    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Taka prośba o przysługę dla graficznie obeznanych
    Date: Tue, 4 Oct 2011 21:47:32 +0200

    "m0w" <c...@g...pl> wrote:

    > Nie podba mi się to zdjecie po obróbce.
    [...]
    > W oryginalnym fotka ma ciepły odcień, a w obrobinym jest trupio zimna.
    > Jak ma być tak drastycznie obrobione, to lepiej nie obrabiac.

    Nie analizuję, co tam było obrabiane, ale przypuszczam, że przyczyną
    jest "perspektywa powietrzna", która zaniebieszcza zdjęcie.

    Na oryginalnym zdjęciu to zaniebieszczenie też istnieje, ale ma ono
    tak mało kontrastu, że jest praktycznie bliskie szarości (stąd wrażenie
    ciepłych kolorów). Po zdynamizowaniu zdjęcia zaniebieszczenie uległo
    uwypukleniu i stąd zimne barwy.

    Można się ratować stosując MWB (ale tu nie bardzo jest z czego wziąć
    wzorzec bieli), albo sztucznie zdjęcie "odniebieszczać" i liczyć na to,
    że dodatkowa porcja sztucznych zabiegów przywróci zdjęciu pierwotną
    naturalność. ;-)

    Mariusz [mr.]