  • 11. Data: 2011-09-22 13:04:14
    Temat: Re: Stacjonarny do biura z W7 - gotowiec
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Najpierw zobacz, jakie markowe komputery Ci odpowiadają
    (np. zacznij od
    http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pl/pl/sm/WF02d/12454-
    12454-64287.html)
    a potem poszukaj firmy, która sprzeda Ci taki w najkorzystniejszej
    cenie. W biurze istotne jest wsparcie producenta i dobre warunki gwarancji.

    g.

  • 12. Data: 2011-09-22 13:15:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    et...
    > http://www.komputronik.pl/product/126548/Sprzet_komp
    uterowy/Komputery_PC/Komputronik_Sensilo_MT_145_F018
    _.html

    > skrót
    > http://tinyurl.com/3fepe7d

    Jak skrótowy, jak prawie wszystko jest podane?

  • 13. Data: 2011-09-22 14:29:53
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 22-09-2011 o 14:19 Franc napisał na pl.comp.pecet:

> [...]

    A dlaczego składak złożony przez pana Zdzisia w sklepie komputerowym ma
    pracować lepiej niż składak od pana Kazia złożony na kuchennym stole?
    Chyba mylisz komputery od producentów, którzy zajmują się składaniem i
    sprawdzaniem konfiguracji pod względem niezawodności (dużo droższe), od
    sklepowych składaków (też droższe).

    > Też tak sobie pomyślałem. Troszę to boli (lubię grzebać), że zaplmobowany
    > itp. Ale to ma być maszynka do pracy i stabilnej pracy.

    Komputronik nie należy do tanich sklepów, powiedziałbym, że łapie się w
    czołówce najdroższych. Praktyka sklepów komputerowych polega na tym, aby
    pozbyć się części które zalegają półki (źle się sprzedają). Takie gotowe
    zestawy są idealnym wyjściem na wypchnięcie złomu.
    Jeżeli byłoby inaczej, dlaczego szczegółowa konfiguracja jest tajemnicą?
    Założenie plomb na okres gwarancji to kolejny, bardzo brzydki zabieg
    niektórych sprzedawców. Ja takie sklepy omijam z daleka.

    Oczywiście jeżeli masz na myśli jakiś firmowy "składak" (nie sklepowy) i
    cena nie gra roli (może czas nagli, lepszy serwis itp.) to można rozważyć
    taki wariant.

    Ogólnie nie ma co marzyć o kupnie taniego i niezawodnego sprzętu. Może
    nawet i komuś się uda, ale to już jest kwestia szczęścia.

    Chcesz mieć większy procent niezawodności - kup porządną płytę i zasilacz.
    Chcesz aby sprzęt wolniej się zestarzał - kup dodatkowo lepszy procesor.
    Chcesz mieć ciszej - kupuj części z dobrymi wentylatorami.
    Chcesz jeszcze ciszej - wymień wentylatory i kup porządną obudowę.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 14. Data: 2011-09-22 14:42:34
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/09/2011 15:29, WiesłaW wrote:

> [...]
    > Chyba mylisz komputery od producentów, którzy zajmują się składaniem i
    > sprawdzaniem konfiguracji pod względem niezawodności (dużo droższe), od

    Ja cały czas brałem pod uwagę konkretne, "firmowe" komputery, nie
    składak z Komputronika. Gdybyś przeczytał wątek do końca, zobaczył byś,
    że to sprostowałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 15. Data: 2011-09-22 16:26:34
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 22-09-2011 o 15:15 qwerty napisał na pl.comp.pecet:

    > Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    et...
    uterowy/Komputery_PC/Komputronik_Sensilo_MT_145_F018
    _.html

    > Jak skrótowy, jak prawie wszystko jest podane?

    Jak to twierdził producent całkiem niezłego trunku - "prawie"
    robi wielką różnicę :)
    Brak specyfikacji płyty głównej. Podany chipset sugeruje płytę w
    segmencie mocno ekonomicznym. Jakość i niezawodność nie są tu
    najmocniejszą stroną.
    Brak specyfikacji zasilacza. Po obudowie można się domyślać, że to
    Foxconn i tyle. Oto jakie zasilacze Foxconna udało mi się znaleźć:

    http://www.foxconnchannel.com/product/Peripherals/se
    ries.aspx

    Poza tym interesowałby mnie producent pamięci, dysku, płyty, DVD.
    Tego po prostu nie można z niczym porównać i o to tu chodzi.

    Karta graficzna najniższych lotów i czterordzeniowy procesor?. Do
    grania za mało, do Worda za dużo. To do czego to jest?
    Dobra płyta z "integrą" i dobry "dwurdzeniowiec" byłby w tym
    przypadku chyba lepszym rozwiązaniem, przynajmniej dla autora wątku.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 16. Data: 2011-09-22 17:04:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "WiesłaW" napisał w wiadomości grup
    > Brak specyfikacji płyty głównej. Podany chipset sugeruje płytę w
    > segmencie mocno ekonomicznym. Jakość i niezawodność nie są tu
    > najmocniejszą stroną.

    Myślisz, że w komputerze budżetowym będzie płyta nie wiadomo jaka? Jak włożysz
    płytę do 200 zł to niezależnie od producenta nie będzie jakość high-end. Mam w
    swoim płytę budżetową i jakoś chodzi 4 lata. Nie słyszałem, żeby jakiś producent
    miał wyjątkowo kiepskie mobo.

