  • 1. Data: 2009-08-30 11:38:02
    Temat: Wymiana sprzętu - platforma dwurdzeniowa dla Paint Shop Pro?
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    Planuję zmienić sprzęt (obecnie Athlon 64 3200 i 2GB DDR1) na coś szybszego.
    Priorytetem jest zaawansowana obróbka zdjęć i plików graficznych: obrabianie
    RAWów, skomplikowane filtry nakładane na zdjęcia 60mpix itp.
    Wyszło mi na razie, że najrozsądniejszy wybór to AM3 i Phenom II X2 550. Jak
    ten pomysł wygląda?

    Rozważałem:
    Phenom II X2 550 (650zł za płytę z procesorem)
    Athlon X2 7750 (450zł za płytę z procesorem)
    Core2Duo E6300 (550zł)
    Core2Quad Q8200 (750zł)

    Najwięcej pracuję w Corel Paint Shop Pro X (program z 2005) i nasunęły się
    pytania:
    1. Czy toto obsłuży dwa rdzenie?
    2. Obsługa dwóch rdzeni zależy od programu czy od systemu/sterowników?
    3. Jeśli obsłuży dwa rdzenie, to czy obsłuży dość nowego Phenoma?

    Będę wdzięczny za podpowiedzi/pomysły/sugestie.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 2. Data: 2009-08-30 12:06:14
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    =Marcos= pisze:
    > 2. Obsługa dwóch rdzeni zależy od programu czy od systemu/sterowników?

    Od programu *i* systemu.

    System musi obsługiwać SMP i umożliwiać przetwarzanie równo-
    ległe, a aplikacja musi zostać zrównoleglona.

    > 3. Jeśli obsłuży dwa rdzenie, to czy obsłuży dość nowego Phenoma?

    Jeżeli obsługuje dwa rdzenie, to i Phenoma też.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-08-30 13:35:27
    Od: games <g...@g...home.pl>

    =Marcos= pisze:
> [...]
    > 3. Jeśli obsłuży dwa rdzenie, to czy obsłuży dość nowego Phenoma?
    >
    > Będę wdzięczny za podpowiedzi/pomysły/sugestie.

    Adobe Photoshop jest napewno optymalizowany pod Intela i wspiera wiele
    rdzeni.

  • 4. Data: 2009-08-30 14:49:28
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 30 Aug 2009 13:38:02 +0200, =Marcos= napisał(a):

> [...]
    > ten pomysł wygląda?
    >
    > Rozważałem:
    > Phenom II X2 550 (650zł za płytę z procesorem)

    Weź jakąś płytę z SB750. Duże szanse na odblokowanie x4. Na trzy jakie
    składałem wszystkie ruszyły bez problemów. Z tym, że ja wolałem zostać przy
    ddr2 i wybrałem AM2+.

  • 5. Data: 2009-08-30 14:56:36
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał w
    wiadomości news:h7do38$1lv$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Najwięcej pracuję w Corel Paint Shop Pro X (program z 2005) i nasunęły się
    > pytania:
    > 1. Czy toto obsłuży dwa rdzenie?

    Mogę spróbować. Mam to akurat zainstalowane na dwurdzeniowcu i pierwsze
    obserwacje nie sa pozytywne, ale to co robię to są drobiazgi. Prześlij coś
    do zrobienia, spróbuję ustalić liczbe dzialających rdzeni.

  • 6. Data: 2009-08-30 15:01:54
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 30-08-2009 o 15:35:27 games napisał(a):

    > Adobe Photoshop jest napewno optymalizowany pod Intela i wspiera wiele
    > rdzeni.
    Ty tak ze słyszenia, czy znasz jakieś fakty? Na pewno
    to pod Intela optymalizowani są jego zwolennicy :)

    --
    Opera Mail

  • 7. Data: 2009-08-30 15:25:41
    Od: games <g...@g...home.pl>

    http://www.purepc.pl/node/916

  • 8. Data: 2009-08-30 15:53:31
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 30-08-2009 o 17:25:41 games napisał(a):

    > http://www.purepc.pl/node/916

    Ale ... ten artykuł jest sprzed ponad dwóch lat. Teraz są inne
    procesory i CS4.
    Zresztą, najlepiej spojrzeć na wymagania systemowe samego
    producenta.
    http://www.adobe.com/pl/products/creativesuite/produ
    ction/systemreqs/

    O AMD jest tylko wzmianka:
    W przypadku systemów z procesorami AMD wymagany procesor z zestawem
    funkcji SSE2.
    A takie są od Athlona 64 wzwyż.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 9. Data: 2009-08-30 15:54:35
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości

    > http://www.purepc.pl/node/916

    Żeby to wszystkie samochwalstwa producentów były prawdziwe... Warto by też
    zapytać ile rdzeni CS3 obsługuje. Brak takiej informacji pozwala zaliczyć tą
    wiadomość do kategorii marketingowego bełkotu.

  • 10. Data: 2009-08-30 21:51:42
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    games pisze:

    > http://www.purepc.pl/node/916

    http://arstechnica.com/hardware/reviews/2009/02/phen
    om-ii-scaling.ars/4

    Intel wcale nie wychodzi tak o niebo lepiej od AMD. Owszem,
    jest tu szybszy, ale Nehalem generalnie jest szybszy od
    Phenoma. Ale też droższy...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |