  • 41. Data: 2009-10-20 00:12:54
    Temat: Re: Sony, matryca i ich serwis
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Tue, 20 Oct 2009 02:09:15 +0200, dominik napisał(a):

    > Daj linka do rawa.

    Właśnie.

    > Pokaż mi zdjęcie w normalnych warunkach, gdzie widać te hot piksele. IMHO
    > zdecydowanie robisz z igły-widły.
    > EIZO i jego piksele to zupełnie inna sprawa. To tak jak byś na tym
    > monitorze mierzył sygnał, wyciągał go i dostawał obraz, którego normalnie
    > nie widzisz. Chociaż zdjęcia nocne się zdarzają to jednak ich procent jest
    > normalnie nikły. Jeśli robisz wyłącznie takie to znaczy że CCD nie jest
    > dla Ciebie.

    Ależ jest, wystarczy schłodzić wysokiej klasy matrycę CCD ciekłym azotem (a
    może helem?) i już :)

    > Wybacz, ale nie wierzę i mam ku temu powody, bo aparat krótkie czasy
    > mapuje automatycznie. Pokaż.

    Zakładając jednak na chwilę, że takie błędy są widoczne?

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 42. Data: 2009-10-20 01:26:45
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:
    > Ależ jest, wystarczy schłodzić wysokiej klasy matrycę CCD ciekłym azotem (a
    > może helem?) i już :)

    Zdecydowanie proste ;)

    > Zakładając jednak na chwilę, że takie błędy są widoczne?

    Hot piksele są, były i będą zawsze. Niekoniecznie od chwili urodzenia
    aparatu - czasem po prostu pojawiają się z czasem. Stąd całe halo o
    mapowanie. W przypadku sonego dzieje się to automatycznie, dlatego czy
    chcesz czy nie - aparat na zwykłych zdjęciach nie może w sposób stały mieć
    czegoś wypalonego.

    Co by nie było - to wymysł złej i niedobrej minolty.

    d.

  • 43. Data: 2009-10-20 05:18:11
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:
    > Piszesz jak bys mial soniacza ze swiecacymi pikselami, jesli tak to
    > przykro mi.

    Sony nie, ale kilkanascie innych. Ze swiecacymi punktami bywa roznie, ale
    to zupelnie normalne zjawisko. Mam aparaty, ktore po 30s naswietlania
    robia 30s dark frame... wolalbys cos takiego? :)

    > Czyli co, chcesz mi powiedziec ze SONY
    > juz tak ma i sie tym nie przejmowac ?

    Doskonala wiekszosc aparatow tak ma. To wynika z technologii, jest
    zupelnie normalne i nie nalezy sie tym przejmowac. Nawet, jesli mozesz to
    znalezc na normalnych zdjeciach, ogladanych w skali 1:1 (kto oglada
    zdjecia w takim powiekszeniu?).

    k,

  • 44. Data: 2009-10-20 07:04:21
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Tu jest zdjęcie z pentaxa k10D, który ma matrycę sony:
    > http://c.wrzuta.pl/wi18484/4d5949fc000e08c84adccdb9/
    0/dark

    Coraz lepsze zdjecia robicie ;-)

  • 45. Data: 2009-10-20 07:11:05
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    0/dark

    > Coraz lepsze zdjecia robicie ;-)

    Dzięki! ;-)
    Wierne odwzorowanie, super ostrość, odpowiednia rozpiętość tonalna,
    minimalna głębia ostrości, żadnych aberracji chromatycznych czy widocznych
    różowych frędzli - dla mnie bomba!

    --
    Yogi(n)

  • 46. Data: 2009-10-20 07:14:23
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Dzięki! ;-)
    > Wierne odwzorowanie, super ostrość, odpowiednia rozpiętość tonalna,
    > minimalna głębia ostrości, żadnych aberracji chromatycznych czy
    > widocznych różowych frędzli - dla mnie bomba!

    Slowem - nie ma sie do czego przyczepic :)

  • 47. Data: 2009-10-20 08:11:12
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@o...pl>

    > Slowem - nie ma sie do czego przyczepic :)

    Tylko pomyliłem watki, miało iść do "zdjęć tygodnia" ;-)
    --
    Yogi(n)

  • 48. Data: 2009-10-20 08:18:53
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 20 października 2009 (02:09:15) napisano:

    > Daj linka do rawa.

