  • 1. Data: 2010-08-24 09:32:35
    Temat: Termistor -miękki start trafa
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

    Witam. Chcę zastosować termistor NTC do miękkiego startu trafa 500VA (
    zasilacz). Nie wiem jaki..Najlepiej żeby był z tej strony:
    http://www.laro.com.pl/index.php5/szukaj

  • 2. Data: 2010-08-24 17:46:02
    Temat: Re: Termistor -miękki start trafa
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "kolarz" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Witam. Chcę zastosować termistor NTC do miękkiego startu trafa 500VA (
    > zasilacz). Nie wiem jaki..Najlepiej żeby był z tej strony:
    > http://www.laro.com.pl/index.php5/szukaj

    NTC-47D-15
    może wytrzyma (brak danych o max. energii)

    e.

  • 3. Data: 2010-08-24 18:25:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello entroper,

    Tuesday, August 24, 2010, 7:46:02 PM, you wrote:

    > NTC-47D-15
    > może wytrzyma (brak danych o max. energii)

    Energii? Raczej się nie podaje...

    Tu masz prawidłowego PDFa: http://kazus.ru/nuke/users_files/29062009/9318487.pd

    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2010-08-24 19:28:06
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Energii? Raczej się nie podaje...
    >
    > Tu masz prawidłowego PDFa:
    http://kazus.ru/nuke/users_files/29062009/9318487.pd

    Tak, zauważyłem, że się nie podaje (w sumie pdf podobny do tego na stronie
    laro). Jedyne, co można wywnioskować, to dopuszczalna moc w stanie
    ustalonym, która wynosi około 3.2W, przy temperaturze w granicach 170C.
    Czyli co - ostrożnie zakładać, ze max. energia to 3.2J/s i sobie liniowo
    podnosić dla krótszych czasów? No, to do ładowania kondensatorów
    wystarczy, ale do trafa, gdzie stan nieustalony może się ciągnąć pół
    sekundy (albo do silnika, który również trochę się "rozkręca") - nie
    wiadomo. Tymczasem, jeśli konstrukcja elementu jest "masowa", max. energie
    będą sporo większe i możnaby spać spokojnie, gdyby dało się coś policzyć
    :)

    e.