  • 21. Data: 2009-03-25 12:12:23
    Temat: Re: [TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Eskimos wrote:
    > Ee. Za skład mieszanki odpowiada dysza wolnych obrotów.

    A rozwiniesz? Serio pytam, to za co odpowiada pilot screw?

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville

  • 22. Data: 2009-03-25 12:35:28
    Od: Eskimos <e...@R...pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 13:12:23 +0100, Marcin Gardeła <d...@g...pl>
    wrote:

    >A rozwiniesz? Serio pytam, to za co odpowiada pilot screw?

    Pilot screw odpowiada za ilość mieszanki. Skład jest stały, regulowany
    średnicą dyszy.

    Oczywiście, mówimy o mieszance "pierwotnej" i o jej składzie u wylotu
    kanału obejściowego wolnych obrotów, tam gdzie iglica pilota. A że
    pózniej ta mieszanka jest porywana i rozrzedzana przez płynące kanałem
    ssącym powietrze, to inna sprawa.

    Pilot screw regulując ilość mieszanki "pierwotnej" reguluje skład
    mieszanki "wtórnej".

    Darz bór,
    Eskimos
    FJ1200
    Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
    Poznań

  • 23. Data: 2009-03-25 12:51:15
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Eskimos wrote:
> [...]
    > płynące kanałem ssącym powietrze, to inna sprawa.
    > Pilot screw regulując ilość mieszanki "pierwotnej" reguluje skład

    Wstyd się przyznać, ale będę potrzebował jednak tutoriala. Zresztą
    jakiś sobie już ściągnąłem, zobaczę czy mi rozjaśni. Bo ja zawsze
    myślałem, że dysza wolnych obrotów odpowiada za wolne obroty
    wyłącznie, a pilot screw reguluje skład mieszanki w całym lub w
    większej części zakresu obrotów ale różnych od wolnych obrotów. Mam
    też inne wątpliwości w temacie gaźników CV, np. jak one dobrze
    działają bez tzw. przyspieszacza, czy pompki przyspieszającej, w jaki
    sposób podnosi się tłok z iglicą (wiem, że poprzez membranę,
    podciśnienie, ale co dokładnie się dzieje, którędy płynie powietrze,
    że wreszcie unosi tłok).

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville

  • 24. Data: 2009-03-25 14:32:36
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 11:11:40 +0100, Michaczu <m...@t...pl> wrote:

    > myslelismy juz o przepustnicach.. sa delikatnie wytarte...
    >bo jeden gaznik otworzylismy od góry..ale nie jest to jakos tragiczne..
    >Poza tym przeciez nad przepustnica jest gumowa membrana..

    Halohalo, ale to nie te przepustnice ;) One nie muszą być
    superszczelne i, z racji swojej konstrukcji, nie są. A slady wytarcia
    w miejscu styku z prowadnicą są normalne.

    Wycierają się osie przepustnic obrotowych. Ale nie przy 45kkm.

    Wyjmij gaźniki i obejrzyj iglice w miejscu styku z rozpylaczami.
    Wyczyść, ustaw poziomy, sprawdź szczelnośc tłoczków ssania, zaworków
    iglicowych, sprawdź czy kapturki na króćcach do wakuometrów sa
    szczelne i musi grać. W gaźnikach naprawde nie ma filozofii.

    Ale najpierw wymień swiece!

    A co do pilotów, to zostaw te 3 obroty, czy ile tam masz, odpal i
    wkręcaj pierwszego z brzegu, aż dany gar zgaśnie. Odkręć minimalnie,
    zeby z powrotem załapał i od tegu punktu jeszcze - 0,5 obrotu i będzie
    OK.

  • 25. Data: 2009-03-27 21:33:07
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Marcin Gardeła napisał(a):

    > Wstyd się przyznać, ale będę potrzebował jednak tutoriala. Zresztą jakiś
    > sobie już ściągnąłem, zobaczę czy mi rozjaśni.

    Myslalem, ze rozumiem zasade dzialania gaznika motocyklowego - po opisie
    Eskimossa przychylam sie do twych, Dioble, watpliwosci ;)

> [...]
    > że poprzez membranę, podciśnienie, ale co dokładnie się dzieje, którędy
    > płynie powietrze, że wreszcie unosi tłok).