    > Brak specyfikacji zasilacza. Po obudowie można się domyślać, że to
    > Foxconn i tyle. Oto jakie zasilacze Foxconna udało mi się znaleźć:

    Na pewno lepsze, niż codegen. Taki komputer nie będzie obciążony, więc prawie
    każdy zasilacz będzie cichy.

    > Poza tym interesowałby mnie producent pamięci, dysku, płyty, DVD.

    Pamięć: co to za różnica czy Kingston, Corsair, OCZ, Goodram? Nie będziesz robił
    O/C (zresztą wszyscy biorą kości z 2-3 fabryk), więc obecnie marka nie ma
    znaczenia.
    Dysk - obecnie zostali 2 producenci dysków: Seagate i WD. Obstawiam na 93,7%, że
    siedzi tam seagate. Zresztą to komputer do biura to myślisz, że jest jakaś
    różnica? Ile system szybciej się odpali? 0,5 sekundy? Góra 1 sek. Nie ma to
    całkowicie znaczenia co tam siedzi. Jak ma paść to i padnie.
    DVD - litości. Kto obecnie wypala tyle płytek, żeby patrzeć na żywotność lasera
    w napędzie.

    > Tego po prostu nie można z niczym porównać i o to tu chodzi.

    > Karta graficzna najniższych lotów i czterordzeniowy procesor?. Do
    > grania za mało, do Worda za dużo. To do czego to jest?

    Flash z tego skorzysta, a grafika pomoże w akceleracji.

  • 17. Data: 2011-09-22 17:52:20
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "Franc" <s...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > http://www.komputronik.pl/product/126548/Sprzet_komp
    uterowy/Komputery_PC/Komputronik_Sensilo_MT_145_F018
    _.html

    > skrót
    > http://tinyurl.com/3fepe7d
    >
    > Cytam z maila od nich:
    > "Niestety nie podajemy takich informacji. Sprzęt jest zmontowany z
    > najlepszych producentów na rynku."
    > "Tak, sprzęt jest plombowany."

    Ale tak szczerze, po takiej odpowiedzi - bierzesz ten sklep pod uwagę?
    Przecież to kompletna żenada. Kartofle niech sprzedają, a nie komputery.

  • 18. Data: 2011-09-22 18:15:54
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    geyb pisze:
> [...]
    > a potem poszukaj firmy, która sprzeda Ci taki w najkorzystniejszej
    > cenie. W biurze istotne jest wsparcie producenta i dobre warunki gwarancji.

    Dokładnie. Nie przejmuj się niezawodnością użytych komponentów - to
    statystyka. Jak masz pecha to nawet najbardziej niezawodna płyta Ci
    padnie. Jeśli chcesz dużej niezawodności to weż usługę NBD lub jakiś
    Care Pack 4h onsite. Dla komputerów stacjonarnych nie są to zbyt drogie
    usługi.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2011-09-22 19:22:23
    Od: Franc <q...@w...pl>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 19:52:20 +0200, Andy Niwiński napisał(a):

    > Ale tak szczerze, po takiej odpowiedzi - bierzesz ten sklep pod uwagę?
    > Przecież to kompletna żenada. Kartofle niech sprzedają, a nie komputery.

    Biorę raczej jako pewien wyznacznik poziomu cenowego.
    Komp ma pracować w Kancelarii Notarialnej - będzie na nim odpalony program
    do jej zarządzania + Office.

    --
    Franc

  • 20. Data: 2011-09-22 19:29:01
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 22-09-2011 o 19:04 qwerty napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > high-end. Mam w swoim płytę budżetową i jakoś chodzi 4 lata. Nie
    > słyszałem, żeby jakiś producent miał wyjątkowo kiepskie mobo.

    Widzę, że się kompletnie nie rozumiemy. Gdzie ja napisałem, że w
    ekonomicznej wersji będzie jakość high-end?
    Odniosłem się do słów autora wątku: "Ale to ma być maszynka do pracy i
    stabilnej pracy".
    Napisałem również w poprzednim poście, że jak ktoś ma trochę szczęścia
    to i taka płyta mu długo popracuje. Jak to się mówi - jest ryzyko jest
    zabawa.
    Kupiłeś sobie taką płytę, która pracuje 4 lata to się możesz cieszyć.
    Ja znam mniej zadowolonych użytkowników takich płyt.

    > Na pewno lepsze, niż codegen. Taki komputer nie będzie obciążony, więc
    > prawie każdy zasilacz będzie cichy.

    Skąd wiesz, że lepsze. Od wróżki? Znaczy - jak lepszy niż Codegen to już
    jest świetny i na pewno prawie cichy. Strasznie wysoki punkt odniesienia
    wybrałeś.

> [...]
    > padnie.
    > DVD - litości. Kto obecnie wypala tyle płytek, żeby patrzeć na żywotność

    Napisałem wyżej i stoi jak wół, że chciałbym znać producentów, abym mógł
    to z czymś porównać. Obstawiasz Seagate powiadasz. No to może zróbmy
    jakieś zakłady? A ja się pytam, dlaczego to jest jakaś wielka tajemnica?

    Dlaczego ja w sklepach widzę jeszcze marki Hitachi i Samsung?
    Nie utożsamiam ich z WD i Seagate, bo to są całkiem inne konstrukcje.

    > Flash z tego skorzysta, a grafika pomoże w akceleracji.

    Cztery rdzenie dla samego flasha? Nie jestem pewny opłacalności,
    szczególnie w biurze.
    A grafika.. Naprawdę wierzysz, że ta grafika pomoże komuś w akceleracji?

    Ech, myślałem, że z Ciebie bardziej wyrównoważony adwersarz.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail