  • 1. Data: 2011-03-21 10:47:24
    Temat: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Witam grupe,

    Mam dylemat zwiazany z zakupem sprzetu do nowopostajego biura - dwa kompy
    stacjonarne + laptop dla szefowej.
    Sama konfiguracja to myślę, że mały problem - zastosowania biurowe i coś na
    pewno bym wybrał.

    Gorzej z serwisem. Tutaj się nie znam kompletnie kto, co i jak.
    System musi działać na zasadzie - dzisiaj jest problem, jutro medluje się
    człowiek i naprawia, wymienia. Bez wysyłania kurierami, 2-tygodni
    oczekiwania.

    Idealne rozwiązanie to kupno sprzętu + zaawansowanej obsługi do niego.

    Coś mi po głowie chodził DELL, ale to bardziej gdzieś-ktoś-coś
    napisał/powiedział.

    Prośba więc do Was - poradzcie/podpowiedzcie.
    --
    Franc

  • 2. Data: 2011-03-21 10:52:10
    Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-03-21 11:47, Franc pisze:
> [...]
    >
    > Coś mi po głowie chodził DELL, ale to bardziej gdzieś-ktoś-coś
    > napisał/powiedział.
    >
    > Prośba więc do Was - poradzcie/podpowiedzcie.

    Dell i inne firmy mają gwarancję NBD (next business day). W praktyce
    wygląda to tak, że dzwonisz na infolinie, zgłaszasz awarię sprzętu i
    czekasz albo na część albo na serwisanta. W większości przypadków jest
    to NBD ale w praktyce wygląda to tak, że w przypadku dostępności części
    w Polsce. Czasem trzeba czekać i 3 dni, zanim w ogóle technik się
    skontaktuje i raczy przyjechać do uszkodzonego sprzętu. U mnie nawet
    było tak, że 3 razy przyjeżdżał technik do laptopa Dell (uszkodzona
    karta dźwiękowa). Pierwszy raz wział nie to co trzeba, po 5 dniach
    przyjechał drugi raz i też miał nie tą część co trzeba, dopiero za 3
    razem było ok, ale z NBD zrobiło się nieco ponad 2 tygodnie...

  • 3. Data: 2011-03-21 11:00:35
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2011 11:52:10 +0100, Kamil 'Model' napisał(a):

> [...]
    > przyjechał drugi raz i też miał nie tą część co trzeba, dopiero za 3
    > razem było ok, ale z NBD zrobiło się nieco ponad 2 tygodnie...

    Witam,

    Dziękuje za informację. Właśnie o takim NBD mi b. zależy. Myślisz, że tylko
    DELL ma poślizgi, czy inne firmy też tak mają (muszę przyznać, że innych
    firm nie znam -jakbyś rzucił parę, poszukałbym o nich w sieci).

    --
    Franc

  • 4. Data: 2011-03-21 11:20:23
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-03-21 12:00, Franc pisze:

> [...]
    > DELL ma poślizgi, czy inne firmy też tak mają (muszę przyznać, że innych
    > firm nie znam -jakbyś rzucił parę, poszukałbym o nich w sieci).

    Ja miałem styczność z HP i Dellem (mam jeszcze sprzęt Fujitsu i Lexmark,
    ale jest to nowy sprzęt i jeszcze się nie zepsuł). Z HP też jest czasem
    poślizg 2 dniowy. Choć lepiej mi się gada z serwisem HP niż Della. HP w
    większości przysyła nową część, lub do drukarki przyjeżdża ludek z
    serwisu (notabene ta sama firma obsługuje della i hp u nas w Toruniu).
    Jedyna porażka jak na razie z serwisem HP, to niestety wysłanie całego
    kompa do serwisu zewnętrznego. Padła sieć na płycie i nie chcieli wysłać
    płyty tylko całego kompa. Na szczęście nie trzeba było wysyłać kompa z
    dyskiem. Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
    Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania starego.
    HP tego nie ma, ale jak się mocno pogada z serwisem, to można wykręcić
    talerze z dysku i odesłać im uwalony dysk bez talerzy.

  • 5. Data: 2011-03-21 17:01:56
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 21/03/2011 11:20, Kamil 'Model' wrote:

> [...]
    > HP tego nie ma, ale jak się mocno pogada z serwisem, to można wykręcić
    > talerze z dysku i odesłać im uwalony dysk bez talerzy.

    Po co?

    Kamil

  • 6. Data: 2011-03-21 21:29:36
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-03-21 18:01, Kamil pisze:

    > Po co?

    Aby nikt danych nie odczytał.

  • 7. Data: 2011-03-21 22:05:32
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2011 12:00:35 +0100, Franc napisał(a):
    /../
> [...]
    > tylko DELL ma poślizgi, czy inne firmy też tak mają (muszę przyznać, że
    > innych firm nie znam -jakbyś rzucił parę, poszukałbym o nich w sieci).

    To kup 3 stacjonarny jak Ci zależy na NBD.

  • 8. Data: 2011-03-22 07:05:38
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    > Po co?

    Po to, co by sobie nie odczytali danych z dysku. Jak się pracuje w
    takiej a nie innej instytucji to trzeba dbać o dane. Nie każdy
    użytkownik trzyma ważne dane na serwerze, tylko w moich dokach lub co
    gorsze na pulpicie.
    Uwierz mi, każdy serwis komputerowy przetrzepuje dyski klientów w
    poszukiwaniu filmów, muzy czy czegoś innego. Nawet jak maja dysk z
    uwalona elektroniką to tacy "serwisanci" podmieniają elektronikę i
    patrzą co tam ludziki mieli na dyskach

  • 9. Data: 2011-03-22 07:22:46
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil 'Model'" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > tacy "serwisanci" podmieniają elektronikę i patrzą co tam ludziki mieli na

    Dlatego warto szyfrować partycje.

  • 10. Data: 2011-03-22 07:52:15
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-03-22 08:22, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Kamil 'Model'" napisał w wiadomości grup
    >
    > Dlatego warto szyfrować partycje.
    Tak, ale na to trzeba mieć kasę (no bo albo klucz sprzętowy do
    szyfrowania albo soft) ale to kosztuje i to dużo. Przy mojej ilości
    sprzętu (ponad 450 maszyn) to już są koszta spore. Więc trzeba sobie
    radzić inaczej. I tak jest dobrze, bo już ok. 75% użyszkodników nauczyło
    się, że ważne dla nich dane (oczywiście służbowe) trzyma się na zasobach
    sieciowych, a nie na dysku lokalnym, bo jak ten padnie to goodbye. Choć
    już mieliśmy akcję, gdzie trzeba było odzyskac dane z jednego dysku i
    przyszła ładna faktura z Ontracka na kwotę nieco ponad 7k PLN.