    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Taka prośba o przysługę dla graficznie obeznanych [OT]
    Date: Tue, 4 Oct 2011 23:03:21 +0200

    Roger from Cracow wrote:
    > Jest sobie taki portal, który założyłem o Bieszczadach:
    > http://www.wrota-bieszczadow.pl
    >
    > Można nadsyłać zdjęcia, opiniować je itd. Ja moderuję każdą fotę
    > nadesłaną. No i przyszedł czas na kilka słów odnośnie obróbki i
    > jakości zdjęć. Widzę, że wielu dobrych fotografów, wytrwałych
    > podróżników z zacięciem foto posiadają naprawdę świetnie zdjęcia,
    > niestety nie umieją ich dopieścić. Niestety często bywa tak jak w
    > przykładzie poniżej:
    > http://www.wrota-bieszczadow.pl/content/programy-gra
    ficzne-nie-b%C3%B3jmy-si%C4%99-ich

    > Czy może mi ktoś życzliwy przetłumaczyć poradę z PS CS4 na jakiegoś
    > np. Gimpa albo coś innego do obróbki grafiki taniego i dostępnego ?
    >
    > Byłbym ogromnie wdzięczny.

    tak BTW to IMHO zaprezentowane zdjęcie jest niestety słabe i nadaje sie do
    kosza a nie do prezentacji.

    światło jest mdłe i obraz po obróbce dalej jest mdły bez grama głębi tyle że
    nasycony, dodam że to rozmyte trawsko na pierwszym planie nie robi też zbyt
    dobrze temu zdjęciu.

    Zastanawiam sie czy wina nie lezy też po stronie obiektywu, miałem swego
    czasu taką badziewną tanią 400mm 5.6 która dawała taki sam rozbabłany obraz
    sprzedałem to gówno bo się kompletnie do fotografowania nie nadawało.

    Wniosek (mój) obróbka tego zdjęcia powinna polegać na użyciu funkcji
    kasowania.