  • 71. Data: 2015-06-08 12:41:16
    Temat: Re: Szkoda że nie prowadził jakiś obrońca drzew...
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:edef7fbd-51e9-481f-a18c-dbabfc8de27f@googlegrou
    ps.com...

    >uscislijmy: wycinanie drzew na uzasadnic pacjent, ktory wyjechal na
    >czolowke ?

    Poważnie nie rozumiesz?

    >drzewa nie powoduja wypadkow ale tez ich nie wybaczaja ...

    Ależ głęboka myśl... A coś merytorycznie?

    >oczywiscie ze sa niebezpieczne i aby zminimalizowac ryzyko nalezy
    >dostosowac predkosc albo na zlosc mamie odmrozic sobie >uszy ...

    Zdejmij klapeczki z oczu. Przeczytaj mojego poprzedniego posta. I spróbuj
    zrozumieć co napisałem. To w miarę prosty przekaz, naprawdę.

    >nikt tego nie twierdzi ... problem mozna bylo przeciez (przynajmniej
    >czesciowo) rozwiazac tylko trzeba chciec ... policja >dysponuje statystyka,
    >gdzie, kiedy itp zatrudnic paru mozgowcow zeby wylapali jakies
    >prawidlowosci odcinki drog, pore dnia i >itd zrobic program pilotazowy np w
    >pierwszej czworce*, zainwestowac kase z funduszy unijnych i dzialac ... po
    >roku, 2, 4 >przeglad sytuacji i decyzja co przynioslo najwieksze efekty ...

    Czyli jednak wycinać. To ja nie wiem o co Ci chodzi...

    >*Największym udział wypadków, w których doszło do najechania na drzewo
    >występuje w województwach warmińsko-mazurskim (16%), >lubuskim (10%),
    >zachodniopomorskim (10%) i kujawsko-pomorskim (9%).

    Cóż za zaskoczenie. Tam gdzie występuje najwięcej dróg z drzewami w skrajni,
    jest najwięcej wypadków z najechaniem na drzewo. Któż by pomyślał.
    Niesamowite...

    Wiwo

  • 72. Data: 2015-06-08 13:02:10
    Od: p...@g...com

    --Czyli jednak wycinać. To ja nie wiem o co Ci chodzi...

    uproszcze wiec po raz kolejny:

    NIE -> dla masowego wycinania bez merytorycznego uzasadnienia
    TAK -> dla selektywnego wycinania przynoszacego wymierne efekty

    --Cóż za zaskoczenie. Tam gdzie występuje najwięcej dróg z drzewami w skrajni,
    jest najwięcej wypadków z najechaniem na drzewo. Któż by pomyślał.Niesamowite...

    zaskakujace jest ze np w lubuskim nie zafundowano masowej wycinki np 2 lata temu,
    teraz juz powinny byc jakies efekty a tak przespano x lat po czym tradycyjnie
    obudzono sie z reka w nocniku a Unia znow nas pokazuje swoim paluchem ...
    wieloletnich zaniedban nie przykryje sie takimi akcjami ba malo tego te gwaltowbe
    ruchy moga przyniesc skutek odwrotny do zamierzonego ...

    P.

  • 73. Data: 2015-06-08 13:08:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-08 o 13:02, p...@g...com pisze:
> [...]
    wieloletnich zaniedban nie przykryje sie takimi akcjami ba malo tego te gwaltowbe
    ruchy moga przyniesc skutek odwrotny do zamierzonego ...

    Okropnie się ciebie czyta. Nie dość, że z postu na post zmieniasz zdanie
    o 180 stopni, czy też sam sobie przeczysz, a dodatkowo nie umiesz
    cytować (być może jedno z drugim jest skorelowane jest wynikiem jakiejś
    twojej innej cechy).

    --
    Liwiusz

  • 74. Data: 2015-06-08 13:46:08
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    --Czyli jednak wycinać. To ja nie wiem o co Ci chodzi...

