  • 1. Data: 2011-09-21 18:43:06
    Temat: skąd baterie do laptopa? sprawdzone źródło ogniw/baterii
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Witam
    Szukam sprawdzonego źródła akumulatorów do laptopów. Albo ogniw luzem,
    albo gotowego klocka złożonego w formie gotowej baterii do danego laptopa.
    Np do starszego fujitsu C1410 kupiłem "odpowiednik" jakiś typu
    "whiteenergy" - kiszka, po tygodniu ledwo wytrzymywał 40minut, a po
    naładowaniu do 100% - leżący wyłączony laptop miał po 3 dniach 20% .
    Kupiłem oryginał FS baterię za grubą kasę... i po pół roku (tyle ile
    gwarancja wynosiła) wytrzymuje 20minut, po czym pokazuje już 0% ale
    jeszcze 10minut działa. A ja potrzebowałbym paru godzin (gdy laptop był
    nowy, to te 3h chodził). Wymieniać laptopa nie zamierzam, bo potrzebuje
    portów LPT i COM

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2011-09-21 19:10:07
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2011-09-21 20:43, BartekK pisze:
> [...]
    > jeszcze 10minut działa. A ja potrzebowałbym paru godzin (gdy laptop był
    > nowy, to te 3h chodził). Wymieniać laptopa nie zamierzam, bo potrzebuje

    A moze tak nowy laptop + odpowiednia przejsciowka?
    np. to: http://www.xpower-usb-na-lpt-com.waw.pl/

    wiem, ze to nie do konca odpowiedz na Twoje pytanie, ale zawsze jakies
    wyjscie :)

    pozdrawiam
    gadacz

  • 3. Data: 2011-09-21 19:21:28
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-09-21 21:10, gadacz pisze:
    > A moze tak nowy laptop + odpowiednia przejsciowka?
    > np. to: http://www.xpower-usb-na-lpt-com.waw.pl/
    >
    > wiem, ze to nie do konca odpowiedz na Twoje pytanie, ale zawsze jakies
    > wyjscie :)
    Nie jest to wyjście, bo potrzebuję "sprzętowego" portu LPT, z IO 0x378,
    do programowania bardzo specyficznych wynalazków spod programu
    uruchamianego z DOSa (co prawda bootowalnego z karty sd/usb, ale czysty
    stary dos), nawet na kartach CardExpress LPT to nie działa.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2011-09-21 20:33:05
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    BartekK wrote:
    > Szukam sprawdzonego źródła akumulatorów do laptopów. Albo ogniw luzem,

    sprawdz archiwum badz spytaj na p.m.e., widzialem tam podobny temat pare razy

  • 5. Data: 2011-09-22 08:35:46
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 21 Sep 2011 21:10:07 +0200,
    gadacz <g...@o...pl> screamed:

    > A moze tak nowy laptop + odpowiednia przejsciowka?
    > np. to: http://www.xpower-usb-na-lpt-com.waw.pl/
    >
    > wiem, ze to nie do konca odpowiedz na Twoje pytanie, ale zawsze jakies
    > wyjscie :)

    Dobre jedynie do podłączenia starych drukarek. W przypadku programatorów
    zawiedzie.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 10:35:09 user up 12933 days, 22:30, 1 user, load average: 0.97, 0.18, 0.22 ]

    It is much easier to apologize than to ask permission.

  • 6. Data: 2011-09-22 09:27:28
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > albo gotowego klocka złożonego w formie gotowej baterii do danego laptopa.
    > Np do starszego fujitsu C1410 kupiłem "odpowiednik" jakiś typu

    moze ta?

    http://www.ebaterie.pl/bateria-notebooka-fujitsu-sie
    mens-fpcbp151-p-21542.html

    dają 12 miesięcy gwarancji ale więcej bym się nie spodziewał na baterie.

  • 7. Data: 2011-09-22 10:32:04
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    ebay.de
    Trzeba trochę cierpliwości.

    -----

  • 8. Data: 2011-09-22 14:53:30
    Temat: Re: skad LPT z IO 0x378 do laptopa? sprawdzone zródlo
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Sporo paroletnich modeli, przykładowo Panasonic Toughbook CF-51, HP Compaq
    nc6320 mają oba złącza i LPT i COM, z kolei IBM/Lenovo serii T/R mają zwykle
    jedno z tych złączy (w szczególności "generic printer").

    Swoją droga ciekawe, czy zadziałałby Tobie komputer bez wyprowadzonego
    osobnego złącza LPT, ale wstawiony w stację dokującą ze złączem LPT ?

    -----
    > potrzebuję "sprzetowego" portu LPT, z IO 0x378, do programowania bardzo
    specyficznych wynalazkow spod programu uruchamianego z DOSa

  • 9. Data: 2011-09-22 15:24:26
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-09-22 16:53, _ąćęłńóśźż pisze:
    > specyficznych wynalazkow spod programu uruchamianego z DOSa
    > Swoją droga ciekawe, czy zadziałałby Tobie komputer bez wyprowadzonego
    > osobnego złącza LPT, ale wstawiony w stację dokującą ze złączem LPT ?
    Pewnie zadziałałby, ale jaki jest tego sens? W warsztacie mam
    stacjonarny komputer (nie jeden) więc problemu nie mam. A w terenie -
    nie po to wlekę laptopa by wlec jeszcze do niego stację dokującą.

    Pojawia się też pewna pułapka - niewiele współczesnych laptopów (w
    sensownych cenach) ma dostępne stacje dokujące, a te co są - bardzo
    rzadko mają LPT, a jak już stacja ma LPT - to nie zawsze ono działa (np
    w HP - złącze DVI/LPT/COM działa tylko jeśli laptop jest odpowiedni i ma
    to złącze w sobie, sama z siebie stacja "złącza nie czyni")

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2011-09-22 17:45:53
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    No niezupełnie tak - działanie DVI zależy od pewnych szczegółów modułu
    grafiki, a nie od tego, czy gniazdo jest wyprowadzone na ściankę notebooka.
    Co do COM to już w ogóle nie wyobrażam sobie stacji dokującej, która miałaby
    niedziałające gniazdo DB-7 (chociaż przyroda przynosi różne dziwne
    niespodzianki ;)).

    -----
    > w HP - zlacze DVI dziala tylko jesli laptop jest odpowiedni i ma to zlacze
    w sobie