  • 11. Data: 2009-08-30 15:25:57
    Temat: Re: Sprawa dysków - zawodność
    Od: "asterx" <a...@i...pl>

    > Pytanie do właścicieli dysków SEAGATE
    >
    > Czy kiedykolwiek kogoś zawiódł dysk SEAGATEa?
    )
    uzywałem:
    4x seagate 80gb Ata - niezawodne zero problemów
    1TB SATA seagate używam teraz - to samo
    to samo moge powiedzieć o samsungach również te co posiadałem były
    niezawodne.
    Mam za to złe doświadczenia z dyskami Maxtor oraz WDC
    pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-08-30 16:25:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "CUT_INZ" <C...@C...pl> napisał w wiadomości grup
    > Czy kiedykolwiek kogoś zawiódł dysk SEAGATEa?
    > W prywatnym użytkowaniu miałem do czynienia z trzema dyskami SEAGATE.

    Tak. Padł po niecałym roku. Akurat Seagate dał dupy, bo zamiast wymienić (na
    taki sam model, albo nowszy) powiedzieli, że nie jest w produkcji i zwracają
    kasę. Było to w okresie "kryzysu" i ceny poszły znacząco w górę. Takiej
    firmie to ja dziękuję...

  • 13. Data: 2009-08-30 16:34:35
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    > Ja bym powiedział, że w necie aż huczy od opinii zawiedzionych
    > użytkowników. Barki z serii 11 i 12 (ta, o którą pytasz) mają opinię
    > najbardziej awaryjnych dysków na rynku.
    nie wiem jak ta seria, ale prywatnie uważam segate za najmniej trwałe
    dyski. biorąc pod uwagę moją histroie to najtrwalszym dyskiem segate
    okazał sie scsi-80megabajtów. potem było już tylko gorzej. miałem od
    tamtej pory 3, - wyszystekie zachwalane jako najlepsze na świecie, zaden
    nie przeżył do moralnej starości kompa. w jednym nawet coś grzechotało,
    ale sprzedawca powiedział ze na grzechotanie niema gwarancji. jak
    pracuje - znaczy sprawny.

    ToMasz

  • 14. Data: 2009-08-30 17:01:52
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Witajcie,
    >
    > Pytanie do właścicieli dysków SEAGATE
    >
    > Czy kiedykolwiek kogoś zawiódł dysk SEAGATEa?

    byłoby tego trochę. Choćby z ostatniej serii. Nie zdążyłem wgrać nowego
    firmware i sobie poleciał. 7200.11. Z Samsungów najwięcej było DOA ale jak
    już pracują to mało pada. Padło też kilka WDC ale one raczej wcześniej
    stwarzały problemy więc była szansa na odzyskanie. No i najwięcej
    nieszczęsnej serii Fujitsu z około 2001 roku ale oni już więcej dysków nie
    robią. Było też sporo węgierskich IBM'ów z niemal 80% awaryjnością jakieś 10
    lat temu. Generalnie dyski made in China czy Taiwan sprawują się w miare
    dobrze. Najgorsze są z Tajlandii i tych trzeba unikać jak ognia niezależnie
    jaka firma je produkuje.

  • 15. Data: 2009-08-30 17:17:30
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 30 Aug 2009 15:20:55 +0200, CUT_INZ napisał(a):

    > Czym się różni HD503HI od HD502HI

    Szczerze mówiąc, nie wiem.

    --
    GLaF

  • 16. Data: 2009-08-30 17:58:28
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Uzytkownik CUT_INZ napisal w wiadomosci
    > Pytanie do właścicieli dysków SEAGATE

    Dyski IDE:
    40 GB Samsung 3.5" z 2001 r: po roku uzytkowania pojawily sie bad sectory.
    Wymieniony na gwarancji (w dosc niefortunny sposob - wina producenta
    komputera, nie dysku - patrz ponizej) dziala do tej pory bez zarzutu.
    http://groups.google.com/group/pl.comp.pecet/msg/8f1
    0991039f579d9
    Trzyletni (dokladnie) Seagate ST3250624A (250GB, 16 MB cache) dziala
    bezblednie do dzis, jest intensywnie uzytkowany.
    Bodajze 10. letni (jestem drugim wlascicielem) WD 10 GB pracuje niezwykle
    glosno, ale nie ma bad sectorow.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 17. Data: 2009-08-30 19:21:59
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

> [...]
    > (na taki sam model, albo nowszy) powiedzieli, że nie jest w produkcji i
    > zwracają kasę. Było to w okresie "kryzysu" i ceny poszły znacząco w górę.

    A może to sklep zrobił Cie w bambuko? ;) Korzystniej było oddać kase, a
    wymieniony dysk sprzedać z zyskiem :) Zgodnie z prawem zresztą, choć niesmak
    oczywiście pozostaje.

  • 18. Data: 2009-08-31 08:23:35
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On 30 Sie, 13:39, CUT_INZ <C...@C...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Potrzebuję zrobić Raida0 na trzech dyskach. Początkowo wybór padł na
    > Samsung HD322HJ 320 GB. Dysk chwalony, cichy i szybki. Szukając opinii
    > natrafiłem na kilka osób mających z nimi problem. Szukając dalej
    > natrafiłem na dysk Seagate ST3500418AS 500 GB - cena zbliżona do
    > Samsunga, dysk również szybki i cichy ale w necie opinii brak.
    >
    > Wybrać Seagate ST3500418AS 500 GB czy Samsung HD322HJ 320 GB?
    > Istotna jest dla mnie szybkość i kultura pracy.
    >
    > Czy dyski pobierają prąd z tego samego "źródła" co procek i grafika?
    > (Chodzi mi o napięcia które daje zasilacz)

    http://lwn.net/Articles/237924/

    tak do poczytania :~

  • 19. Data: 2009-08-31 08:57:09
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-08-30 18:34:35 +0200, ToMasz <t...@g...pl> said:

    > jednym nawet coś grzechotało,
    > ale sprzedawca powiedział ze na grzechotanie niema gwarancji. jak
    > pracuje - znaczy sprawny.

    Już na dwóch czy trzech 2.5" widziałem naklejke "rattle sound is
    normal" (grzechotanie jest normalne). I faktycznie, przy potrząśnieciu
    lub przekręceniu coś tam grzechotało w środku (jakby luźna śrubka), ale
    działały bez problemu.

    de Fresz

  • 20. Data: 2009-08-31 09:08:53
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-08-30 14:39:13 +0200, CUT_INZ <C...@C...pl> said:

> [...]
    > natrafiłem na dysk Seagate ST3500418AS 500 GB - cena zbliżona do
    > Samsunga, dysk również szybki i cichy ale w necie opinii brak.

    Mam w tyrce 4 stacje robocze z RAID 0 (dwudyskowym), postawione na
    Barracudach 250 ES2. Z 8 dysków, krótko po postawieniu (w ciągu
    tygodnia-dwóch) 2 padły - zaczęły być jaja z podnoszeniem się macierzy,
    raz startowała, raz nie, oczywiście w 2 różnych kompach dla ułatwienia.
    Dyski zostały zareklamowane i bardzo szybko wymienione na nowe. Od tego
    czasu (półtora roku) wszystkie hulają bez najmniejszych problemów, a są
    to stacje robocze z dużym obciążeniem. Tyle że ES2 są prawie 2 razy
    droższe od zwykłych Barracud.

    de Fresz