    >uproszcze wiec po raz kolejny:

    >NIE -> dla masowego wycinania bez merytorycznego uzasadnienia
    >TAK -> dla selektywnego wycinania przynoszacego wymierne efekty

    Aha. Czyli usuwamy tylko te drzewa, na których ktoś się rozpieprzył?

    Ja bym zastosował ten system szerzej. Nie montujmy barier energochłonnych
    dopóki ktoś nie wyleci w danym miejscu z drogi, latarnie stawiajmy betonowe
    (no chyba, że ktoś jednak taką trafi, to można ją wymienić na taką
    specjalną, łamliwą), przejścia dla pieszych malujmy tylko tam, gdzie zginie
    pieszy. Światła od 10 trupów.

> [...]
    >malo tego te gwaltowbe ruchy moga przyniesc skutek odwrotny do zamierzonego

    Czyli w unii nie podobają się drzewa w skrajni drogi? Ale co, specjaliści
    tak mówią, czy to tylko czepialstwo? I o jakich skutkach odwrotnych od
    zamierzonych piszesz? Ludzie nie mając drzew będą popełniali samobójstwa na
    latarniach?

    Wiwo

  • 75. Data: 2015-06-08 13:50:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pawel O'Pajak wrote:

    > Powitanko,

    > Jak narazie Masti, to probujesz pobic Kogutka na dlugosc cytatow i
    > sprowadzic dyskusje do absurdu ignorujac fakty.
    > Pare pytan:
    > 1 Czy prawda jest, ze co roku kilkaset osob ginie w zderzeniach z drzewami?

    ile drzew ginie rozjechane przez wariatów drogowych?

    > 2 Czy w przypadku zjechania z drogi bezpieczniejsze jest zderzenie z
    > drzewem, czy wjechanie w pole?
    > 3 Czy masz w samochodzie: strefy kontrolowanego zgniotu, pasy, poduchy
    > powietrzne, ktorys z aktywnych systemow bezpieczenstwa?

    no widzisz. Kiedyś ich nie było i ludzie żyli. teraz się mistrzom włącza
    tryb nieśmiertelności bo myślą, że zamochód ich zawsze ochroni

    > 4 Czy nie zapinalbys pasow, gdyby nie ryzyko mandatu, czy kupil bys
    > samochod, ktory w NCAP nie dostal przynajmniej 1 gwiazdki.

    gwiazdki NCAAP to sobie można w buty wsadzić. dawno już nie mają
    większego sensu. poza tą jedną za strefy zgniotu.

    > 5 Czy wozisz dzieci w fotelikach, bo tak nakazuje prawo, czy sa inne
    > wzgledy?

    zawsze woziłem odkąd są

    > 6 Czy sytuacja, gdy konieczne jest zjechanie z drogi w celu unikniecia
    > wypadku jest prawdopodobna/mozliwa?

    spadnęcie meteorytu na głowę też jest prawdopodobne. Nawet znany jest
    przypadek gdy kierowca takowym meteorytem dostał w dupę

    > 7 O czym swiadczy wieksza liczba ofiar niz samych wypadkow zderzen z
    > drzewami?

    że na drzewach bądź innych przeszkodach lądują pijani mistrzowie
    kierownicy w pospawanych z kawałków BMW wracający z 10 kumplami z
    wiejskiej dyskoteki

    > Jesli nie odpowiesz jasno i jednoznacznie na w/w pytania, to dalsza
    > dyskusje uwazam za trolling.

    zadawanie pytań zamiast argumentacji tak jak to robisz to właśnie jest
    trolling

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 76. Data: 2015-06-08 13:50:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    atm wrote:

    > Spojrz na prawodawstwo w wielu krajach - nie masz prawa posiadac noza w
    > miejscach publicznych.

    sztućce ze sklepu przewozisz do domu opancerzonym pojazdem ochrony?

