  • 1. Data: 2009-08-30 12:39:13
    Temat: Sprawa dysków - zawodność
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Witajcie,

    Pytanie do właścicieli dysków SEAGATE

    Czy kiedykolwiek kogoś zawiódł dysk SEAGATEa?
    W prywatnym użytkowaniu miałem do czynienia z trzema dyskami SEAGATE.
    80GB ATA, 400GB SATA2, 160GB SATA 2,5' - działają do dziś bez zarzutu
    (tylko trochę głośne)

    Miałem też dysk Samsung 32GB ATA(Padł bez ostrzeżenia), oraz WD Caviar
    SATA 2,5' (padł po 2 latach ale ostrzegał o swoich dolegliwościach więc
    udało się dane uratować).

    Potrzebuję zrobić Raida0 na trzech dyskach. Początkowo wybór padł na
    Samsung HD322HJ 320 GB. Dysk chwalony, cichy i szybki. Szukając opinii
    natrafiłem na kilka osób mających z nimi problem. Szukając dalej
    natrafiłem na dysk Seagate ST3500418AS 500 GB - cena zbliżona do
    Samsunga, dysk również szybki i cichy ale w necie opinii brak.

    Wybrać Seagate ST3500418AS 500 GB czy Samsung HD322HJ 320 GB?
    Istotna jest dla mnie szybkość i kultura pracy.

    Czy dyski pobierają prąd z tego samego "źródła" co procek i grafika?
    (Chodzi mi o napięcia które daje zasilacz)

  • 2. Data: 2009-08-30 12:45:17
    Temat: Re: Sprawa dysków - zawodność
    Od: "Primek" <s...@n...pl>

    Użytkownik "CUT_INZ" <C...@C...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie do właścicieli dysków SEAGATE
    >
    > Czy kiedykolwiek kogoś zawiódł dysk SEAGATEa?

    1 raz padl mi dysk Seagate w ciagu 2 tygodni od zakupu :/

    Primek
    http://primaxpolska.pl/

  • 3. Data: 2009-08-30 12:53:23
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Podobno (poza wadliwymi seriami) to sprawa szczescia.

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2009-08-30 13:01:16
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    CUT_INZ pisze:
    > Pytanie do właścicieli dysków SEAGATE
    > Czy kiedykolwiek kogoś zawiódł dysk SEAGATEa?

    Wiele razy. Inne też.

    Każdy dysk może "paść" i nie zależy to aż tak bardzo od pro-
    ducenta lub modelu. Oczywiście są felerne serie. Ostatnio
    na przykład Seagate miał całą serię dysków przestających
    działać po określonym czasie i wymagających przeprogramo-
    wania firmware ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-08-30 13:03:09
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 30 Aug 2009 14:39:13 +0200, CUT_INZ napisał(a):

    > Czy kiedykolwiek kogoś zawiódł dysk SEAGATEa?

    Tak.

    > natrafiłem na dysk Seagate ST3500418AS 500 GB - cena zbliżona do
    > Samsunga, dysk również szybki i cichy ale w necie opinii brak.

    Ja bym powiedział, że w necie aż huczy od opinii zawiedzionych
    użytkowników. Barki z serii 11 i 12 (ta, o którą pytasz) mają opinię
    najbardziej awaryjnych dysków na rynku.
    http://tiny.pl/hhz9d
    Najpierw są zachwyty nad wydajnością, a potem płacz jak padają jak muchy.

    > Wybrać Seagate ST3500418AS 500 GB czy Samsung HD322HJ 320 GB?
    > Istotna jest dla mnie szybkość i kultura pracy.

    Samsunga. Ale nie koniecznie ten model. Jeśli ma być bardziej cichy, to F2
    500 GB, jeśli bardziej wydajny, to F3 500 GB (choć to nowy model i nic
    jeszcze nie wiadomo o jego usterkowości).

    --
    GLaF

  • 6. Data: 2009-08-30 13:20:55
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    GLaF pisze:

    > Samsunga. Ale nie koniecznie ten model. Jeśli ma być bardziej cichy, to F2
    > 500 GB, jeśli bardziej wydajny, to F3 500 GB (choć to nowy model i nic
    > jeszcze nie wiadomo o jego usterkowości).