    Na dzien dzisiejszy byc moze jest to awykonalne gdyz to nie jest moj
    aparat, testy robilem przy zakupie z wylaczonym odszumianiem wysokiego
    iso, bylo to pol roku temu. Jednak napisze maila do znajomej by
    wykonala taki test w dniu dzisiejszym i zapisala w RAW-ie, odezwe sie
    w tym poscie z linkiem. Moge natomiast wykonac cos takiego w dniu
    jutrzejszym na swoim 40D, podesle. Robilem w JPEG na najwyzszej
    jakosci, nie w RAW, nie sadzilem ze podczas zapisu JPEG z wylaczonym
    jakimkolwiek odszumianiem, dziala jakikolwiek algorytm odejmowania
    czarnej klatki.

    I jeszcze napomkne, testy robilem na nowych aparatach, jak mi
    wpadlo cos na matryce lub mojej znajomej od D80 to sorry winnetou ale
    juz teraz moze cos sie swiecic. Gruszke mam ale doswiadczenia wiem ze
    wszystkich brudow nie usunie a plynu kupowac nie bede.

    > Pokaż mi zdjęcie w normalnych warunkach, gdzie widać te hot piksele.

    Widze ze Ty taki niewierny Tomasz jestes, ok poszukam specjalnie dla
    Ciebie, nie wiem czy znajde dzis czy za kilka dni bo to przegladanie
    50GB zdjec, jednak i ja mam takie aparatow. Od razu informuje
    ze nie sa to RAWy, takich nie dostaniesz, jpeg w najwyzszej jakosci z
    wyłączonym jakimkolwiek odszumianiem.

    > Jeśli robisz wyłącznie takie to znaczy że CCD nie jest
    > dla Ciebie.

    Ja mam Canona 40D, nie nikona ani soniacza.

    > Widzę, że nie rozróżniasz odejmowanie czarnej klatki od odszumiania. Może
    > A300 to łączy w JPG, ale zrób RAW i zerknij do niego.

    RAWa z tego soniacza to bede mial dopiero po odeslaniu z serwisu, no
    ale jak na JPEG widac to w RAW tym bardziej nie zadziala algorytm
    odejmowania czarnej klatki.

    > Wybacz, ale nie wierzę

    No jasne, nie mam co robic tylko klamac na usnecie. Mowie ze mam foty
    i wkurwiajace piksele na kazdym zdjeciu swiecace w tym samym ponkcie,
    bede szukal ale nie chce mi sie jak cholera ze wzgledu na to ze akurat
    Ty nie wierzysz, to przysluga dla znajomej tak jak pisalem i nie mam
    zamiaru sleczec godzinami w przeszukiwaniu zbiorow bo Dominik z usnetu
    nie wierzy. Mam takie foty, jak trafie to wrzuce do tego tematu wiec
    prosze zerkaj tu czasami jesli Ci zalezy. Celem wyslanego posta jest
    opinia kolegow z usnetu co sadza o tym przyapdku, co poradzic znajomej
    bo nie mam soniacza a na canonach i nikonach tych co testowalem
    (W NOWOSCI!), w identycznych warunkach i ustawiniach, nie swieca
    sie piksele. OK, faktycznie tu CCD tu CMOS, moze to byc przyczyna,
    jednak dziwnie z tym D80-tką skoro tez jest na CCD, dlatego bede
    prosil o tego RAW'a, to chyba najszybciej zalatwie.

    > Pokaż.

    :D

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej Kurkiewicz aka Sesjusz

  • 49. Data: 2009-10-20 08:51:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:
> [...]
    > test i było pieknie, czyściutko, moglbym wnioskowac ze canon 5 lat
    > temu stosowal przetworniki o lepszej charakterystyce jak sony w dniu
    > dziesiejszym. Niedawno robiłem test na nikonie D80, potem D90,
    > teraz na canonie 40D, wszedzie czarno, pikselie sie nie 'swieca'.
    > Testowalem rowniez programikami ktore same szukaja, zresztą co ja mam
    > Wam pisac, sami wiecie jak testowac matryce.
    >
    > Nie posiadam wiedzy nt. układow zasilania przetwornika, ktore maja
    > wplyw na pobliskiego piksela, czy serwis faktycznie wystawił żetelna i
    > wiarygodną opinię ? Uważacie że warto zaufac temu co piszą i olać

    czy zauważyłeś jakiś wpływ tych pixeli na normalne zdjęcia?

    chyba że twoją specjalizacją jest fotografia dekielków.

  • 50. Data: 2009-10-20 08:53:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    R wrote:
    > Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > A nie "odszumi" też gwiazd?

    nie odszumi bo odejmuje szum z zaciemnionej matrycy od szumu z naświetlonej
    matrycy.

    dodam jeszcze że od dawna wiadomo że do astrofotografii nie każdy aparat sie
    nadaje.