  • 77. Data: 2015-06-08 14:02:48
    Od: p...@g...com

    --Aha. Czyli usuwamy tylko te drzewa, na których ktoś się rozpieprzył?

    nie demonizujmy :-) gdyby przeprowadzono dzialania (wycinka, bariery itp) na terenie
    ww. wojewodztw objetoby okolo 45% z ogolnej liczby wypadkow

    --Światła od 10 trupów.

    tak to niestety dziala w tym pieknym kraju, musi byc ofiara smiertelna wtedy policja
    suszy a nawet znajduja sie srodki na zamontowanie sygnalizacji

    --Czyli w unii nie podobają się drzewa w skrajni drogi?

    Unii sie nie podoba sie ze mamy tak duzo ofiar smiertelnych na drogach, nikt tego nie
    powie glosno ale pod znakiem zapytania stoja kompetencje urzednikow rzadowych ktorzy
    od 10 lat nie potrafia ogarnac tematu

    --Ale co, specjaliści tak mówią, czy to tylko czepialstwo?

    mysle ze specjalisci, mozna oczywiscie sobie wmawiac ze znow jestesmy wyjatkiem ale
    badzmy swiadomi ze z tym problemem wiekszosc cywilizowanej Europy juz sobie
    poradzila, u nas trwa to zdecydowanie zbyt dlugo

    --I o jakich skutkach odwrotnych od zamierzonych piszesz?

    przyklad ktory sam przytoczyles "pacjent na czolowke" moze zaczac wystepowac czesciej
    bo ludzie beda mieli swiadomosc ze ten drugi moze uciekac "w pole" i beda chetniej
    ryzykowac ...

    --Ludzie nie mając drzew będą popełniali samobójstwa na latarniach?

    merytorycznie poprosze co to forum Onetu :-) ?

    P.

  • 78. Data: 2015-06-08 14:05:52
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-06-08 13:50, masti wrote:

    > sztućce ze sklepu przewozisz do domu opancerzonym pojazdem ochrony?

    Hehe, czyli jednak potrafisz dostrzec czasem roznice gdy jest o wygodne
    dla Ciebie.
    Czy wiec te 421 osob, ktore zginely w 2014 roku w wyniku zderzenia z
    drzewami to jedynie "wariaci drogowi" i "mistrzowie"?

  • 79. Data: 2015-06-08 14:28:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    atm wrote:

    > Hehe, czyli jednak potrafisz dostrzec czasem roznice gdy jest o wygodne
    > dla Ciebie.

    odpowiesz? czy jednak wrzuciłęś tekst o nożu bez sensu?

    > Czy wiec te 421 osob, ktore zginely w 2014 roku w wyniku zderzenia z
    > drzewami to jedynie "wariaci drogowi" i "mistrzowie"?

    oni zginęli w wyniku zaistnienia wypadku spowodowanego przez kierowców
    nie prze drzewa

    PS: jak ci urwie się koło to zakażesz montowania kół w samochodach?

  • 80. Data: 2015-06-08 14:29:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-06-08 13:50, masti wrote:
    > sztućce ze sklepu przewozisz do domu opancerzonym pojazdem ochrony?

    Chyba jakos tak. Ale taki kraj jest tylko jeden.
    W innych owszem - noza sprezynowego miec nie mozesz.
    Czy takiego: http://en.wikipedia.org/wiki/Butterfly_knife
    Czy nawet kastetu. Czasem nawet zwyklego scyzoryka.
    Ale z karabinem mozesz spacerowac :-)

    Choc z tym karabinem, to coraz gorzej ...

    >Czy wiec te 421 osob, ktore zginely w 2014 roku w wyniku zderzenia z
    >drzewami to jedynie "wariaci drogowi" i "mistrzowie"?

    No wiesz, drzewa u nas na jezdni nie rosna (z kilkoma wyjatkami).
    Wiec zeby sie o drzewo rozbic, to trzeba z jezdni wypasc.

    Jelen czy jednak nadmierna predkosc ?

    Ale z drugiej strony - jak widac wypadaja. Oczysczenie pobocza
    uratuje im zycie i zdrowie ...

    J.