  • 81. Data: 2015-06-08 14:42:02
    Temat: Re: Szkoda że nie prowadził jakiś obrońca drzew...
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:72146715-9d53-437a-911c-95fcadcad750@googlegrou
    ps.com...
    --Aha. Czyli usuwamy tylko te drzewa, na których ktoś się rozpieprzył?

    >nie demonizujmy :-) gdyby przeprowadzono dzialania (wycinka, bariery itp)
    >na terenie ww. wojewodztw objetoby okolo 45% z >ogolnej liczby wypadkow

    Ale co chcesz badać? Że wypadki na takich drogach kończą się tragicznie? Że
    jest ich więcej? Przecież te statystyki już były przytaczane w tym wątku.

    >przyklad ktory sam przytoczyles "pacjent na czolowke" moze zaczac
    >wystepowac czesciej bo ludzie beda mieli swiadomosc ze ten >drugi moze
    >uciekac "w pole" i beda chetniej ryzykowac ...

    Z dwojga złego wolę uciekać w pole niż w drzewa.
    Jak ktoś jest głupi, to zawsze znajdzie sposób, żeby głupotę zrobić.
    Przecież wszystkie środki bezpieczeństwa na drogach mają (w miarę
    możliwości) chronić przed konsekwencjami głupoty. I nie tylko tych jak
    usilnie z mastim próbujecie nam wmówić głupich, ale również tych, którzy na
    nich trafią.

    Nawet jeżeli miałbyś rację i wzrosłaby liczba takich kierowców, to są inne
    sposoby na ich temperowanie.

    Wiwo

  • 82. Data: 2015-06-08 14:52:41
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-06-08 14:28, masti wrote:

    > odpowiesz? czy jednak wrzuciłęś tekst o nożu bez sensu?

    Nie ja wrzucilem kwestii noza, podobnie jak nie ja wrzucilem pociagu,
    przedszkola i cokolwiek innego tutaj wymieniales. Czy naprawde trzeba
    uciekac sie do podawania przykladow mniej i bardziej absurdalnych oraz
    skrajnych (pijani kierowcy, mistrzowie kierownicy, przekraczajacy
    predkosc) zeby uzasadnic potrzebe istnienia drzew przy drodze?

    Popatrz jak ladnie wylapales, ze do noza mozna sie przyczepic bo
    niedoprecyzowalem gwiazdką, ze nie chodzi o plastikowe z "kebaba",
    sztucce i te z zabawkowego. Zatem dla Ciebie jest powyzsza gwiazdka.

    > oni zginęli w wyniku zaistnienia wypadku spowodowanego przez kierowców
    > nie prze drzewa

    Mhm....i drzewa nic nie mialy do tego, ze te osoby sa teraz 2m pod ziemia?

    > PS: jak ci urwie się koło to zakażesz montowania kół w samochodach?

    No widzisz, nastepny absurdalny przyklad, pozostalo jeszcze tego sporo
    łącznie z czarnymi dziurami i kosmitami.
    Idac tym tropem wszystkie srodki bezpieczenstwa biernego sa bzdura?
    Poniewaz "oni zginęli w wyniku zaistnienia wypadku spowodowanego przez
    kierowców" a nie z powodu kierownicy bez poduszki, braku lub
    niesprawnych pasow itd?

    masti, powiem szczerze, ze jestem pod wrazeniem Twojej odpornosci na
    liczby i argumenty, ba - takze dzialania wladz, zeby usunac drzewa ze
    skrajni jezdni. Nawet informacja, ze "przydrożne drzewa mają pod tym
    względem gorsze statystyki niż wszystkie inne elementy infrastruktury
    drogowej razem wzięte" nie sklania Cie do zastanowienia.
    Chyba nie chce mi sie dalej kopac z koniem, bez urazy.

  • 83. Data: 2015-06-08 15:12:54
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2015 04:10:39 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Przykładowo: robiąc wieczorami fragmenty pętli bieszczadzkiej chyba
    > nigdy nie zdarzyło mi się _nie_ spotkać tam jakiegoś stada saren, czy
    > innych jeleni. Dlatego nie zap* tam z prędkością światła i zapewne
    > dlatego jak dotąd zawsze udało mi się przed złośliwymi zwierzakami
    > wyhamować.
    >
    > BTW: Rosną tam też drzewa :->

    Predosc to jedno, ale szczescia tez trzeba troche miec. Zalezy skad taka srana
    wybiegnie, jak blisko samochodu i kiedy ma sie szanse ja zauwazyc.
    Np. pare lat temu moj brat jadac jakos przepisowo przez wies (~50?) mial okazje
    spotkac sie z sarna, ktora wybiegla z drozki pomiedzy plotami, trafiajac w boczna
    czesc zderzaka, po czym uciekla ;)
    Nawet takie 50km/h oznacza, ze ~14m jedzie sie w bez hamowania ciagu sekundy (sredni
    czas reakcji)

    A jesli obok drogi zamiast szerokiego pobocza jest las, to juz zupelnie nie ma szans
    zobaczyc zwierzaka wbiegajacego na jezdnie... pelna loteria

    WS

  • 84. Data: 2015-06-08 15:21:17
    Od: p...@g...com

    --Jak ktoś jest głupi, to zawsze znajdzie sposób, żeby głupotę zrobić.

    i wyciete drzewa niewiele tu pomoga dlatego tak istotne jest poznanie przyczyn ...
    blad ludzki, usterka techniczna, zly stan techniczny auta, przemeczenie, alkohol,
    dragi, predkosc itp itd to wszystko nie zniknie ot tak hokus pokus ... tu potrzeba
    kompleksowego podejscia a nie jakiegos drwala z siekiera ...