    Czym się różni HD503HI od HD502HI

  • 7. Data: 2009-08-30 13:57:25
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Pytanie do właścicieli dysków SEAGATE
    >
    > Czy kiedykolwiek kogoś zawiódł dysk SEAGATEa?

    Używałem kilkudziesięciu dysków Seagate i WD osobiście, a kilkuset w
    różnych firmach, więc chyba co niego mogę powiedzieć.

    1. W domu mam komputer z dyskami Seagate IDE: 320, 400, 500, 750 i 750
    GB (kupowane w tej samej kolejności od 2005 roku). Właśnie teraz sobie
    sprawdziłem SMART dla tego 320 - ma Reallocated Sector Count = 1 przy
    jednoczesnym Power On Hours Count = 20946.

    Bardzo ważna sprawa z mojego doświadczenia to chłodzenie - mam obudowę
    Chieftec LBX (do wolnostojących serwerów) z poprzecznie montowanymi
    dyskami i kilkoma wentylatorami, w tym przewiewającymi powietrze właśnie
    przez sekcję dysków. Dlatego ten 320 pokazuje stale temperaturę 37-38
    stopni.

    Pozostałych dysków sprawdzić nie mogę - właśnie, miałem zadać pytanie
    tutaj: jak sprawdzić SMART, jeśli dyski są podłączone przez zewnętrzny
    kontroler Promise ULTRA100 TX2 (taką kartę PCI na 4 dyski) ?

    2. Mam też parę innych komputerów, a prawie wszędzie jest Seagate. I
    żadnych problemów. Ale to wszystko jest raczej nowsze - powyższy
    komputer jest najstarszy.

    Powiem generalnie tak - Seagate zawiódł mnie tylko raz, gdy przyniosłem
    nowy dysk 500 GB, który okazał się być Dead On Arrival. Ale po wymianie
    nowy egzemplarz pracuje w powyższym komputerze do dziś.

    > Miałem też dysk Samsung 32GB ATA(Padł bez ostrzeżenia), oraz WD Caviar
    > SATA 2,5' (padł po 2 latach ale ostrzegał o swoich dolegliwościach więc
    > udało się dane uratować).

    Mi padło lub miało bardzo poważne problemy przynajmniej kilka WD-ków.
    Ale to w czasach dysków 40 GB i mniejszych. Później jeszcze zawiodło
    mnie w 2003r kilka WD-ków 250 GB, ale one wszystkie były z jednej serii.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 8. Data: 2009-08-30 14:03:30
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > Ale to w czasach dysków 40 GB i mniejszych. Później jeszcze zawiodło
    > mnie w 2003r kilka WD-ków 250 GB, ale one wszystkie były z jednej serii.

    Tak dla pełnej jasności dodam jeszcze, że:

    1. Nie miałem osobiście żadnych dysków Seagate SATA 3.5 cala - mam albo
    IDE 3.5 cala, albo IDE, SATA i USB 2.5 cala - natomiast jak ktoś obok
    napisał, dość dużo osób pisało o awaryjności właśnie SATA 3.5.

    2. Właśnie - mam dysk USB 2.5 cala od Seagate i po jednym upadku podczas
    pracy z 45 cm na podłogę zaczyna dość mocno szwankować. Z tym, że też
    był wykorzystywany 24/7, w tym podczas upadku, a ponoć dysków USB nie
    powinno się tak obciążać.

    3. W ogóle były jaja, jak wyszły pierwsze dyski Seagate 1.5 TB - co 30
    sekund stawał transfer, trzeba było na to robić update firmware'u. O
    mały włos, a bym się na to załapał - akurat mnie jednak dopadł kryzys i
    musiałem opóźnić zakupy nowych dysków, a w międzyczasie poczytałem o tym
    na forach. Trzeba więc brać takie numery Seagate pod uwagę.

  • 9. Data: 2009-08-30 14:47:58
    Od: ":.:.:d:.:.:" <l...@p...onet.pl>

    > Czy kiedykolwiek kogoś zawiódł dysk SEAGATEa?