    Uojessuuu... A co to jest za gaznik Curriculum Vitae? ;)
    Bo tak zwane gazniki podcisnieniowe - gazniki ze stalym podcisnieniem
    (Constans Vacuum? - tak se kombinuje) dzialaja dobrze bez przyspieszacza
    (dawniej "ekonomizer") wlasnie dzieki utrzymywaniu w gardzieli stalego
    podcisnienia. Nie ma potrzeby chwilowego wzbogacania mieszanki w
    momentach gwaltownego otwarcia przepustnicy skutkujacego obnizeniem sie
    w gardzieli wielkosci podcisnienia ergo chwilowym zubozeniem mieszanki.

  • 26. Data: 2009-03-28 13:53:28
    Od: Michaczu <m...@t...pl>

    Witam wszystkich:)

    Po poradach Eskimosa podregulowaliśmy gaźniki, oraz wymieniliśmy swiece
    co prawda na używane ale w idealnym stanie (to radziło większość osób:-p).

    Rezultaty są następujące:
    -na ciepłym silniku przerywanie zniknęło całkowicie
    -na zimnym przerywa
    -ma delikatne opóźnienie (0,2-0,3 sekundy) w reakcji, jak jest na
    obrotach podstawowych i nagle na maksa otworzy sie przepustnice
    -świece po 100 km jazdy mają idealne zabarwienie, zero osadu
    (wsadziliśmy CR8 zamiast CR9, czy obniżona ciepłota może coś uszkodzić?
    dzisiaj jechał bardzo dobrze)
    -falują mu niskie obroty, to było już wcześniej trochę widoczne.. teraz
    mam wrażenie że jest troszeczke bardziej
    -jak próbuje ustalić obroty na 1,2krpm to później za długo schodzi z
    wyższych obrotów (czyli za daleko dokręcona śruba niskich obrotów bo
    przeciez powinien swobodnie wytracać obroty), ogólnie mam wrażenie jakby
    czasami może jeden garnek niedopalał... ale nie jestem pewien... jakies
    inne powody falowania obrotów? brudne gaźniki?

    Tak czy inaczej jest o niebo lepiej:)
    Wielkie dzięki:)

    Pozdrowionka:)

  • 27. Data: 2009-03-28 18:28:28
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Michaczu" napisał w wiadomości news:gqla54$pl0$1@news.onet.pl...
    > Witam wszystkich:)
    >
    > Po poradach Eskimosa podregulowaliśmy gaźniki, oraz wymieniliśmy swiece co
    > prawda na używane ale w idealnym stanie (to radziło większość osób:-p).

    Używane w idealnym stanie to mogli Ci poznaniacy radzić. Albo krakusy.

    I zacznij cytować jak człowiek, bo raz Ci już uwagę zwrócono.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 28. Data: 2009-03-28 18:58:59
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Jasio pisze:

    > Używane w idealnym stanie to mogli Ci poznaniacy radzić. Albo krakusy.

    Ale on jest wlasnie z Poznania :) I potem ludzie mowia ze Poznaniaki
    wcale nie sa skapi, tfu, "oszczedni" :)

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 29. Data: 2009-03-28 19:04:04
    Od: Michaczu <m...@t...pl>

    > Ale on jest wlasnie z Poznania :) I potem ludzie mowia ze Poznaniaki
    > wcale nie sa skapi, tfu, "oszczedni" :)

    hehehe:)
    Kuczu sie już przekonał o mojej poznańczczości:D
    Jestem poznaniakiem z krwii i kości:) I nie wstydze sie tego:-p
    Skąpy... kiedy sie da... oszczędny jak sytuacja pozwala:-p

    Pozdrowionka:D

  • 30. Data: 2009-03-28 20:59:12
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Michaczu wrote:
    > Kuczu sie już przekonał o mojej poznańczczości:D
    > Jestem poznaniakiem z krwii i kości:) I nie wstydze sie tego:-p
    > Skąpy... kiedy sie da... oszczędny jak sytuacja pozwala:-p

    Wiesz, ja mam do Krakowa 50 km, często tam bywam, więc przesiąkłem,
    ale staaaary, używane świece? To się da w ogóle gdzieś kupić? Komplet
    nowych kosztuje 50 zł. Używane mogą być padnięte bez widocznych oznak.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville