eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecet › Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 37

  • 11. Data: 2011-03-22 10:56:38
    Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil 'Model'" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:im9kfg$2n1$...@i...gazeta.pl...
    > Tak, ale na to trzeba mieć kasę (no bo albo klucz sprzętowy do szyfrowania
    > albo soft) ale to kosztuje i to dużo. Przy mojej ilości sprzętu (ponad 450
    > maszyn) to już są koszta spore.

    To nie kupuj tylko użyj np. truecrypt.


  • 12. Data: 2011-03-22 11:03:12
    Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.03.2011 08:52, Kamil 'Model' pisze:

    > już mieliśmy akcję, gdzie trzeba było odzyskac dane z jednego dysku i
    > przyszła ładna faktura z Ontracka na kwotę nieco ponad 7k PLN.

    A co padło? Jeśli np. głowica, to strasznie zdarli.


  • 13. Data: 2011-03-22 11:54:18
    Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 22/03/2011 07:05, Kamil 'Model' wrote:
    > W dniu 2011-03-21 18:01, Kamil pisze:
    >> On 21/03/2011 11:20, Kamil 'Model' wrote:
    >>
    >>> dyskiem. Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
    >>> Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania starego.
    >>> HP tego nie ma, ale jak się mocno pogada z serwisem, to można wykręcić
    >>> talerze z dysku i odesłać im uwalony dysk bez talerzy.
    >>
    >>
    >> Po co?
    >>
    >>
    >>
    > Po to, co by sobie nie odczytali danych z dysku. Jak się pracuje w
    > takiej a nie innej instytucji to trzeba dbać o dane. Nie każdy
    > użytkownik trzyma ważne dane na serwerze, tylko w moich dokach lub co
    > gorsze na pulpicie.
    > Uwierz mi, każdy serwis komputerowy przetrzepuje dyski klientów w
    > poszukiwaniu filmów, muzy czy czegoś innego. Nawet jak maja dysk z
    > uwalona elektroniką to tacy "serwisanci" podmieniają elektronikę i
    > patrzą co tam ludziki mieli na dyskach

    Jesli dysk jeszcze zyje, to proponuje to:

    http://www.dban.org


    Przyznaje ci racje, ja po prostu padnietego w okresie gwarancyjnym nie
    widzialem od wieeelu lat, a mamy na wszystko 3-letnia gwarancje NBD
    Della, wiec problem w zasadzie nie istnieje. Duzy klient bez problemu
    dogada sie w sprawie zatrzymania dysku, od tego jest account manager w
    Dellu, zeby takie sprawy wyjasniac, trzymamy tu rozne poufne dane i
    jeszcze nigdy nie trzeba bylo odsylac dyskow do producenta.





    --
    Pozdrawiam
    Kamil


  • 14. Data: 2011-03-22 11:55:58
    Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-03-22 12:03, Andrzej Ława pisze:
    > W dniu 22.03.2011 08:52, Kamil 'Model' pisze:
    >
    >> już mieliśmy akcję, gdzie trzeba było odzyskac dane z jednego dysku i
    >> przyszła ładna faktura z Ontracka na kwotę nieco ponad 7k PLN.
    >
    > A co padło? Jeśli np. głowica, to strasznie zdarli.

    Hmmm... Kurcze już dokładnie nie pamiętam, było to ponad 3 lata temu,
    ale coś mi świta, że dysk sobie stukał. A dane były bardzo ważne. Była
    na nim baza danych (niestety 2 dni przed przegraniem bazy na serwer).
    Czasy wtedy były jakie były i dopiero ogarniałem wszystko po
    poprzedniku, który bardzo zaniedbał te kwestie. Bo jak mogła być baza
    danych bez kopii na dysku lokalnym (znaczy się kopia była ale sprzed
    ponad 3 miesięcy). Trzeba było odzyskać dane i koniec. A 2 dni wcześniej
    przyszedł serwer i dopiero był konfigurowany. Więc nie zdążyłem baz
    przekopiować na niego. A były sobie takie 4 komputery, które obsługiwały
    jakieś bazy i miały je na dysku. Co lepsze, kompy te robiły za serwery
    dla tych baz. No był niezły burdel z tym wszystkim.


