  • 1. Data: 2011-09-21 12:54:33
    Temat: Czy wszystkie monitory LED to taka tragedia ?
    Od: Twat <n...@o...pl>

    Zamieniłem mojego 3 letniego samsunga 24" TN LCD CCFL na nowiutkiego LED
    LCD 23" LG TN (model za 650zł) i jestem załamany.

    Odcień bieli i wszystkich kolorów to jak światło księżycowe, ZERO
    możliwości uzyskania ciepłych barw, jakbym kupił chińską żarówkę LED.

    Masakra muszę sprzedać nowiutki monitor za ~pół ceny bo wysiedzieć się
    przy tym nie da, nawet jako wyświetlacz do tekstu.

    Czy wszystkie LEDY TN tak mają?
    Jaka jest tego przyczyna to raczej wiem...

    Patrzę po sklepach ale coraz mniej monitorów na CCFL.

    SIPS odpada bo ma zrąbaną powłokę, xMVA to szajs, xPVA nie do kupienia,
    już wolę dobrej klasy TNkę (samsunga) - da się coś wyrwać w
    niekosmicznej cenie ? (<1000zł <=24")

  • 2. Data: 2011-09-21 14:15:12
    Temat: Re: Czy wszystkie monitory LED to taka tragedia ?
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Twat pisze:

    > SIPS odpada bo ma zrąbaną powłokę, xMVA to szajs, xPVA nie do kupienia,
    > już wolę dobrej klasy TNkę (samsunga) - da się coś wyrwać w
    > niekosmicznej cenie ? (<1000zł <=24")

    Może jakieś refurbished gatewaye na PVA?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2011-09-21 15:17:15
    Od: Twat <n...@o...pl>

    W dniu 2011-09-21 16:15, Piotr Rezmer pisze:

    > Może jakieś refurbished gatewaye na PVA?

    musi być nowy, nie po to sprzedawałem używany żeby kupować używany,
    miałem nadzieję że po 3 latach jest jakiś postęp w LCD

    wyciąłem właśnie z piwnicy 6 letni monitor LCD BENQ TN 17" i na łeb bije
    LEDa LG w kolorach i czerni LOL!

    niestety chyba będę zmuszony kupić ze 3 monitory w sklepach wysyłkowych
    i wybrać najlepszy a resztę zwrócić...

  • 4. Data: 2011-09-21 15:43:21
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/09/2011 16:17, Twat wrote:

> [...]
    > LEDa LG w kolorach i czerni LOL!
    >
    > niestety chyba będę zmuszony kupić ze 3 monitory w sklepach wysyłkowych

    Albo kupić od razu porządnego IPSa, zamiast oszczędzić i wydać dwa razy.

    p.s. wiesz, co znaczy twój nick po angielsku?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 5. Data: 2011-09-21 15:57:41
    Od: Twat <n...@o...pl>

    > Albo kupić od razu porządnego IPSa, zamiast oszczędzić i wydać dwa razy.

    IPSa nie chce, miałem della 2007W, koszmarna powierzchnia matrycy
    powoduje że mieni mi się w oczach, gdyby nie to już brałbym della U2412M

    > p.s. wiesz, co znaczy twój nick po angielsku?

    The War Against Terror :P

  • 6. Data: 2011-09-21 16:36:45
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "Twat" <n...@o...pl> wrote in message news:j5cmqb$bbo$1@inews.gazeta.pl...
    > Zamieniłem mojego 3 letniego samsunga 24" TN LCD CCFL na nowiutkiego LED
    > LCD 23" LG TN (model za 650zł) i jestem załamany.
    > Czy wszystkie LEDY TN tak mają?

    Nie wiem czy trochę nie przesadzasz. Jak kupiłem jakiś miesiąc temu
    najtańszego Acera 22" LCD V223 (1680x105) za ok 480 zł i jestem dość
    zadowolony.
    Ma opcję ciepłe, zimne, user kolory i widać różnice. Nie jest to oczywiście
    monitor do prac graficznych i obrabiania foto ale zwykły do neta i gier.
    Trzyma geometrię i równomierność podświetlenia. Po rogach nic nie srebrzy.
    Jak go porównują z 5-cio letnią Belineą na MVA to jestem zaskoczony jaki
    postęp zrobiły zwykłe TN-ki.
    No i ten Acer bierze tylko 18 Wat w trybie econo.

  • 7. Data: 2011-09-21 16:38:22
    Od: "John Doe" <j...@u...com>

    Użytkownik "Twat" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > IPSa nie chce, miałem della 2007W, koszmarna powierzchnia matrycy
    > powoduje że mieni mi się w oczach, gdyby nie to już brałbym della
    > U2412M

    > The War Against Terror :P

    dupek; osoba ograniczona, bezwartościowa

  • 8. Data: 2011-09-21 16:38:55
    Od: piblokto <t...@g...pl>

    On Wed, 21 Sep 2011 14:54:33 +0200, Twat wrote:

> [...]
    >

    > Odcień bieli i wszystkich kolorów to jak światło księżycowe, ZERO
    > możliwości uzyskania ciepłych barw, jakbym kupił chińską żarówkę LED.

    Mam taniego Samsunga EX1920 i nie mam takiego wrażenia.
    Podświetlanie CCFL powodowało u mnie zmęczenie.

    > Masakra muszę sprzedać nowiutki monitor za ~pół ceny bo wysiedzieć się
    > przy tym nie da, nawet jako wyświetlacz do tekstu.

    Kiedy sprzedajesz (za pół ceny, ma się rozumieć)? ;)

    > Czy wszystkie LEDY TN tak mają?
    > Jaka jest tego przyczyna to raczej wiem...

    Można wyregulować.

    > Patrzę po sklepach ale coraz mniej monitorów na CCFL.
    >
    > SIPS odpada bo ma zrąbaną powłokę, xMVA to szajs, xPVA nie do kupienia,

    Nie TN-y to totalna kicha i nie mam na myśli powłoki, tylko
    to ohydną "przestrzenną" prezentacją odcieni - szczególnie szarości.

  • 9. Data: 2011-09-21 17:02:52
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 21.09.2011 18:38, piblokto pisze:
    > Podświetlanie CCFL powodowało u mnie zmęczenie.

    A co ma rodzaj podświetlenia do zmęczenia? Może być po prostu za jasny?

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 10. Data: 2011-09-21 17:32:45
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik John Doe napisał:

    > Użytkownik "Twat" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > dupek; osoba ograniczona, bezwartościowa

    No milo, ze sie przedstawiles ;)