  • 11. Data: 2017-04-06 13:31:25
    Temat: Re: Taka rada Pana krakowiaka
    Od: s...@g...com

    ups.com>:

    > Kmiocie, nie trzeba głosować, tylko znać przepisy:

    To my sie znamy? Kmiocie?
    Kultura...

    > 6. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność przy
    > przejeżdżaniu obok oznaczonego przystanku
    > tramwajowego nieznajdującego się przy chodniku. Jeżeli przystanek nie jest
    > wyposażony w wysepkę dla pasażerów,
    > a na przystanek wjeżdża tramwaj lub stoi na nim, kierujący jest obowiązany
    > zatrzymać pojazd w takim miejscu i na taki
    > czas, aby zapewnić pieszemu swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik.
    > Przepisy te stosuje się odpowiednio przy ruchu
    > innych pojazdów komunikacji publiczn

    To rozwiń myśl na sytuację kiedy pieszy wbiega na jezdnię w takim miejscu i go
    leciutko potrącisz i jednak coś mu sie stanie.

    Jaka będzie ścieżka zdrowia dla kierowcy?

  • 12. Data: 2017-04-06 14:03:29
    Od: p...@g...com

    Możesz nawet jechać powoli jak jakiś zombie w słuchawkach wyskoczy pod maskę i wtedy
    udowadniaj w sądzie ze nie jesteś wielbłądem ... kiepski pomysł zwłaszcza u faceta z
    doświadczeniem który powinien wiedzieć kiedy praktyka rozmija się z teorią

  • 13. Data: 2017-04-06 14:11:36
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 6 kwietnia 2017 14:03:32 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
> [...]
    faceta z doświadczeniem który powinien wiedzieć kiedy praktyka rozmija się z teorią

    No wlasnie mnie ten dysonans zastanawia. Bo z jednej strony niby jechac wolno. Ale
    dosyć łatwo można sobie wyobrazić sytuacje że bedąc w prawie jednak dostanie sie po
    dupie.

    Ja to sie nieswojo czuje jak autobus w zatoczce omijam. Cholera wie komu do łba trafi
    ochota na szybkie wyskoczenie zza niego. I mimo ze wtedy raczej nie bedzie
    wątpliwości kto dał ciała ale jednak nie jest to cos co mozna polecić komukolwiek do
    doświadczenia.

  • 14. Data: 2017-04-06 15:29:49
    Od: p...@g...com

    W patowej sytuacji tylko kamerka albo ew. nagranie z monitoringu tramwaju może
    uratować sytuacje ... jeśli gdzieś w przepisach pojawia się sformułowanie "zachować
    szczególną ostrożność" to dla mnie oznacza to że w razie muki kierujący jest w
    czarnej dupie ;-) ja stoję cierpliwie bo widziałem już parę takich wyskokow i dziwi
    mnie ze kierowca z długim stażem i doświadczeniem propaguje tak ryzykowne zachowanie

  • 15. Data: 2017-04-06 16:29:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości
> [...]
    >jeśli gdzieś w przepisach pojawia się sformułowanie "zachować
    >szczególną ostrożność" to dla mnie oznacza to że w razie muki

    I tak, i nie - spojrz na definicje ustawowa.
    Masz wzmoc uwage i szybko reagowac - ale przeciez jak pasazer z
    tramwaju na zderzak wyskoczy to nie wystarczy blyskawiczna reakcja.
    Wiec Cie z innego paragrafu skaza :-)

    >ja stoję cierpliwie bo widziałem już parę takich wyskokow i dziwi
    >mnie ze kierowca z długim stażem i doświadczeniem propaguje tak
    >ryzykowne zachowanie ...

    Tez mnie dziwi.
    Dyrektor MORD ? To za organizacje ruchu nie odpowiada ... ale moze cos
    opiniowal, i nie wypada mu teraz powiedziec "mylilem sie", wiec
    naprawia przez telewizje :)

    A moze po prostu droga do domu/pracy mu sie wydluzyla i usiluje
    przyspieszyc :-)

    Ale ... oprocz rzekomej plynnosci jazdy jest jeszcze druga kwestia -
    Ty tu sobie bezpiecznie stoisz, a 100m z tylu ktos nie moze ze
    skrzyzowania zjechac.
    A przez niego ktos z boku nie moze na nie wjechac.

    J.

  • 16. Data: 2017-04-06 16:57:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Ten Dworak to ma prawo jazdy ?

    jako dyrektor MORDu ... chyba powinien.

    >http://edumoto.net/dla-kandydatow/testy-na-prawo-ja
    zdy-kat-b-na-przystanku-bez-wyspy/
    >Najpierw Volvo wjeżdża w obszar zatrzymywania tramwaju co expert TVP3
    >oczywiście pomija i bredzi coś o blokowaniu ruchu a później w
    >podobnej sytuacji sugeruje jazdę kiedy każde wyjście kogoś z tramwaju
    >pod maskę załatwia nam mandat/wyrok ...
    > słyszałem że podobno publiczna TVP zeszła na psy ale żeby dotknęło
    > to też moto programu ?

    Ale przeciez masz podane
    "... kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w takim miejscu i na
    taki czas, aby zapewnić pieszemu swobodne dojście do tramwaju lub na
    chodnik"

    Pieszy doszedl, mozna ruszac ... nic nie zabrania :-)

    J.

  • 17. Data: 2017-04-06 17:31:44
    Od: p...@g...com

    Wg przepisów można ale moim zdaniem rada do dupy :-)

  • 18. Data: 2017-04-06 17:47:11
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    s...@g...com w
    ups.com>:

    > To rozwiń myśl na sytuację kiedy pieszy wbiega na jezdnię w takim miejscu i go
    leciutko potrącisz

    Stojącym samochodem...

    --
    'Tom N'

  • 19. Data: 2017-04-06 18:11:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wg przepisów można ale moim zdaniem rada do dupy :-)

    Ale wiesz ... jesli mozna, to moze trzeba, bo wszak mamy inny przepis
    o utrudnianiu :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-04-06 18:41:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-04-2017 o 23:03, J.F. pisze:

    > A to zalezy gdzie slupek stoi. Ten od znaku przystanku.
    >
    > Tu stoi na chodniku, to trzeba stac, jakby stal na wysepce przy
    > torach, to tam przystanek jest i mozna jechac.

    Ale tam nie ma żadnej wysepki przy torach.
    To klasyczny przystanek wiedeński - to jest zwykła ulica między
    przystankiem a tramwajem, tyle że wyniesiona w górę.