  • 15. Data: 2011-03-22 12:00:25
    Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-03-22 12:54, Kamil pisze:
    > On 22/03/2011 07:05, Kamil 'Model' wrote:
    >> W dniu 2011-03-21 18:01, Kamil pisze:
    >>> On 21/03/2011 11:20, Kamil 'Model' wrote:
    >>>
    >>>> dyskiem. Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
    >>>> Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania
    >>>> starego.
    >>>> HP tego nie ma, ale jak się mocno pogada z serwisem, to można wykręcić
    >>>> talerze z dysku i odesłać im uwalony dysk bez talerzy.
    >>>
    >>>
    >>> Po co?
    >>>
    >>>
    >>>
    >> Po to, co by sobie nie odczytali danych z dysku. Jak się pracuje w
    >> takiej a nie innej instytucji to trzeba dbać o dane. Nie każdy
    >> użytkownik trzyma ważne dane na serwerze, tylko w moich dokach lub co
    >> gorsze na pulpicie.
    >> Uwierz mi, każdy serwis komputerowy przetrzepuje dyski klientów w
    >> poszukiwaniu filmów, muzy czy czegoś innego. Nawet jak maja dysk z
    >> uwalona elektroniką to tacy "serwisanci" podmieniają elektronikę i
    >> patrzą co tam ludziki mieli na dyskach
    >
    > Jesli dysk jeszcze zyje, to proponuje to:
    >
    > http://www.dban.org
    >
    >
    > Przyznaje ci racje, ja po prostu padnietego w okresie gwarancyjnym nie
    > widzialem od wieeelu lat, a mamy na wszystko 3-letnia gwarancje NBD
    > Della, wiec problem w zasadzie nie istnieje. Duzy klient bez problemu
    > dogada sie w sprawie zatrzymania dysku, od tego jest account manager w
    > Dellu, zeby takie sprawy wyjasniac, trzymamy tu rozne poufne dane i
    > jeszcze nigdy nie trzeba bylo odsylac dyskow do producenta.
    >
    >
    >
    >
    >
    No ja mam tylko sprzęt dell, hp i fujitsu. Dysk padł bodajże 2 czy 3
    razy na gwarancji a i to i tak tylko w laptopach. Z dellem nie było
    problemu z dyskiem, ale HP już sobie wymyśla, że dysk muszą mieć i
    koniec. Więc sporo gadania z kierownikami czy kimś innym u nich w
    serwisie i stanęło na tym, że wykręcamy talerze i odsyłamy kompletną
    obudowę i elektronikę dysku.


  • 16. Data: 2011-03-22 12:02:14
    Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 22/03/2011 12:00, Kamil 'Model' wrote:

    > No ja mam tylko sprzęt dell, hp i fujitsu. Dysk padł bodajże 2 czy 3
    > razy na gwarancji a i to i tak tylko w laptopach. Z dellem nie było
    > problemu z dyskiem, ale HP już sobie wymyśla, że dysk muszą mieć i
    > koniec. Więc sporo gadania z kierownikami czy kimś innym u nich w
    > serwisie i stanęło na tym, że wykręcamy talerze i odsyłamy kompletną
    > obudowę i elektronikę dysku.


    Też jakiś sposób. :)

    Laptopy czy pendrive to już zupełnie inna działka, jeśli jest na nich
    cokolwiek istotnego, bez szyfrowania nie dajemy wogóle w ręce
    użytkownikom. Zgubić/dać ukraść dość łatwo.


    --
    Pozdrawiam
    Kamil


  • 17. Data: 2011-03-22 12:15:16
    Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.03.2011 12:55, Kamil 'Model' pisze:

    > Hmmm... Kurcze już dokładnie nie pamiętam, było to ponad 3 lata temu,
    > ale coś mi świta, że dysk sobie stukał. A dane były bardzo ważne. Była

    To sporo zdarli. Ale może wtedy była mniejsza konkurencja ;)

    Teraz za odzyskanie dysku z uszkodzonymi głowicami/pozycjonerem jedna
    firma zainkasowała 3 tysiące.

    Poprzedni admin, "geniusz", skonfigurował WD MyBook jako JBOD, zamiast w
    mirroringu (dobrze, że nie miał opcji ustawienia RAID0, bo dopiero
    byłaby masakra).

    Użyszkodnicy oczywiście zapchali go prawie do końca i to co gorsza
    jedynymi, jak się okazało, kopiami danych (bo był taki duży i wygodny).

    Zacząłem proces jego stopniowego porządkowania i opróżniania, żeby
    przestawić go na mirroring, ale nie zdążyłem...


  • 18. Data: 2011-03-22 12:24:12
    Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 22 marzec (wtorek), gdy o godzinie 13:15 *Andrzej
    Ława* naskrobał(a):


    > Użyszkodnicy
    daruj sobie uszczypliwości. Dzięki, jak ich nazywasz "użyszkodnicy" masz
    pracę, wysokie wynagrodzenie i poczucie swojej wysokiej wartości.


    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2011-03-22 13:22:29


  • 19. Data: 2011-03-22 12:27:14
    Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.03.2011 13:24, Heraklit pisze:
    > Był sobie taki dzień: 22 marzec (wtorek), gdy o godzinie 13:15 *Andrzej
    > Ława* naskrobał(a):
    >
    >
    >> Użyszkodnicy
    > daruj sobie uszczypliwości. Dzięki, jak ich nazywasz "użyszkodnicy" masz
    > pracę, wysokie wynagrodzenie i poczucie swojej wysokiej wartości.
    >
    >
    To nie było uszczypliwe tylko pieszczotliwe ;)

    Poczucie humoru straciłeś w wypadku, czy od małego jesteś poszkodowany?


  • 20. Data: 2011-03-22 12:28:26
    Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.03.2011 13:24, Heraklit pisze:
    > masz pracę, wysokie wynagrodzenie i poczucie swojej wysokiej wartości.

    PS: ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ MegaROTFL

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: