  • 1. Data: 2009-08-30 15:20:10
    Temat: klopoty z podlaczeniem glosnikow 5.1
    Od: Joanna Eric <k...@g...com>

    Witam,

    Nie wiem czy to wlasciwa grupa.
    Jesli zbladzilam w sieci- przepraszam, prosze o wlasciwy kierunek i
    wyrozumialosc...
    Nabylismy zestaw glosnikow 5.1, ktory nie zawiera kabla do podlaczenia
    do DVD badz komputera.

    Jako kompletni laicy, ktorzy docelowo chcialiby uzywac te glosniki do
    kompuera podpielismy je wlasnie do rzeczonego komputera zwyklym kablem
    ktory po kazdej ze stron ma 1 jacka.
    Sprzet dziala, jednak nie wykorzystuje pelnych mozliwosci.

    Na odwrocie jednostki centralnej (najwiekszego glosnika 20W)-
    subwoofera sa 3 gniazda wejscia typu jack opisane jak ponizej.
    -raear
    - center subwoofer
    - front

    Komputer ma standardowo 1 gniazdo wyjscia dedykowane glosnikom.

    Czy moglby mi ktos poradzic jak to jedno gniazdo komputera ozenic z 3
    ma na subwooferze?

    Na chlopski rozum taki kabel powinien miec jednego jacka na wejsciu i
    trzy na wysjciu, ale nie udalo mi sie nic takiego znalezc w sprzedazy
    online.

    Link do zdjecia/ handlowa nazwa produktu/ link do aukcji ebay/
    allegro/ oferty jakiegos sklepu internetowego (chocby z innego kraju)
    lub mile widziane, gdyz dosc slamazarnie poruszamy sie w kwestiach
    natury techniczno-elektronicznej.

    Serdecznie dziekuje

    J.

  • 2. Data: 2009-08-30 15:27:41
    Temat: Re: klopoty z podlaczeniem glosnikow 5.1
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Joanna Eric pisze:
> [...]
    > Komputer ma standardowo 1 gniazdo wyjscia dedykowane glosnikom.
    > Czy moglby mi ktos poradzic jak to jedno gniazdo komputera ozenic z 3
    Musi być zestaw kabli 3x jack (stereo), musisz połączyć front(głośników)
    z front(komputera) - przeważnie gniazdko zielone),
    center-subwoofer(głośników) z odpowiadającym mu gniazdkiem komputera
    (przeważnie żółte-pomarańczowe), rear(głośników) z rear(komputera,
    przeważnie czarne gniazdko).

    Jakie wyjścia ma komputer? Czy to laptop? Tylko jedno zielone lub czarne
    "line/speaker out" oraz czerwone "mic in" czy może tak ze 3 gniazdka ma,
    tylko jedno jest domyślnie jako głośnikowe?
    Wiele obecnych kart dzwiękowych (głownie zintegrowanych na płytach
    głównych, oraz w laptopach) pozwala dowolnie konfigurować gniazdka.
    Jeśli to windows i masz zainstalowane drivery do karty muzycznej, to
    Tam w zakładce Wejście/wyjście audio wybierasz typ głośników na 6CH, a z
    boku wybierasz które gniazdko który sygnał udostępnia, potem klikając na
    obrazku kolejne głośniczki można sprawdzić czy gra właściwy (i poprawić
    podłączenie/konfiguracje)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-08-30 17:46:35
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Joanna Eric wrote:
    > Na chlopski rozum taki kabel powinien miec jednego jacka na wejsciu i
    > trzy na wysjciu, ale nie udalo mi sie nic takiego znalezc w sprzedazy
    > online.

    Jak juz napisal przedmowca, te glosniki najprawdopodobniej nie maja
    wlasnego dekodera dd5.1 ani dts, wiec aby uzyskac 5.1 potrzebujesz karty
    dzwiekowej zdolnej do wypuszczenia rozbitego na kanaly dzwieku na
    wszystkie 3 gniazda jack (niezbedne sa tez 3 kable jack stereo-jack
    stereo). To samo dotyczy odtwarzacza DVD - musi on posiadac dekoder oraz 6
    analogowych wyjsc audio typu cinch (i wowczas glosniki podlaczasz za
    pomoca trzech kabli: 2x cinch->jack stereo).

    k,