-
51. Data: 2016-04-01 17:27:07
Temat: Re: Tesla
Od: Pszemol <P...@P...com>
r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
> Fri, 1 Apr 2016 08:32:58 -0500, w <ndlt47$3m9$2@dont-email.me>, Pszemol
> <P...@P...com> napisał(-a):
>
>> Jak masz mało urlopu i Ci się spieszy to do Madrytu lecisz samolotem po
>> pracy i w ten sam wieczór jestes gdzie chcesz być.
>
> Widzę primaaprilisowo gadasz głupoty :)
Nie rozumiem... Dlaczego głupoty?
-
52. Data: 2016-04-01 17:32:33
Temat: Re: Tesla
Od: Pszemol <P...@P...com>
nadir <n...@h...org> wrote:
> Jak w takiej Tesli czy innym elektryku wygląda sprawa ogrzewania zimą i
> klimatyzowania/chłodzenia latem? Jak mocno to wpływa na zasięg?
>
Ci co jeżdzą w Norwegii relacjonują że jakies 20% krótszy zasięg w zimie.
Wbrew pozorom aby ogrzać kabinę trzeba mniej energii niż przyspieszać taką
dużą masę i pokonywać przy tym spore opory ruchu.
-
53. Data: 2016-04-01 18:09:04
Temat: Re: Tesla
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Tomasz Pyra"
>> Otoz to. Samochody elektryczne to powinien byc segment tylko do miast.
>> Male popierdolki zeby do pracy zamiast komunikacja miejska jechac.
>>
>
> Nie wiem co sie stalo z pomyslem tankowania przez wymianę akumulatora na
> zatankowany....
>
> Tak czy inaczej jak niedaleko jezdzisz to w ogole nie musisz tankowac poza
> domem - w garazu przez noc dopelnisz aku i potem masz na tydzień cały
> spokoj.
Te dwa podejścia wydają się stać w sprzeczności ze sobą.
Bo zakładając że głównie planujesz ładować się z gniazdka, to jednocześnie
nie chcesz wymienić gdzieś przy trasie, w trzecim dniu po zakupie
samochodu, swojego nowiutkiego akumulatora, na jakiś nie wiadomo jaki.
A akumulatory jednak będą się zużywać i te wymieniane będą w różnym stanie.
---
Ale tymi akumulatorami zajmuje się firma zewnętrzna, która musi dostarczyć
Ci sprawny akumulator. Podobnie jest z butlami z gazem do kuchenek.
Do tego będzie to też skomplikowane - bo teraz jedną z zalet aut
elektrycznych jest możliwość upakowania ciężkich baterii w fajnych
miejscach, tak żeby mieć korzystnie położony środek ciężkości czy wypełnić
przestrzeń która i tak się marnuje powiększając wnętrze auta. A to
zazwyczaj nie idzie w parze z łatwą wymianą.
Do tego wymagana kompatybilność rozwiązań między różnymi samochodami,
infrastruktura, zaplecze, koszty, ceny itp.
Myślę że wszystko będzie szło raczej w stronę szybkiego ładowania.
---
Jak ?!
Się zgadzam, że wymiana akumulatorów nie jest praktyczna, ale szybkie
ładowanie tym bardziej. Więc raczej pójdzie to w kierunku samodzielnego
nocnego ładowania małych samochodów miejskich, może nie Twizy ale na tyle
małych, że da się to zrobić.
-
54. Data: 2016-04-01 18:10:02
Temat: Re: Tesla
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Marek"
> Nie wiem co sie stalo z pomyslem tankowania przez wymianę
akumulatora na
> zatankowany....
Chyba raczej na wymianę samochodu na "zatankowany".
---
Przez zadzwonienie po taksówkę ?
-
55. Data: 2016-04-01 19:34:35
Temat: Re: Tesla
Od: PlaMa <b...@w...pl>
W dniu 2016-03-31 o 19:23, Tomasz Finke pisze:
> Ja nie kupię auta elektrycznego dopóki nie nastąpi prawdziwy przełom
> w konstrukcji akumulatorów. Teraz podjeżdżam pod dystrybutor i w 3
> minuty ładuję sobie do baku ~600 kWh w tradycyjnym paliwie. Mógłbym
> tankować prąd przez... powiedzmy kwadrans, ale chcę potem na tym
> przejechać minimum 350 km. Tesla nawet z Superchargerem niestety
> nie kwalifikuje się.
A to?
https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY
-
56. Data: 2016-04-01 21:06:49
Temat: Re: Tesla
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Marek"
> Bo zakładając że głównie planujesz ładować się z gniazdka, to
jednocześnie
> nie chcesz wymienić gdzieś przy trasie, w trzecim dniu po zakupie
> samochodu, swojego nowiutkiego akumulatora, na jakiś nie wiadomo
jaki.
Dlatego proponuję by wymieniać samochód na zatankowany, tak prościej
i szybciej.
---
Skąd weźmiesz zatankowany samochód w środku dnia ?
To tylko narzędzie do transportu.
---
Narzędzie to młotek a to jest urządzenie.
Kiedyś tak z koniami
się robiło.
---
I dalej się robi. Jesteś koniem :-) Codziennie przez około 5 godzin na Tobie
jadą a potem przez 19-cie się doładowujesz.
Zresztą np. Berlin już coś takiego wprowadził miejskie
autko el., które można zostawić w jednym z wielu miejsc i zamienić na
naładowane.
---
Dzieci w przedszkolu też takie mają. Jak jednak zrobić by każdy mógł mieć
własnego konia i by się to opłacało jemu i jeszcze innym ?
-
57. Data: 2016-04-01 22:06:26
Temat: Re: Tesla
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2016-04-01 o 17:32, Pszemol pisze:
> nadir <n...@h...org> wrote:
>> Jak w takiej Tesli czy innym elektryku wygląda sprawa ogrzewania zimą i
>> klimatyzowania/chłodzenia latem? Jak mocno to wpływa na zasięg?
>>
>
> Ci co jeżdzą w Norwegii relacjonują że jakies 20% krótszy zasięg w zimie.
W zimie 20% krótszy ale jakie są realne, średnie przebiegi między
ładowaniami? Masz jakieś linki?
> Wbrew pozorom aby ogrzać kabinę trzeba mniej energii niż przyspieszać taką
> dużą masę i pokonywać przy tym spore opory ruchu.
Nie ma znaczenia mniej czy więcej, w przypadku silnika spalinowego
ogrzewanie wnętrza to skutek uboczny zasady działania silnika, więc masz
gratis w pakiecie. W elektryku zmniejsza się zasięg, a 20% to już sporo.
No ale latem trzeba na chłodzenie też konkretną energię zużyć, w jednym
jak i w drugim wypadku.
-
58. Data: 2016-04-01 22:54:04
Temat: Re: Tesla
Od: Pszemol <P...@P...com>
nadir <n...@h...org> wrote:
> W dniu 2016-04-01 o 17:32, Pszemol pisze:
>> nadir <n...@h...org> wrote:
>>> Jak w takiej Tesli czy innym elektryku wygląda sprawa ogrzewania zimą i
>>> klimatyzowania/chłodzenia latem? Jak mocno to wpływa na zasięg?
>>>
>>
>> Ci co jeżdzą w Norwegii relacjonują że jakies 20% krótszy zasięg w zimie.
>
> W zimie 20% krótszy ale jakie są realne, średnie przebiegi między
> ładowaniami? Masz jakieś linki?
Linkow nie mam pod reka, tzrebaby wogooglac...
Zapisalem sie na fb do grupy poswieconej tematyce Tesli i dla wlascicieli
tych samochodow i przewijają się tam raczej pochlebne opinie.
Niedawno byl link doo relacji z podróży jednego z właścicieli modelu S z
południowej Kaliforni, bodajże z San Diego na północ, zachodnim wybrzeżem
do Calgary w Kanadzie przez Seattle i Vacouver.
Długa trasa z rodziną, videorelacja którą pewnie znajdziesz w sieci,
powinna Ci dać dobre rozeznanie o zasięgu tego samochodu również w rejonie
górskim, nie tylko w czasie zimy i śniegu...
>> Wbrew pozorom aby ogrzać kabinę trzeba mniej energii niż przyspieszać taką
>> dużą masę i pokonywać przy tym spore opory ruchu.
>
> Nie ma znaczenia mniej czy więcej, w przypadku silnika spalinowego
> ogrzewanie wnętrza to skutek uboczny zasady działania silnika, więc masz
> gratis w pakiecie. W elektryku zmniejsza się zasięg, a 20% to już sporo.
>
> No ale latem trzeba na chłodzenie też konkretną energię zużyć, w jednym
> jak i w drugim wypadku.
To czy w przypadku benzyniaka ogrzewanie masz gratis to musiałbyś zapytać
tych co otwierają swoj portfel na stacjach benzynowych :-) Ale zgoda, że w
przypadku elektrycznej Tesli kasa na paliwo ma mniejsze znaczenie niz
skrócenie zasięgu. Ale to też wlaściwie zależy dla kogo...
To tak jak z baterią w telefonie - jednym ładowanie raz na dobe w czasie
snu wystarczy, inni musza ladowac pare razy dziennie i ci juz będą
narzekać...
-
59. Data: 2016-04-02 00:54:31
Temat: Re: Tesla
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
W Polsce troche to potrwa. Mentalnosc ludzi musi sie zmienic. U mnie na podworku stoi
kilka samochodow. Dwa sa prawie wielkosci mojego mastera. Jeden wlasciciel ma do
pracy dwa kilometry. I jak dojedzie to do fajrantu sie z niej nie rusza. Do niczego
mu taki wielki samochod nie jest potrzebny. No chyba tylko zeby szpanowac, ale tez
nie ma czym. Pewno ma malego kutaska. Drugi to lekarz pracujacy w Lodzi w szpitalu.
Na chuj mu wylakierowana na wysoki polysk mala ciezarowka? Zwlok na kipie chyba nie
wozi. Jak takim wytlumaczyc ze dla nich motorynka z dachem to wlasciwy srodek
transportu w miescie. Jest jeszcze wypasiona skodzianka. Jezdzi nia sasiad co jest
przedstawicielem handlowym. Kilometrow trzepie do oporu i jemu duzy, wygodny samochod
jest potrzebny. Ale tamtym dwom po co takie wielkie samochody?
-
60. Data: 2016-04-02 04:14:59
Temat: Re: Tesla
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
<r...@k...pl> wrote in message
news:ecjsfb14020gu0g8rtk1p377ktcavsakvt@4ax.com...
> PS. Słabo to wygląda:
> http://autoblog24.pl/wp-content/uploads/2016/04/Tesl
a-Model-3-wnetrze.jpg
Minimalistyczna elegancja jest dziś w modzie.
Bardzo "dziwnie" wygląda ten łysy przód...