  • 1. Data: 2011-09-22 12:43:49
    Temat: Cooler na S1156 - jaki?
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    Witam.

    Chcę zmienić cooler na procku (i5 750), aktualnie mam AC Freezer 7 Pro PWM
    Rev 2 i nie jest to rewelacja - słaba wydajność, głośny pod obciążeniem.

    Wymagania odnośnie nowego coolera:
    - dobrze chłodzący - chciałbym jeszcze ciutkę podkręcić procesor, obecnie mam
    3,4GHz, więcej na obecnym coolerze = piekarnik.
    - cichy - wentylator 120mm, kręcący się pod obciążeniem do max 1400rpm,
    w idle ma być max 700-800rpm.
    - cena do 150-200zł, przy czym lepiej, żeby było to w okolicach tej dolnej granicy.

    Naczytałem się testów i mam dylemat. Jest sobie taki AC Freezer Extreme Rev 2,
    który jest straszliwie nie lubiany, bo za tę cenę niby można kupić coś chłodzącego
    lepiej, ale z drugiej strony zakres prędkości obrotowych 600-1400rpm to jest to,
    czego szukam, a w testach jest raptem 3-4 stopnie gorszy od coolerów za kasę
    dwa razy wyższą i o niebo lepszy od mojego małego hałaśliwca. Może jednak
    warto? A może coś innego? Niby fajny jest Zalman CNPS10X, ale nie ma PWM,
    więc odpada... Ech.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 2. Data: 2011-09-22 14:55:33
    Temat: Re: Cooler na S1156 - jaki?
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 14:43:49 +0200, .Peeter napisał(a):

> [...]
    > w idle ma być max 700-800rpm.
    > - cena do 150-200zł, przy czym lepiej, żeby było to w okolicach tej dolnej granicy.
    (ciach...)

    Scythe Mugen 3.

    [ I błąd przyda się na coś - przynajmniej na przestrogę dla drugich. ]
    [ (A.M. Fredro) ]

  • 3. Data: 2011-09-22 15:36:07
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Przemysław Ryk" wrote:
    > Scythe Mugen 3.

    Ile slotów pamięci mi zasłoni? :-)

    Fajne opinie ma Thermalright Macho HR-02, nie zasłania pamięci, a w testach
    wypada na cichszego od Mugena 3, tylko pytanie jak oni to właściwie testowali?

    http://www.rwlabs.com/article.php?cat=&id=473&pagenu
    mber=6

    O tu na przykład.

    Najfajniej wypadł Noiseblocker TwinTec, ale tego w sklepach u nas nie widziałem.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 4. Data: 2011-09-22 19:09:21
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    ".Peeter" wrote:
    > Ile slotów pamięci mi zasłoni? :-)

    Ustaliłem już to, zdjęcie Mugena 3 na mobo na P55:
    http://pcfoster.pl/public/images/recenzje/mugen-ninj
    a/scythe_32.jpg

    Musiałbym się pożegnać z Dual Channel. Fail...

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 5. Data: 2011-09-22 21:25:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 21:09:21 +0200, .Peeter napisał(a):

    > Ustaliłem już to, zdjęcie Mugena 3 na mobo na P55:
    > http://pcfoster.pl/public/images/recenzje/mugen-ninj
    a/scythe_32.jpg

    > Musiałbym się pożegnać z Dual Channel. Fail...

    Mam Mugena 2 Rev. B na płycie DFI LanParty P45-T2RS i obsadzone wszystkie
    sloty pamięci. Fakt, że moduły standardowej wysokości, bez żadnych
    radiatorów itp.

    Zawsze też możesz przełożyć wentylator tak, żeby dmuchał od dołu w stronę
    zasilacza.

    [ Dopóki lakier na paznokciach nie wysechł, kobieta jest bezbronna. ]
    [ (Burt Reynolds) ]

  • 6. Data: 2011-09-23 06:43:07
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

> [...]
    > http://pcfoster.pl/public/images/recenzje/mugen-ninj
    a/scythe_32.jpg

    > Musiałbym się pożegnać z Dual Channel. Fail...

    Albo pamięci o standardowej wysokości, albo przekładasz wiatrak na drugą
    stronę. Wyciągając powietrze trochę gorzej chłodzi ale u mnie na
    podkręconym do 4 GHz Phenomie II X6 przy obciążeniu 100% 1200 obr/min
    wystarcza. W idle mam ~600 obr/min.

  • 7. Data: 2011-09-23 11:24:56
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Przemysław Ryk" wrote:
    > Mam Mugena 2 Rev. B na płycie DFI LanParty P45-T2RS i obsadzone wszystkie
    > sloty pamięci. Fakt, że moduły standardowej wysokości, bez żadnych
    > radiatorów itp.

    Moje mają radiatory, które mogłyby służyć jako grzebień. ;-)

    > Zawsze też możesz przełożyć wentylator tak, żeby dmuchał od dołu w stronę
    > zasilacza.

    Nie mogę. Kilka centymetrów nad płytą główną jest... góra obudowy. Zasilacz
    jest na dole. :-) Nie chcę też robić wyciągu w górnym panelu ze względów
    akustycznych. Cooler procesora musi dmuchać F -> R i tyle. I nie kolidować
    z pamięciami oczywiście.

    Z drugiej strony obawiam się tych minimalnych obrotów w Thermalright
    Macho, producent podaje 900, w testach podają, że schodzi do 600...
    No i to straszna krowa jest. :S Mniejszy, fajniejszy Thermalright Archon
    niestety nie mieści się w budżecie...

    Co ciekawe, w testach też twierdzą, że Mugen 2 był lepszy niż 3. O_O

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 8. Data: 2011-09-23 11:49:31
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    ".Peeter" wrote
    > Mniejszy, fajniejszy Thermalright Archon niestety nie mieści się w budżecie...

    I w obudowie. 165mm max. :(

    Pozdrawiam
    .Peeter