    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla
    Date: Fri, 1 Apr 2016 18:09:04 +0200

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > Nie wiem co sie stalo z pomyslem tankowania przez wymianę akumulatora na
    > zatankowany....
    >
    > Tak czy inaczej jak niedaleko jezdzisz to w ogole nie musisz tankowac poza
    > domem - w garazu przez noc dopelnisz aku i potem masz na tydzień cały
    > spokoj.

    Te dwa podejścia wydają się stać w sprzeczności ze sobą.
    Bo zakładając że głównie planujesz ładować się z gniazdka, to jednocześnie
    nie chcesz wymienić gdzieś przy trasie, w trzecim dniu po zakupie
    samochodu, swojego nowiutkiego akumulatora, na jakiś nie wiadomo jaki.

    A akumulatory jednak będą się zużywać i te wymieniane będą w różnym stanie.
    ---
    Ale tymi akumulatorami zajmuje się firma zewnętrzna, która musi dostarczyć
    Ci sprawny akumulator. Podobnie jest z butlami z gazem do kuchenek.

    Do tego będzie to też skomplikowane - bo teraz jedną z zalet aut
    elektrycznych jest możliwość upakowania ciężkich baterii w fajnych
    miejscach, tak żeby mieć korzystnie położony środek ciężkości czy wypełnić
    przestrzeń która i tak się marnuje powiększając wnętrze auta. A to
    zazwyczaj nie idzie w parze z łatwą wymianą.

    Do tego wymagana kompatybilność rozwiązań między różnymi samochodami,
    infrastruktura, zaplecze, koszty, ceny itp.

    Myślę że wszystko będzie szło raczej w stronę szybkiego ładowania.
    ---
    Jak ?!

    Się zgadzam, że wymiana akumulatorów nie jest praktyczna, ale szybkie
    ładowanie tym bardziej. Więc raczej pójdzie to w kierunku samodzielnego
    nocnego ładowania małych samochodów miejskich, może nie Twizy ale na tyle
    małych, że da się to zrobić.