  • 1. Data: 2009-03-24 18:53:58
    Temat: [TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
    Od: Michaczu <m...@t...pl>

    Witam wszystkich.

    Zgłaszam sie do zacnego gremium z prośbą o pomoc:)
    Otóż bandziorek mojego przyjaciela stoi u mnie i ma problemy:
    -ciężko zapala (czasami wogule... wtedy trzeba przeczyścić świece)
    -jak chodzi to ma coś takiego że jak sie mu delikatnie odkręca to
    wchodzi na obroty, jak mocniej sie odkręci to sie dławi... tak
    przepierduje i ma wielki problem wbić się na więcej niż 5Krpm..

    Co to może być? jak się świece wyczyści to lepiej troche chodzi.. po
    czasie znowu zaczyna... (świece nie są nowe... ale iskre dają normalną)
    wymieniliśmy akumulator i nic nie zmieniło..
    było synchro gaźników i też nic...
    może ktoś mi podać nastawienia śróbek od składu mieszanki?

    Czy to moze byc wina zaworów? (czy cieply czy zimny pracuje podobnie)

    Czy może to być cos jeszcze poza ustawieniami?
    Moze jakas czesc wara jest wymiany?
    moze jakis przyspieszacz zaplonu?:-pp

    Bardzo proszę o pomoc:)

    Pozdrawiam serdecznie i z góry wielkie dzięki.
    Jędrzej

  • 2. Data: 2009-03-24 22:30:12
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Michaczu pisze:

    > czasie znowu zaczyna... (świece nie są nowe... ale iskre dają normalną)

    Wymience w koncu te swiece na nowe bo widac ze te juz maja dosyc. Ssanie
    dziala prawidlowo ?

    > wymieniliśmy akumulator i nic nie zmieniło..
    > było synchro gaźników i też nic...
    > może ktoś mi podać nastawienia śróbek od składu mieszanki?

    piloty na 1 3/4 obrotu

    > Moze jakas czesc wara jest wymiany?

    Czesc czego ?

    > moze jakis przyspieszacz zaplonu?:-pp

    tam nie ma czegos takiego.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 3. Data: 2009-03-24 23:02:28
    Od: Michaczu <m...@t...pl>

    Kuczu pisze:

    > Wymience w koncu te swiece na nowe bo widac ze te juz maja dosyc. Ssanie
    > dziala prawidlowo ?

    > piloty na 1 3/4 obrotu

    Dziwna sprawa... mam drugiego takiego samego (inny kolor:-p) bandziora w
    garazu... i oba mają wykręcone piloty (ta srubka od dolu gaznika do
    skladu mieszanki regulacji) na 3 i 1/4 obrotu...
    jak to możliwe?

    > Czesc czego ?

    Warta:-p
    hehhe... moze po jakims czasie cos sie w tym moto juz zuzywa?:-p cos w
    gaznikach.. dysze? moze cewki? okablowanie? qrde.. sam nie wiem..

  • 4. Data: 2009-03-24 23:16:07
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Michaczu" <m...@t...pl> napisał

    > Co to może być? jak się świece wyczyści to lepiej troche chodzi.. po czasie
    > znowu zaczyna... (świece nie są nowe... ale iskre dają normalną)
    > wymieniliśmy akumulator i nic nie zmieniło..

    Swiece po okreslonym przebiegu wyrzuca sie. W Bandicie bodaj po 12 tys km.
    Od tego nalezy zaczac. Akumulator nie ma z tym nic wspolnego.
    Zla synchronizacja gaznikow tak sie nie objawia. Zawory tez nie sa tu
    przyczyna.
    Pozdr

    --
    Hinek
    Deauville i inne..

  • 5. Data: 2009-03-24 23:37:55
    Od: Eskimos <e...@R...pl>

    On Tue, 24 Mar 2009 19:53:58 +0100, Michaczu <m...@t...pl> wrote:

    >było synchro gaźników i też nic...

    Synchronizacja to koncowe strojenie, a nie panaceum na wszystkie
    dolegliwości gaźnikowe. Sprawdz filtr powietrza i ogólnie dolot, wsadz
    nowe świece, wyczysc gazniki, ew. sprawdz zawory. W takiej kolejności.
    A synchro dopiero na koncu.

    To sie stało nagle, było idealnie i nagle pewnego dnia zonk, czy było
    stopniowo coraz gorzej?

    >może ktoś mi podać nastawienia śróbek od składu mieszanki?

