    From: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Termistor -miękki start trafa
    Date: Tue, 24 Aug 2010 21:28:06 +0200

    news:1543179414.20100824202525@pik-net.pl...

    > Energii? Raczej się nie podaje...
    >
    > Tu masz prawidłowego PDFa:
    http://kazus.ru/nuke/users_files/29062009/9318487.pd

    Tak, zauważyłem, że się nie podaje (w sumie pdf podobny do tego na stronie
    laro). Jedyne, co można wywnioskować, to dopuszczalna moc w stanie
    ustalonym, która wynosi około 3.2W, przy temperaturze w granicach 170C.
    Czyli co - ostrożnie zakładać, ze max. energia to 3.2J/s i sobie liniowo
    podnosić dla krótszych czasów? No, to do ładowania kondensatorów
    wystarczy, ale do trafa, gdzie stan nieustalony może się ciągnąć pół
    sekundy (albo do silnika, który również trochę się "rozkręca") - nie
    wiadomo. Tymczasem, jeśli konstrukcja elementu jest "masowa", max. energie
    będą sporo większe i możnaby spać spokojnie, gdyby dało się coś policzyć
    :)

    e.