    Och na 100% kiedys kogos zawiodl dysk Seagete :]
    Dla scislosci: naleze do tej grupy zawidzionych.

    Samsungow (takze w raid) uzywalem zdecydowanie wiecej niz Seagateow i nie
    bylo zadnych problemow do tej pory.

    ::f::

  • 10. Data: 2009-08-30 15:21:43
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <h7drtj$jvk$1@mx1.internetia.pl>, CUT_INZ napisał(a):

    > Pytanie do właścicieli dysków SEAGATE
    >
    > Czy kiedykolwiek kogoś zawiódł dysk SEAGATEa?

    Dysków Seagate używam od jakichś 7-8 lat w dość dużych ilościach.
    Problemów miałem garstkę (na ponad 100 używanych egzemplarzy):
    - dysk 250GB (stara seria) - przy bezczynności potrafił zacząć wpadać
    w wibracje;
    - dysk 750GB (Barracuda 7200.9) - od nowości miał badsektory,
    padł po 1 dniu, wymieniony na sprawny egzemplarz (identyczny model).
    Wymieniony dysk przepracował już 1.5 roku i działa do dziś poprawnie;
    - dysk 500GB ST3500320AS (firmware: SD15) - po przepracowaniu 1000 godzin
    zaczęła masowo dostawać badsektorów (z minuty na minutę). Miała 830
    badsektorów nienaprawialnych. Sprawa miała miejsce w listopadzie 2008,
    a wówczas jeszcze nie było informacji o błędnym firmware*

    Kupiłem również 12 egzemplarzy dysków (styczeń 2009).
    Później zrobiło się głośno o błędzie firmware, mogącym prowadzić do
    utraty danych. Dokonałem osobiście aktualizacji firmware we wszystkich
    egzemplarzach (od 500 do 1500GB) - do dziś pracują poprawnie i nie mam
    do nich żadnych zastrzeżeń.

    Z dysków 2.5" mam 2 egzemlparze Momentusów: 120 i 250GB. Oba pracują
    bez problemów.
    Aczkolwiek trafił do mnie 1 Momentus 5400.2 100GB z pojedynczymi
    badsektorami. Niestety nie ja byłem właścicielem i nie wiem czy nie
    wynikły one z uderzenia/upuszczenia laptopa.

    > W prywatnym użytkowaniu miałem do czynienia z trzema dyskami SEAGATE.
    > 80GB ATA, 400GB SATA2, 160GB SATA 2,5' - działają do dziś bez zarzutu
    > (tylko trochę głośne)

    Podobno są one względnie głośne (albo nie są niesłyszalne), ale jest
    to jedyny producent dysków, które mogę kupić w ciemno. Dysk ma
    pracować względnie niezawodnie, a nie zależy mi na mierzeniu dB.

    > Miałem też dysk Samsung 32GB ATA(Padł bez ostrzeżenia), oraz WD Caviar
    > SATA 2,5' (padł po 2 latach ale ostrzegał o swoich dolegliwościach więc
    > udało się dane uratować).

    O dyskach <80GB nie piszę, bo to zupełnie inne serie były i inne
    technologie zapisu, upakowania danych i kilkudziesięciu innych
    parametrów, na których się nie znam.

    > Potrzebuję zrobić Raida0 na trzech dyskach.

    Proszę, nie. Nie zależnie od ważności danych, nie rób tego.
    1 z dysków poleci i nie masz _żadnych_ danych. Jeśli już, to może
    rozważ (w zależności od systemu operacyjnego) RAID 10 lub RAID 5.
    Mimo, iż oczekujesz szybkości dostępu do danych, to nie wpakuj się
    w jakieś bagno.

    > Szukając dalej
    > natrafiłem na dysk Seagate ST3500418AS 500 GB - cena zbliżona do
    > Samsunga, dysk również szybki i cichy ale w necie opinii brak.

    Mam 2 egzemplarze, ale zbyt krótko, żeby udzielić rzetelnej opinii.
    W każdym razie dotychczas bez problemów/błędów.

    Jacek