[...]

    "my" wam nic nie wmawiamy ... po prostu zrozum roznice pomiedzy zrobieniem "czegos"
    zeby rozwiazac problem a rozwiazaniem problemu ... czy jest jakies panstwo w Europie,
    ktore po wycieciu drzew zredukowalo znaczaco liczbe smiertelnych wypadkow ?

    --Nawet jeżeli miałbyś rację i wzrosłaby liczba takich kierowców, to są inne sposoby
    na ich temperowanie.

    rozwiazywanie problemu, ktory samemu sie wywolalo ? od tego przeciez mamy urzednikow
    :-)

    PS jesli juz faktycznie macie takie parcie na wycinke to moze sprobujcie z tym
    lubuskim ? ile tam moze byc drzew do wyciecia ? wyrznac wszystko i za 2 lata
    zobaczymy czy dziala ...

    P.

  • 85. Data: 2015-06-08 15:45:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]

    >auta, przemeczenie, alkohol, dragi, predkosc itp itd to wszystko nie
    >zniknie ot tak hokus pokus ... tu potrzeba kompleksowego podejscia a

    Ale pomoga duzo - przy tym samym bledzie zatrzyma sie gdzies w polu na
    poboczu i moze nawet obrazen nie odniesie.

    >PS jesli juz faktycznie macie takie parcie na wycinke to moze
    >sprobujcie z tym lubuskim ? ile tam moze byc drzew do wyciecia ?
    >wyrznac wszystko i za 2 lata zobaczymy czy dziala ...

    W lubuskim akurat drzew wiele.
    Jak sie wytnie te 5m od jezdni, to ilosc lasow wiele nie spadnie ...

    J.

  • 86. Data: 2015-06-08 15:48:21
    Od: p...@g...com

    --W lubuskim akurat drzew wiele. Jak sie wytnie te 5m od jezdni, to ilosc lasow wiele
    nie spadnie ...

    tez jestem za ... teraz tylko cynk do ministerstwa zeby zdazyli przetarg dla szwagra
    rozpisac i mozna ciac :-)

    P.

  • 87. Data: 2015-06-08 15:53:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >--Światła od 10 trupów.
    >tak to niestety dziala w tym pieknym kraju, musi byc ofiara
    >smiertelna wtedy policja suszy a nawet znajduja sie srodki na
    >zamontowanie sygnalizacji

    Nie demonizujmy - policja suszy gdzie chce, tzn zazwyczaj tam gdzie ma
    dogodne miejsce :-)

    >--Czyli w unii nie podobają się drzewa w skrajni drogi?
    >Unii sie nie podoba sie ze mamy tak duzo ofiar smiertelnych na
    >drogach,
    >nikt tego nie powie glosno ale pod znakiem zapytania stoja
    >kompetencje urzednikow rzadowych ktorzy od 10 lat nie potrafia
    >ogarnac tematu

    Dlaczego - urzednicy maja sie czym pochwalic, ilosc ofiar spadla
    trzykrotnie.

    Poza tym wprowadzili szereg programow - automatyczne mandaty,
    Bezpieczna Osemka, Drogi Zaufania itd ...

    >--Ale co, specjaliści tak mówią, czy to tylko czepialstwo?
    >mysle ze specjalisci, mozna oczywiscie sobie wmawiac ze znow jestesmy
    >wyjatkiem ale badzmy swiadomi ze z tym problemem wiekszosc
    >cywilizowanej Europy juz sobie poradzila, u nas trwa to zdecydowanie
    >zbyt dlugo

    Np wyciela wszystkie drzewa dwa wieki temu ? :-)

    J.

  • 88. Data: 2015-06-08 15:54:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    atm wrote:

> [...]
    > skrajnych (pijani kierowcy, mistrzowie kierownicy, przekraczajacy
    > predkosc) zeby uzasadnic potrzebe istnienia drzew przy drodze?

    nie mówimy o uzasadnianiu potrzeby istnienia drzew bo one tam są.
    Rozmawiamy o uzasdnieniu ich wycięcia.

    > Popatrz jak ladnie wylapales, ze do noza mozna sie przyczepic bo
    > niedoprecyzowalem gwiazdką, ze nie chodzi o plastikowe z "kebaba",
    > sztucce i te z zabawkowego. Zatem dla Ciebie jest powyzsza gwiazdka.

    i parę jescze innych.

    > Mhm....i drzewa nic nie mialy do tego, ze te osoby sa teraz 2m pod ziemia?

    Mhm, a co z resztą przyczyn?

> [...]
    > niesprawnych pasow itd?
    >
    > masti, powiem szczerze, ze jestem pod wrazeniem Twojej odpornosci na

    a dasz choć jeden argument? bo na razie ich nie podałeś.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 89. Data: 2015-06-08 16:20:06
    Od: p...@g...com

    --Np wyciela wszystkie drzewa dwa wieki temu ? :-)

    my zaczynamy na miare naszych skromnych mozliwosci czyli lubuskie ...

    a tutaj link ze jednak mozna cos zrobic z sensem:
    http://www.strassen.nrw.de/umwelt/alleen.html

    P.

  • 90. Data: 2015-06-08 17:13:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--Np wyciela wszystkie drzewa dwa wieki temu ? :-)

    >my zaczynamy na miare naszych skromnych mozliwosci czyli lubuskie ...
    >a tutaj link ze jednak mozna cos zrobic z sensem:
    >http://www.strassen.nrw.de/umwelt/alleen.html

    Ja ci zareczam, ze jak mam przejechac po Niemczech 500km, to przez 480
    nie napotkam zadnego drzewa.
    Beda gdzies za ekranem dzwiekochlonnym autostrady ...

    J.