    From: Patryk Włos <p...@i...peel>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Sprawa dysków - zawodność
    Date: Sun, 30 Aug 2009 16:03:30 +0200

    > Używałem kilkudziesięciu dysków Seagate i WD osobiście, a kilkuset w
    > różnych firmach, więc chyba co niego mogę powiedzieć.
    >
    > 1. W domu mam komputer z dyskami Seagate IDE: 320, 400, 500, 750 i 750
    > GB (kupowane w tej samej kolejności od 2005 roku). Właśnie teraz sobie
    > sprawdziłem SMART dla tego 320 - ma Reallocated Sector Count = 1 przy
    > jednoczesnym Power On Hours Count = 20946.
    >
    > Bardzo ważna sprawa z mojego doświadczenia to chłodzenie - mam obudowę
    > Chieftec LBX (do wolnostojących serwerów) z poprzecznie montowanymi
> [...]

    Tak dla pełnej jasności dodam jeszcze, że:

    1. Nie miałem osobiście żadnych dysków Seagate SATA 3.5 cala - mam albo
    IDE 3.5 cala, albo IDE, SATA i USB 2.5 cala - natomiast jak ktoś obok
    napisał, dość dużo osób pisało o awaryjności właśnie SATA 3.5.

    2. Właśnie - mam dysk USB 2.5 cala od Seagate i po jednym upadku podczas
    pracy z 45 cm na podłogę zaczyna dość mocno szwankować. Z tym, że też
    był wykorzystywany 24/7, w tym podczas upadku, a ponoć dysków USB nie
    powinno się tak obciążać.

    3. W ogóle były jaja, jak wyszły pierwsze dyski Seagate 1.5 TB - co 30
    sekund stawał transfer, trzeba było na to robić update firmware'u. O
    mały włos, a bym się na to załapał - akurat mnie jednak dopadł kryzys i
    musiałem opóźnić zakupy nowych dysków, a w międzyczasie poczytałem o tym
    na forach. Trzeba więc brać takie numery Seagate pod uwagę.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com