    -1,75

    Ale śruby składu mieszanki (a własciwie nie tyle składu, a ilości
    mieszanki - za skład odpowiada dysza wolnych obrotów) nie maja nic
    wspólnego z obrotami rzędu 5Krpm. Najpierw sprawdż dolot i zmień
    świece.

    Nie kombinuj. Zadzwoń ;)

    Darz bór,
    Eskimos
    FJ1200
    Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
    Poznań

  • 6. Data: 2009-03-24 23:40:38
    Od: Eskimos <e...@R...pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 00:37:55 +0100, Eskimos <e...@R...pl>
    wrote:

    >nowe świece, wyczysc gazniki, ew. sprawdz zawory. W takiej kolejności.
    >A synchro dopiero na koncu.

    Zeby byla jasnosc - zawory nie pasuja do objawow i to nie to. Chodzilo
    mi o to, ze synchro robi sie na samym końcu, jak wszystko inne jest
    OK.

  • 7. Data: 2009-03-25 05:23:18
    Od: "driv" <d...@d...pl>

    Użytkownik "Eskimos" <e...@R...pl> napisał w wiadomości
    > On Wed, 25 Mar 2009 00:37:55 +0100, Eskimos <e...@R...pl>
    > wrote:

    Jak to gaźnikowiec to może któryś pływak zawieszony / zawór iglicowy?
    Po wykręceniu świece mokre czy suche?
    -- Driver

    Granica została już dawno przekroczona,
    tylko my nie zwracamy na to uwagi.

  • 8. Data: 2009-03-25 05:24:30
    Od: "driv" <d...@d...pl>

    Może być również przebicie na zapłonie.

    Driver

  • 9. Data: 2009-03-25 08:27:16
    Od: Michaczu <m...@t...pl>

    Teoretycznie akcja wyglądała następująco:

    Pojechaliśmy kupić moto... wszystko było ok,nikt nie zauważył jakoby cos
    takiego sie działo...
    Przyjechaliśmy z nimdo chaci.. byla jazda próbna...ponownie brak objawów..
    Później zmiana filtra powietrza,oleju i klocków (chociaż to chyba nie ma
    za duzo wspolnego z silnikiem:-p) później odpalenie i zaczęło się robić
    dziwnie... delikatnie zaczął przepierdywać około 4-6Krpm...
    później byłocoraz gorzej.. włącznie z tym że nie chciał odpalić...
    trzeba było wyjąć świece.. wyczyścić i dopiero zagadał...
    później chodził w miare równo... jak sie nagrzał wchodził normalnie na
    obroty itd itp... pojechałem sie przejechać i powoli sytuacja sie
    pogarszała aż wróciła do normalności (przerywania) przejażdżka trwała
    jakies 5 kilometrów.

    Z tą srubką od mieszanki to na prawde jakas dziwna akcja... serwisówka
    też z tego co pamietam podaje mniej niz 2 obroty a w obu bandziorkach
    jak byk mamy 3 i 1/4 ... czegos tu nie kumam... moze w ramach testu
    skece mu to troche? Chociaż sugestia ze to nie ma nic do rzeczy przy
    omawianych obrotach tez daje do myslenia

    Moze byc tak zeby wymiana filtra zaowocowala rozlegulowaniem sinlika i
    jest zly sklad mieszanki? teoretycznie wpada wiecej powietrza.. no ale
    zeby az taka roznica? niestety starego filtra juz nie mam:-(

    O zawory sie pytalem bo sami regulowalismy, ale nie pamietam czy to bylo
    przed czy po tym jak zaczely sie te jaja z obrotami.. no ale luzy wedlug
    serwisówki na zimnym piecu, sprawdzane po kilka razy dla pewnosci, co
    tam moglismy spartolic?

    Aha... moto ma wydech leovince przelot.. ale wczesniej tez go mial.. nie
    zakladalismy go sami, on juz tam byl.. ale jak sie odkreci to dymi
    troche, aczkolwiek mam wrazenie ze bardziej niz powinien

    Help...:-p

  • 10. Data: 2009-03-25 08:33:10
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Michaczu pisze:

    > Aha... moto ma wydech leovince przelot.. ale wczesniej tez go mial.. nie
    > zakladalismy go sami, on juz tam byl.. ale jak sie odkreci to dymi
    > troche, aczkolwiek mam wrazenie ze bardziej niz powinien

    Ale jak dymi ? szaro czy czarno ?

    No zmiencie prosze te cholerne swiece :)

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!