  • 1. Data: 2017-04-06 15:27:31
    Temat: O drogach;)
    Od: Kris <k...@g...com>

    Ludzie na Księżycu byli, na Marsa chcą lecieć a technologi aby dobrze droge naprawić
    nie opracowali.
    Pomijam przypadki ze jak była dziura to najczęściej jest załatana tak że poziom
    "łaty" jest albo wyżej albo niżej poziomu jezdni.
    W okolicy nie tak dawno obsunęła się skarpa i zarwała się droga. Drogowcy skarpę
    umocnili, wszystkie warstwy jezdni na odcinku ok 100 metrów zerwali i położyli od
    nowa. I te 100 metrów nowego asfaltu z jednej strony jest niżej starej drogi z
    drugiej strony wyżej. Różnice poziomów niewielkie pewnie w granicach 1cm ale jadąc
    autem wyraźnie je czuć
    Czy do diabła naprawdę drogowcy nie potrafią tak naprawić drogę aby wszystko równo
    było? To jakaś skomplikowana super kosmiczna technologia?

  • 2. Data: 2017-04-06 17:33:30
    Od: p...@g...com

    Umowy są podpisywane na utrzymanie lub od sztuki ale w żadnym wypadku nie opłaca się
    dziury naprawić dobrze tzn na zawsze :-)

  • 3. Data: 2017-04-06 17:58:03
    Temat: Re: O drogach;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości
    >Umowy są podpisywane na utrzymanie lub od sztuki ale w żadnym wypadku
    >nie opłaca się dziury naprawić dobrze tzn na zawsze :-)

    Ale niekoniecznie z tych powodow, co sugerujesz :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=rDcep9mLxZg

    Niestety - po niemiecku.
    Polska wersja to trzeba czatowac na Galileo.

    J.

  • 4. Data: 2017-04-06 18:59:53
    Od: p...@g...com

    zaklejenie takiej dziury byle czym to koszt 5-35 ojro szacowana trwałość około 3
    miesiące. Alternatywa ? Owszem kompletny remont drogi czyli miliony więc nawet bogaci
    Niemcy lepią :-)

  • 5. Data: 2017-04-06 19:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale niekoniecznie z tych powodow, co sugerujesz :-)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=rDcep9mLxZg
    >
    > Niestety - po niemiecku.
    > Polska wersja to trzeba czatowac na Galileo.

    https://www.youtube.com/watch?v=VEKbj9RwWu8
    Widział ktos zeby tak naprawiali?
    Nasypią, pogrzeją miejscowo i juz.
    Ale chyba coś w tym jest ze skoro technologią polega na grabieniu i
    układaniu wartwy o 2-3 cm wyzszej niz pozostała czesc jezdni to to nie moze
    być tak równe jak cała, nowo połozona jezdnia.
    Gorzej jak nowo położona jest nierówna juz od startu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 6. Data: 2017-04-07 08:21:13
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 6 kwietnia 2017 19:00:47 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > być tak równe jak cała, nowo połozona jezdnia.
    > Gorzej jak nowo położona jest nierówna juz od startu...

    Ja widzialem mnóstwo dobrze zalepionych dziur.
    Ale do tego trzeba piłę, wyciąć, wydłubać stary asfalt. Pociapać smołą, nasypać
    asfaltu, poubijać, dosypać do równego, poubijać, brzegi zaciapać smołą.

    Technologie mamy opanowana. Ponoć z zagranicy przyjeżdzają oglądac i sie uczyć.

    I jak widzę niektóre łaty to juz pare lat mają i sie nie kruszą...
    A rozmiary różne. Od łatki w okolicy kartki A3 aż do placków wielkości samochodu lub
    długości 10-15m.

    Tylko taka łatka troche wiecej kosztuje niz zasypanie (na zimno) asfaltem z worka,
    uklepaniem za pomocą koła żuka i poczekaniem aż słońce całość stopi i uszczelni...

  • 7. Data: 2017-04-07 08:48:06
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Pytalem kiedys goscia od sieci sanitarnych czemu w tym porabanym kraju nikt
    nie potrafi wyregulowac wysokosci studzienek. Nagadal sie 15 minut ale
    zadnej sensownej odpowiedzi nie bylo. Caly czas mnie nurtuje czemu
    studzienki nie moga byc w osi pasa pomiedzy kolami i czy to wymaga
    technologii nasa zeby wyregulowac ich wysokosc...

  • 8. Data: 2017-04-07 09:15:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 08:51:54 UTC+2 użytkownik miumiu napisał:
    > Pytalem kiedys goscia od sieci sanitarnych czemu w tym porabanym kraju nikt
    > nie potrafi wyregulowac wysokosci studzienek.

    To kolejna rzecz która od dawna mnie zadziwia

> [...]
    > studzienki nie moga byc w osi pasa pomiedzy kolami i czy to wymaga
    > technologii nasa zeby wyregulowac ich wysokosc...

    Nie dalej jak dwa tygodnie temu ok 3km odcinek drogi u nas od nowa asfaltem zalali.
    Przedtem wszystkie instalacje tam nowe kładli. Studzienki kanalizacyjne zamontowane
    tak ze można sobie zawieszenie protestować tam jadąc.

  • 9. Data: 2017-04-07 09:52:53
    Od: s...@g...com

> [...]
    > studzienki nie moga byc w osi pasa pomiedzy kolami i czy to wymaga
    > technologii nasa zeby wyregulowac ich wysokosc...

    To nie wina kraju.
    Taki urok instalacji wodnych jest.
    Mówiąc wprost:
    Kanaliza nie jest szczelna. W zimie to co z niej wyplywa ma szanse rury nieco
    wypchnąć albo przynajmniej zbić i na wiosne osiądzie. Nawet w mieście.
    Nawet niemce maja takie problemy i sprzet do naprawy takich uszkodzeń (uchwyt
    podnoszący właz do studzienki, piłę odcinającą ten właz, troche gratów do
    zabetonowania ten szczeliny itp. Na youtube sa filmiki reklamowe takich maszyn).

    Jak pare razy widzialem robienie kanalizy pod zerwaną drogą to relatywnie dobrze jest
    robione. Podsypane, ubite, wypoziomowane, potem asfalt wylany i jest równo. Za pare
    lat i tak sie robią 2-5cm róznice w wysokości...

    Mnie bardziej zastanawia czemu kanaliza nie jest budowana w jakiejkolwiek linii
    prostej pod takimi drogami.
    Często nie jest to nawet linia skośna w stosunku do drogi tylko taki se zygzak...

  • 10. Data: 2017-04-07 13:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

> [...]
    > jakiejkolwiek linii prostej pod takimi drogami. Często nie jest to
    > nawet linia skośna w stosunku do drogi tylko taki se zygzak...

    No własnie, jakby była na srodku pasa czyli miedzy kołami to by wielkiego
    problemu nie było.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"