  • 1. Data: 2009-08-30 00:11:33
    Temat: Problem z bootowaniem z USB
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Hej

    Mam problem z bootowaniem systemu z pendriva usb.

    Stworzylem sobie bootowalnego Linuxa na pamieci USB zgodnie z opisem:
    http://www.pendrivelinux.com/usb-linux-mint-7-flash-
    drive-creation-windows/

    Calosc zakonczyla sie pomyslnie. Ale niestety nie moge w zaden sposob
    zbootowac komputera z tego USB :/

    Plyta glowna to Gigabyte 965p-DS3 (rev: 1.0)
    Ustawilem kolejnosc bootowania na:
    - CD
    - USB-HDD
    - HDD

    CD w napedzie nie ma, wiec jest to pomijane przy wlaczeniu.
    Niestety, mimo wlozonego do gniazda USB pendriva plyta go nie widzi i
    normalnie bootuje z HDD.

    Co musze jeszcze zrobic zeby zaczelo to wszystko dzialac?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2009-08-30 07:47:19
    Temat: Re: Problem z bootowaniem z USB
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    > Co musze jeszcze zrobic zeby zaczelo to wszystko dzialac?

    Reczne wywolanie przez F12 tez nie skutkuje odpaleniem wlasciwego wybranego
    dysku/napedu/usb? Powinno. Daj znac czy tym sposobem dziala, choc dziwne ze
    przez ustawienie w biosie kolejnosci bootowania nie dziala skoro wlasciwie
    sformatowales flaszke etc.

  • 3. Data: 2009-08-30 10:02:05
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 30 Sie, 09:47, "Gamariel" <g...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > przez ustawienie w biosie kolejnosci bootowania nie dziala skoro wlasciwie

    Wlasnie sprawdzilem, i niestety to samo :(
    Wybieram w menu pod F12 boot z USB-HDD a komp i tak rusza z HDD (Win 7
    RC7100) :(

    Co jest nie tak? :(
    BIOS na plycie najnowszy dostepny - F14

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2009-08-30 10:47:01
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Rafal M pisze:

    > Wlasnie sprawdzilem, i niestety to samo :(
    > Wybieram w menu pod F12 boot z USB-HDD a komp i tak rusza z HDD (Win 7
> [...]

    U mnie jest F5

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-08-30 10:49:22
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Rafal M pisze:

    > Wlasnie sprawdzilem, i niestety to samo :(
    > Wybieram w menu pod F12 boot z USB-HDD a komp i tak rusza z HDD (Win 7
> [...]

    Bios się nie uruchomi z "Uruchom ponownie komputer" tylko z od nowa
    włączanego komputera.

    --
    animka

  • 6. Data: 2009-08-30 11:04:07
    Od: Grzegorz Sułek <g...@s...sgh.waw.pl>

    Rafal M <r...@g...com> wrote:
> [...]

    > Mam problem z bootowaniem systemu z pendriva usb.

    > Stworzylem sobie bootowalnego Linuxa na pamieci USB zgodnie z opisem:

    Zapomnij o tej instrukcji i użyj tego oto narzędzia. Wybierz z listy dystrybucje
    Mint czy tam jaką chcesz umieścić na pendrive potem parę kliknięć i będzie.

    http://unetbootin.sourceforge.net/

    Niejednokrotnie instrukcje na stronach autorów dystrybucji nie działały
    a unetbootin radzi sobie znakomicie.
    Daj znać czy się powiodło.

    --
    gs

  • 7. Data: 2009-08-30 15:29:33
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 30 Sie, 13:04, Grzegorz Sułek <g...@s...sgh.waw.pl> wrote:

> [...]
    >
    > http://unetbootin.sourceforge.net/
    >
    > Niejednokrotnie instrukcje na stronach autorów dystrybucji nie działały

    Zaraz sproboje, zeby zobaczyc czy zbootuje z USB.

    Co do tego programu: problem jest taki, ze ten program tworzy chyba
    tylko cos w rodzaju LiveCD na USB.
    A ten sposob ktorym ja robie tworzy przenosny system na USB - zapisuja
    sie wszytskie ustawienia, tapety, dodatkowe oprogramowanie itd.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 8. Data: 2009-08-30 16:01:27
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 30 Sie, 17:29, Rafal M <r...@g...com> wrote:

> [...]
    > A ten sposob ktorym ja robie tworzy przenosny system na USB - zapisuja
    > sie wszytskie ustawienia, tapety, dodatkowe oprogramowanie itd.

    I jestem po probie - niestety to samo :(
    Pen jest wlozony w gniazdo USB przy restarcie kompa, wchodze do menu
    bootowania (F12 na plytach Gigabyta) wybieram USB-HDD (do wyboru jest
    jeszcze USB-CD, USB-ZIP) i nic... bootuje z HDD :(

    Pozdrawwiam
    Rafal

  • 9. Data: 2009-08-30 16:06:17
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Rafal M pisze:

> [...]
    > bootowania (F12 na plytach Gigabyta) wybieram USB-HDD (do wyboru jest
    > jeszcze USB-CD, USB-ZIP) i nic... bootuje z HDD :(

    To ustaw na USB-CD i zobacz czy się będzie botowało.

    --
    animka

  • 10. Data: 2009-08-30 16:07:30
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Rafal M pisze:
> [...]
    drive-creation-windows/
    > Calosc zakonczyla sie pomyslnie. Ale niestety nie moge w zaden sposob
    Aby wykluczyć problemy programowe może spróbuj sprawdzonego narzędzia HP
    http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Sof
    twareDescription.jsp?swItem=MTX-UNITY-I23839
    - formatuje on właściwie penvrive/dysk usb/kartę SD/CF by była
    bootowalna, robiłem tym "dyskietki dosowe" itp startujące z USB, również
    na takiej płycie jak twoja. Może dla testu spróbuj innego pendrive, bo
    /ponoć/ niektóre miewały problem z bootowaniem (niewłaściwe usb-class
    device czy coś, i nie zostaje wykryty przez bios jako usb-hdd)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173