  • 61. Data: 2016-04-02 08:26:21
    Temat: Re: Tesla
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 Apr 2016 18:09:04 +0200, re napisał(a):

    > Się zgadzam, że wymiana akumulatorów nie jest praktyczna, ale szybkie
    > ładowanie tym bardziej. Więc raczej pójdzie to w kierunku samodzielnego
    > nocnego ładowania małych samochodów miejskich, może nie Twizy ale na tyle
    > małych, że da się to zrobić.

    Zapomina się często o uzywaniu aku w aucie jako części domowego systemu
    energetycznego. Znakomicie służy do magazynowania energii z wiatraka czy
    fotoogniw w chwilach kiedy jest jej nadmiar (nad chwilowym zużyciem).
    Tesla produkuje i z powodzeniem sprzedaje "magazyny energii". Jak sobie
    kupisz samochód elektryczny, zakup magazynu energii masz z głowy.
    (http://panele-fotowoltaiczne.pl/fotowoltaika-ciekaw
    ostki/magazyn-energii-tesli-zrewolucjonizuje-rynek)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 62. Data: 2016-04-02 09:23:55
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 01.04.2016 o 19:34, PlaMa pisze:

    > A to?
    > https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

    W Polsce to nie przejdzie, bo jak niby taką Tesle zatankować za 10zł? z
    tego co obserwuję po stacjach samochody często tankuje się za 20/50zł a
    nie do pełna ;)

    Łukasz

  • 63. Data: 2016-04-02 09:29:12
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    > (http://panele-fotowoltaiczne.pl/fotowoltaika-ciekaw
    ostki/magazyn-energii-tesli-zrewolucjonizuje-rynek)

    ale energię ze słońca to raczej w dzień masz, a auto jednak wolałbyś
    ładować w nocy...

    Łukasz

  • 64. Data: 2016-04-02 09:59:35
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2016-03-31 o 20:59, a...@g...com pisze:

    > Mam lekko odmienne zdanie :)
    > Dla mnie auto to nie tylko 4 s. do setki ... Musi jeszcze wydawać spod maski
    przyjemne dźwięki :)

    Ale większość jednak ma to w dupie, woli ciszę, wygodę, bezawaryjność,
    taniość eksploatacji i wystarczy im już nawet 10s do setki.
    Samochód elektryczny spełnia wszystkie te warunki, bezawaryjny napęd,
    brak skrzyni biegów, sprzęgła, bezszczotkowy silnik w którym co najwyżej
    łożyska mogą się skończyć, właściwie taki samochód z dobrych jakościowo
    komponentów nie ma prawa się zepsuć, bo nie ma się co w nim zepsuć (no
    może poza zawieszeniem na polskich drogach). Kwestią czasu jest tylko
    udoskonalenie jego zasilania, czy to będą jakieś ogniwa wodorowe, czy
    jakieś nowe super akumulatory ładujące się jak mega kondensator, czy
    mikro reaktorek jądrowy w bagażniku :)
    Szejkowie już o tym wiedzą i kombinują w co zainwestować swoje
    petrodolary by mieć w przyszłości z czego żyć.

  • 65. Data: 2016-04-02 10:07:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-04-01 o 22:54, Pszemol pisze:

    > To tak jak z baterią w telefonie - jednym ładowanie raz na dobe w czasie
    > snu wystarczy, inni musza ladowac pare razy dziennie i ci juz będą
    > narzekać...

    I tu się rozumiemy. Pora traktować pojazd jak smartfona i tak samo się
    nim opiekować ;-) Takie czasy.
    Pomijając cenę. To gdyby zasięg nie spadał poniżej 300 km spokojnie by
    mi wystarczył.

    A może coś od GM jednak Chyba taniej wyjdzie
    http://www.spidersweb.pl/2016/02/opel-ampera-e-zapow
    iedz-w-europie.html

    Albo używanego Volta czy Priusa jednak kierując się biedą ;-)

    Podobno te baterie wcale aż tak się nie zużywają jak lamentują sceptycy :-)

    Tak z ciekawości. Co Ciebie gna ku samochodom elektrycznym? Ekonomia czy
    fascynacja?

  • 66. Data: 2016-04-02 10:30:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.04.2016 10:07, z wrote:

    > Podobno te baterie wcale aż tak się nie zużywają jak lamentują sceptycy :-)
    >
    > Tak z ciekawości. Co Ciebie gna ku samochodom elektrycznym? Ekonomia czy
    > fascynacja?

    Mnie zwijanie asfaltu przy starcie;) Choć nie jestem pewny czy na
    dłuższą metę by mi się podobało - nie ma skrzyni biegów, nie bulgocze
    jak V6, wychodzi na to, że taki ajfon motoryzacyjny. Niby fajne, ale bez
    polotu i dla udawanych hipsterów;)

    Shrek.

  • 67. Data: 2016-04-02 10:45:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-04-02 o 10:30, Shrek pisze:
> [...]
    > dłuższą metę by mi się podobało - nie ma skrzyni biegów, nie bulgocze
    > jak V6, wychodzi na to, że taki ajfon motoryzacyjny. Niby fajne, ale bez

    Uważaj, wkraczasz na grząski grunt ;-)
    Jak Pszemol już wstanie...

  • 68. Data: 2016-04-02 11:59:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 Apr 2016 15:54:31 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > W Polsce troche to potrwa. Mentalnosc ludzi musi sie zmienic. U mnie
    > na podworku stoi kilka samochodow. Dwa sa prawie wielkosci mojego
    > mastera. Jeden wlasciciel ma do pracy dwa kilometry. I jak dojedzie
    > to do fajrantu sie z niej nie rusza. Do niczego mu taki wielki
    > samochod nie jest potrzebny. No chyba tylko zeby szpanowac, ale tez
    > nie ma czym. Pewno ma malego kutaska. Drugi to lekarz pracujacy w
    > Lodzi w szpitalu. Na chuj mu wylakierowana na wysoki polysk mala
    > ciezarowka?

    Ciezarowka jest po to, zeby sie przydala raz na rok, na miesiac, czy
    na tydzien, gdy sie jedzie na urlop czy hobby realizowac.
    A jesli do pracy jest 2km, to ciezarowka nie przeszkadza, bo duzo
    wiecej nie spali :-)

    > Jak takim wytlumaczyc ze
    > dla nich motorynka z dachem to wlasciwy srodek transportu w
    > miescie.

    Ale motorynki z dachem nie kupisz. Moze i kupisz, ale to rzadkosc.
    A potem dochodzi problem gdzie to trzymac - skoro ciezarowka i tak
    musi byc :-)

    > Jest jeszcze wypasiona skodzianka. Jezdzi nia sasiad co
    > jest przedstawicielem handlowym. Kilometrow trzepie do oporu i jemu
    > duzy, wygodny samochod jest potrzebny.

    Ale co - towar wozi ? Bo wygodny i duzy to niekoniecznie to samo ...

    J.

  • 69. Data: 2016-04-02 13:00:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddd d...@f...pl ...

    > tego co obserwuję po stacjach samochody często tankuje się za 20/50zł a
    > nie do pełna ;)

    Tylko ci co nie umieja liczyc i nie szanuja swojego czasu. :)

  • 70. Data: 2016-04-02 13:09:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 31 Mar 2016 11:24:06 -0500, Pszemol

    > A widziałeś co się dzieje w Danii czy Norwegii?

    Widzę. Widzę, że cofnęli albo będą cofać przywileje na elektryki.

    > Parcie na auta elektryczne i tworzenie infrastruktury
    > jest duże, i prędko może dojsc do radykalnych zmian
    > na świecie.

    Jakoś ruchów w środkowoeuropejskim "świecie" nie zanotowałem. U ans nadal
    promuje się hajcowanie węglem w piecach w celu ogrzania domów, a próby
    ukrócenia (choćby poprzez umiejętne spalanie tego paliwa) są torpedowane.

    --
    Pozdor
    Myjk