  • 11. Data: 2016-03-26 00:05:34
    Temat: Re: Tani wzmacniacz (miniwieża) do Chromecasta Audio?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-03-25 o 23:55, tomek pisze:

    > Nie kombinuj. Zrob filtr anty-RIAA. 3 oporniki i 2 kondensatory i po
    > temacie. Schowac go mozna w obudowie chincha na upartego.

    To pomoże zarówno na przesterowywanie wejścia, jak i obcinanie sopranów?

  • 12. Data: 2016-03-26 00:25:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Friday, March 25, 2016, 9:11:40 PM, you wrote:

    > Hmm... Wygląda na to, że wieża wymagała mniej pracy, niż sądziłem.
    > Wystarczyło wymienić parę elektrolitów we wzmacniaczu mocy i w okolicy
    > wejścia "PHONO". Teraz już nie ma efektu zwężonego pasma.
    > Zdałem sobie jednak sprawę z czegoś innego - to "PHONO" to wejście
    > gramofonowe o znacznym wzmocnieniu,

    Przede wszystkim to wejście korekcyjne, z charakterystyką silnie
    opadającą. Trzeba przerobić sprzężenie zwrotne.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2016-03-26 06:47:54
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-03-25 o 23:55, tomek pisze:

    > Nie kombinuj. Zrob filtr anty-RIAA. 3 oporniki i 2 kondensatory i po
    > temacie. Schowac go mozna w obudowie chincha na upartego.

    Generalnie jednak wolałbym przerobić wieżę tak, aby była kompatybilna ze
    współczesnym sprzętem. Gramofonu raczej już do niej nie podłączę.

  • 14. Data: 2016-03-26 07:54:34
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 26.03.2016 o 06:47, Atlantis pisze:

    > Generalnie jednak wolałbym przerobić wieżę tak, aby była kompatybilna ze
    > współczesnym sprzętem. Gramofonu raczej już do niej nie podłączę.

    Jak uwazasz. Gramofony wracaja na salony. Ja swojego Bernarda trzymam w
    pawlaczu ladanie owinietego w folie. Kiedys zarobie na nim krocie ... ;-)

  • 15. Data: 2016-03-26 08:02:39
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-03-26 o 07:54, tomek pisze:

    > Jak uwazasz. Gramofony wracaja na salony. Ja swojego Bernarda trzymam w
    > pawlaczu ladanie owinietego w folie. Kiedys zarobie na nim krocie ... ;-)

    Nawet jeśli, jest wielce wątpliwe, żebym podłączył go właśnie do tej
    wieży. Prędzej złożę jakiś bardziej klasyczny zestaw z modułów
    pasujących do gramofonu.
    Ta wieża po prostu leżała bezużytecznie przez ostatnie lata, aż w końcu
    pomyślałem, że może się do czegoś przydać wraz z Chromecastem Audio.

    Mógłbym prosić o jakieś informacje odnośnie przeróbki? W elektronikę
    analogową jeszcze się nie zagłębiałem, a moje projekty w tej dziedzinie
    ograniczają się do odtwarzania cudzych rozwiązań...

  • 16. Data: 2016-03-26 08:33:14
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    > Mógłbym prosić o jakieś informacje odnośnie przeróbki? W elektronikę
    > analogową jeszcze się nie zagłębiałem, a moje projekty w tej dziedzinie
    > ograniczają się do odtwarzania cudzych rozwiązań...

    Nie znam schematu ale szukalbym wyjsca z opampa (pewnie jakis podwojny
    741) we wzmacniaczu riaa (okolicje wejscia gramofonowego) i
    zmostkowalbym go bezposrednio do gniazda wejsciowego. Oczywisce
    istniejace polacznie do wejscia opampa nalezy przerwac. To taka
    najprostsza rzezba ;-)

  • 17. Data: 2016-03-26 08:34:16
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-03-26 08:02, Atlantis wrote:

> [...]
    > analogową jeszcze się nie zagłębiałem, a moje projekty w tej dziedzinie
    > ograniczają się do odtwarzania cudzych rozwiązań...

    No to zrób to co przewidział producent, dla uproszczenia odciąłbym tylko
    zasilanie IC750 zamiast wylutowywać.

    Włodek

  • 18. Data: 2016-03-26 08:56:09
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 26.03.2016 o 00:05, Atlantis pisze:

    > To pomoże zarówno na przesterowywanie wejścia, jak i obcinanie sopranów?

    Dokladnie tak to ma dzialac

  • 19. Data: 2016-03-26 09:10:57
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-03-25 o 16:33, Atlantis pisze:

    > Czy któraś ze współczesnych "miniwież" się nada? Albo jakiś tani
    > wzmacniacz?

    Nie wiem co oznacza "tani", ale dla porządku podaję taką nazwę: Scythe
    SDAR-2100.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2016-03-26 09:58:10
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Przede wszystkim to wejście korekcyjne, z charakterystyką silnie
    > opadającą. Trzeba przerobić sprzężenie zwrotne.

    I to jest najlepsze z punktu widzenia jakości dźwięku i prostoty
    modyfikacji ukłądu rozwiazanie.
    Wywalasz C754, 755, 774 i 775. Mam wątpliwości co do C752 i 772, bo one
    mogą mieć wpływ na stabilnosć układu.
    To pozwala na uzyskanie płaskiej charakterystyki.
    A potem w zależności od tego ile sygnału możesz do układu wepchnąć albo
    zabierasz C753/R753 (co łatwiej) i C773/R772, albo zmieniasz wartości
    rezystancji R752/753/754 i odpowiednio R772/773/774. Początek musisz
    zrobić sam, tzn wywalić pojemności - najlepiej łącznie z elektrolitami -
    wtedy będzie wiadomo co dalej.
    AntyRIAA to jest kiepski pomysł skoro szumi.

    Pozdrawiam

    DD