  • 11. Data: 2009-03-25 09:22:05
    Temat: Re: [TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Kuczu pisze:

    > Ale jak dymi ? szaro czy czarno ?
    >
    > No zmiencie prosze te cholerne swiece :)

    i klawiature

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 12. Data: 2009-03-25 09:25:16
    Od: Jarecki <j...@g...com>

    On 25 Mar, 09:33, Kuczu <p...@j...pl> wrote:

    > Ale jak dymi ? szaro czy czarno ?
    >
    > No zmiencie prosze te cholerne swiece :)

    Jaki przebieg ma ten Bandzior? U mnie (ale w 1200, '02) podobnie
    zaczęło się dziać coś koło 60 000 - 65 000km. Przerabiane było
    wszystko - wymiana świec, nowe filtry, regulacja i czyszczenie
    gaźników, nawet moduł zapłonowy z innego Bandita był podłączany - zero
    efektu. Stanęło na szlifie zaworów. Po wyszlifowaniu zaworów niestety
    przy pierwszym odpaleniu źle dokręcona kontr-nakrętka do regulacji
    zaworów zgruzowała cały silnik. Na szczęście stało się to jeszcze w
    serwisie, więc odkupowali mi silnik :) Dostałem prawie nowy, z
    przebiegiem 15000, po zamontowaniu te same objawy :/ Ja od początku
    stawiałem na gaźniki, no ale słuchałem się serwismanów, pewnie wiedzą
    lepiej i pozwalałem na te wszystkie cuda. Po tej akcji kupiłem na
    ebayu gaźniki za 500zł, po wymianie (już nie w serwisie, z pomocą
    kumpla :) ) jak ręką odjął. Kwestia jest ponoć w tym, że przy
    większych przebiegach w gaźnikach bandziora lubią wytrzeć się
    przepustnice i zaczynają łapać lewe powietrze, jest to do naprawy, ale
    za koszt nowych części z suzuki kupisz 3 (jak nie więcej) nowe
    komplety używanych gaźników.

    Jarecki

  • 13. Data: 2009-03-25 10:11:05
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Michaczu wrote:
    > Przyjechaliśmy z nimdo chaci.. byla jazda próbna...ponownie brak
    > objawów.. Później zmiana filtra powietrza,oleju i klocków (chociaż
    > to chyba nie ma za duzo wspolnego z silnikiem:-p)

    Klocki może i nie, ale filtr powietrza i olej to chyba jakoś dotyczy
    silnika, co?

    > Z tą srubką od mieszanki to na prawde jakas dziwna akcja...
    > serwisówka też z tego co pamietam podaje mniej niz 2 obroty a w obu
    > bandziorkach jak byk mamy 3 i 1/4 ... czegos tu nie kumam... moze w
    > ramach testu
    > skece mu to troche? Chociaż sugestia ze to nie ma nic do rzeczy przy
    > omawianych obrotach tez daje do myslenia

    Niby nie ma, ale nauka radziecka zna różne przypadki, zrób w gaźnikach
    tak, jak masz mieć wg serwisówki; dodam, że serwisówki do twojego
    modelu, a nie do jakiegoś Bandita. Jeśli masz łatwy dostęp do śrub to
    sprawdź, nic nie zepsujesz i nic nie tracisz.

    > Moze byc tak zeby wymiana filtra zaowocowala rozlegulowaniem
    > sinlika i jest zly sklad mieszanki? teoretycznie wpada wiecej
    > powietrza.. no ale zeby az taka roznica? niestety starego filtra
    > juz nie mam:-(

    Teoretycznie może i tak, ale dojść do tego musiałoby w ten sposób, że
    jakiś "mechanik" ustawiłby parametry gaźników pod zapchany filtr, nie
    mówimy tu o zabrudzonym filtrze, tylko o praktycznie totalnie
    zapchanym filtrze, do tego filtra zrobił regulację. Jest tylko jedno
    ale: zakładając czysto teoretycznie, że miałeś zawalony filtr, i
    doregulowane do tego gaźniki to powinieneś mieć śrubę bardziej
    wkręconą a nie bardziej wykręconą, wykręcenie wzbogaca mieszankę, a
    głupio by bylo wzbogacać mieszankę na zapchanym filtrze. A więc
    podywagowaliśmy sobie, ale IMHO nie tędy droga.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville

  • 14. Data: 2009-03-25 10:11:40
    Od: Michaczu <m...@t...pl>

    Bandzior ma przebieg 45000

    Generalnie myslelismy juz o przepustnicach.. sa delikatnie wytarte...
    bo jeden gaznik otworzylismy od góry..ale nie jest to jakos tragiczne..
    Poza tym przeciez nad przepustnica jest gumowa membrana.. ktora byla w
    dobrym stanie.. jak on moze lapac lewe powietrze przez membrane?

