  • 1. Data: 2011-09-21 09:58:53
    Temat: Poradźcie proszę jaki TV 50" ???
    Od: Paweł T. <m...@w...pl>

    Witam.

    Wiem, że jest to grupa od pecetów i jest szansa, że zostanę ukrzyżowany, ale
    postanowiłem podjąć takie ryzyko, bo już nie bardzo wiem, gdzie się zwrócić i
    jestem zdesperowany. Od czasu do czasu tu zaglądając zauważyłem, że jest tu
    wielu wymiataczy, którzy mogą pomóc rozwiązać dręczący mnie problem i tym samym
    uwolnić mnie od baby, która codziennie "wywala" mnie od TV/monitora by oglądać
    jakieś bzdetne seriale.

    Potrzebny jest telewizor 50", budżet uzbierany to około 4k. I teraz w necie co
    innego, w sklepach mówią co innego. Czy ma to być plazma, czy LCD, czy LED?
    Czytając testy nastawiłem się na jakąś plazmę Panasonica, ale u sprzedawcy
    usłyszałem, że to shit, bo się wypalają i dużo prądu żrą. LCD lub LED mają już
    duże kąty widzenia, świetne odwzorowanie barw i ogólnie są super. I jak to jest
    właściwie? Przy tej przekątnej brać plazmę, czy coś innego? Sprzęt będzie
    używany w 70% do oglądania TV (sygnał z kablówki, po HDMI, jakieś kanały HD też
    się znajdą), 29% to odtwarzanie filmów z kompa i może raz na jakiś czas gra też
    z peceta.

    Pomóżcie albo ukrzyżujcie :-)

    - Paweł.

  • 2. Data: 2011-09-21 10:02:03
    Temat: Re: Poradźcie proszę jaki TV 50" ???
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/09/2011 10:58, Paweł T. wrote:
> [...]
    > dręczący mnie problem i tym samym uwolnić mnie od baby, która codziennie
    > "wywala" mnie od TV/monitora by oglądać jakieś bzdetne seriale.

    Pytanie trochę OT - po co ludzie wiążą się z upierdliwymi babami
    oglądającymi całe dnie kretyńskie seriale?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 3. Data: 2011-09-21 10:15:21
    Od: zbigniew <f...@v...fr>

    W dniu 2011-09-21 12:02, kamil pisze:

    > Pytanie trochę OT - po co ludzie wiążą się z upierdliwymi babami
    > oglądającymi całe dnie kretyńskie seriale?

    a Ty jeszcze kawaler? stawiam w ciemnio, że tak
    i jak nie jesteś gejem to za jakiś czas zrobisz to samo :)

  • 4. Data: 2011-09-21 10:21:36
    Od: zbigniew <f...@v...fr>

    W dniu 2011-09-21 12:15, zbigniew pisze:

    > a Ty jeszcze kawaler? stawiam w ciemnio, że tak
    > i jak nie jesteś gejem to za jakiś czas zrobisz to samo :)

    Samsung UE46D5500

  • 5. Data: 2011-09-21 10:34:53
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Paweł T." napisał w wiadomości grup
    > Potrzebny jest telewizor 50", budżet uzbierany to około 4k. I teraz w necie co
    > innego, w sklepach mówią co innego.

    Wciskają to na co mają większą marżę.

    > Czytając testy nastawiłem się na jakąś plazmę Panasonica, ale u sprzedawcy
    > usłyszałem, że to shit, bo się wypalają i dużo prądu żrą.

    Plazmy starej generacji wypalały się. Tak samo jak z poborem energii. Podaje się
    maksymalny pobór energii. Jak oglądasz zamieć śnieżną na Antarktydzie i
    wyłączone tryby oszczędzania energii to będzie brał ile jest podane przez
    producenta. Jeżeli oglądasz murzyna w kopalni pobór energii jest znacznie
    mniejsza. Przyjmując średnio plazma bierze niewiele więcej energii. Przykład:

    PS50B650 - średnie 250W
    LE46B650 - średnie 180W
    Jak podzielimy przez ilość cali:
    250/50 = 5 W/cal
    187/46 = 4,07 W/cal.

    > LCD lub LED mają już duże kąty widzenia, świetne odwzorowanie barw i ogólnie
    > są super.

    Nie ma czegoś takiego jak tv led (jest ale koszt jest b. duży, więc go pomijam).
    To są zwykłe LCD tylko zamiast świetlówek są LED (ale to dalej LCD). Osobiście
    odradzałbym tv z LED krawędziowym. Jest problem z równomiernym podświetleniem.
    Dodatkowo LCD potrafią smużyć (dobrze widać na reklamach i dynamicznych scenach
    w filmach).

> [...]
    > jakieś kanały HD też się znajdą), 29% to odtwarzanie filmów z kompa i może raz

    Szukałbym tv, który:
    - ma głowicę DVB-C (jak kablówka nie paruje kart z tunerem)
    - jak 1 punkt jest spełniony to tv z PVR (lub możliwość jego odblokowania)
    - duża moc głośników (przy 50 " raczej daleko będziesz siedział).
    - jak ciebie stać wydać 4k zł to nie znajdziesz parę zł na energię elektryczną?
    - jak masz tależ sat to możesz szukać też z dvb-s2 (zawsze to dodatkowo kanały
    FTA z satelity)

    Nie ma znaczenia co kupisz - lg, samsung, panas - w większości bebechy są takie
    same (różnią się oprogramowaniem).
    Osobiście skusiłbym się na plazmę jeżeli miałoby stać na stoliczku, a jak
    wieszać to LCD z podświetleniem LED (ale nie krawędziowym).

  • 6. Data: 2011-09-21 10:35:45
    Od: "Paweł B." <b...@w...pl>

    W dniu 2011-09-21 11:58, Paweł T. pisze:

    > Pomóżcie albo ukrzyżujcie :-)

    Ogólnie to nikt za Ciebie decyzji nie podejmie. Niestety. Poza tym takie
    pytania są męczące, zwłaszcza na grupie, gdzie ludzie pasjonują się
    raczej sprzętem komputerowym.

    Ja mogę polecić adres www:
    http://www.hdtv.com.pl/forum/index.php

    Zaloguj się, czytaj, pytaj i jeszcze raz czytaj.

    Na sprzedawcach ze sklepów w ogóle nie polegaj - niestety często są to
    ludzie z łapanki, na dodatek zatrudniani z dość sporą rotacją.
    Sam ostatnio natknąłem się na kobietę w salonie gsm która tłumaczyła
    koledze, że baterię ma sformatować [sic!] ładując ją najlepiej przez
    kilkanaście godzin.

    Wracając do tematu - ja mam plazmę Panasonica 42 cale i sobie chwalę.
    Prądożerność telewizorów plazmowych to trochę mit. Czasy wypalających
    się ekranów też minęły... O wszystkim poczytasz w sieci:

    http://tinyurl.com/44mw8ba

    4 tysiące pln to sporo pieniędzy, więc warto posiedzieć 1-2 wieczory i
    poczytać konkretne recenzje - jakiś obraz na pewno sobie wykreujesz.

    Powodzenia.

    --
    Paweł B.
    botul.pl

  • 7. Data: 2011-09-21 10:40:54
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/09/2011 11:15, zbigniew wrote:

    > a Ty jeszcze kawaler? stawiam w ciemnio, że tak
    > i jak nie jesteś gejem to za jakiś czas zrobisz to samo :)

    Wręcz przeciwnie, mogę swoją zabrać do kina na coś ciekawego, zamiast
    płakać w internecie że ogląda plebanię. A i córka przy okazji nie uczy
    się od małego tępoty.

    Pytam całkiem poważnie, bo nie wiem czy owe "a bo moja żona" we wstępach
    ma być oznaką dojrzałości pytającego, niezwykle zabawnym dowcipem, czy
    desperackim wołaniem o ratunek zawiedzionego swoim życiem faceta.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 8. Data: 2011-09-21 13:30:22
    Od: Paweł T. <m...@w...pl>

    Wielkie dzięki wszystkim za wszelkie informacje związane z moim pytaniem.

    - Paweł.

  • 9. Data: 2011-09-21 13:41:25
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Osobiście skusiłbym się na plazmę jeżeli miałoby stać na stoliczku, a jak
    > wieszać to LCD z podświetleniem LED (ale nie krawędziowym).

    Plazma, Panasonic a reszta niech się pluje :)

    --
    marfi

  • 10. Data: 2011-09-21 13:42:47
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 21.09.2011 11:58, Paweł T. pisze:
    > Czytając testy nastawiłem się na jakąś plazmę Panasonica,

    I bardzo słusznie. Plazma jest najbardziej podobna do kineskopu i
    znacznie lepiej nadaje sie na telewizor.

    > ale u sprzedawcy usłyszałem, że to shit, bo się wypalają i dużo prądu

    Bzdury.

    > LCD lub LED mają już duże kąty widzenia, świetne odwzorowanie barw
    > i ogólnie są super.

    Jeszcze większe bzdury.

    --
    Tomasz Jurgielewicz