życie czy bawić się w uliczne wyścigi. Chodzi wyłącznie o styl i
    podkreślenie pozycji. Przykład trochę przejaskrawiony ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 140. Data: 2009-09-15 11:50:30
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Nieznajomy pisze:
    > A może user Leica ma głowę zaprzątniętą czymś innym niż
    > rozdzielczością LCD.

    Podejrzewam, że większość z nich niewątpliwie tak - lansem :P

    (Mowa o cyfrowych Leicach, ale także niektórych analogowych kupowanych
    dla szpanu w stylu - mam Leicę to jestem super fotografem).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.