  • 15. Data: 2009-03-25 10:14:41
    Od: Michaczu <m...@t...pl>

    Kuczu pisze:

    > Ale jak dymi ? szaro czy czarno ?

    Qrde... nie pamietam:) ciężko określić odcień.. nie będę ściemniać.. a
    co jezeli na czarno? a co jezeli na szaro?

    > No zmiencie prosze te cholerne swiece :)

    Juz niebawem... mam z innego moto idealne tylko zalozyc musze:D
    wiem wiem... oszczedny poznaniak.. ale zanim kupimy komplet wole
    sprubowac na pozyczonych

    aha...
    mial ktos gdzies takie cos jak zdjecia swiec jak powinny wyglada i jakie
    sa objawy roznych niepozadanych zjawisk.. np zlego skladu mieszanki itd itp
    te swiece nierowno sie przepalaja.. a gwint jak wykrece jest wilgotny.
    jak to mozliwe ze gwint jest wilgotny?
    czy to znaczy ze zalewa je? za duzo paliwa?
    poza tym nie maja tego srodka jasniejszego niz boków, sa okopcone

  • 16. Data: 2009-03-25 10:44:11
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Michaczu" <m...@t...pl> wrote
    > mial ktos gdzies takie cos jak zdjecia swiec jak powinny wyglada i jakie
    > sa objawy roznych niepozadanych zjawisk.. np zlego skladu mieszanki itd
    > itp

    http://www.126fan.pl/www/swiece.htm
    http://www.chudzikj.republika.pl/Technika/Swiece/swi
    ece.htm
    Google!!!

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 17. Data: 2009-03-25 10:48:19
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Spider A.J." <n...@t...gmx.net> wrote

    http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/diagnos
    is.htm

    Tu masz troche wyrazniejsze zdjecia ale po angielsku.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 18. Data: 2009-03-25 10:49:32
    Od: Jarecki <j...@g...com>

    On 25 Mar, 11:11, Michaczu <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    > Poza tym przeciez nad przepustnica jest gumowa membrana.. ktora byla w
    > dobrym stanie.. jak on moze lapac lewe powietrze przez membrane?

    Nie wiem o których przepustnicach mówisz, ja mówię o tych
    plastikowych, podciśnieniowych. Nie wiem jakie wytarcie kwalifikuje do
    wymiany, ale u mnie po zmianie gaźników jak ręką odjął.

    Jarecki

  • 19. Data: 2009-03-25 11:52:46
    Od: Eskimos <e...@R...pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 11:11:05 +0100, Marcin Gardeła <d...@g...pl>
    wrote:

    > wykręcenie wzbogaca mieszankę,

    Ee. Za skład mieszanki odpowiada dysza wolnych obrotów.

    Darz bór,
    Eskimos
    FJ1200
    Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
    Poznań

  • 20. Data: 2009-03-25 12:11:10
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Michaczu wrote:
    > Juz niebawem... mam z innego moto idealne tylko zalozyc musze:D
    > wiem wiem... oszczedny poznaniak.. ale zanim kupimy komplet wole
    > sprubowac na pozyczonych

    Łomatko, a wiesz, że świeca może być padnięta a ty tego nie zauważysz?

    > jak to mozliwe ze gwint jest wilgotny?
    > czy to znaczy ze zalewa je? za duzo paliwa?
    > poza tym nie maja tego srodka jasniejszego niz boków, sa okopcone

    Jeśli silnik trochę pracował i są okopcone, to jest za bogato, jeśli
    tylko odpalał i chwilunię chodził na ssaniu, to mają prawo, ale
    genralnie okopcone być nie powinny.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville