    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony DSLR-A350H + DT 18-200 mm
    Date: Mon, 08 Jun 2009 22:53:24 +0200

    Marx wrote:
    > Komu sie popierniczylo?
    > http://www.klubkm.pl/forum/showthread.php?t=7969
    > http://klubkm.pl/forum/showthread.php?t=14444

    Chyba masz rację, chociaż zastanawiam się co w takim razie było sigmowego
    u sony, jeśli nie ten obiektyw. Nie wiem czemu uparcie go miałem nie za
    tamrona.

    > obiektywem robi sie zdjecia, pokaz mi ten kurz na zdjeciach (o ile jakis
    > jest, ja zadnego nie widzialem ale go tez nie szukalem)

    Nie mam już tego szkła, przez tydzień nazbierało tyle syfu, że przednia
    soczewka nadawała się do mocnego czyszczenia. Oczywiście kurz był od środka.

    > lepiej do czego? do samoobrony? do cwiczen w noszeniu zlomu?
    > Duokit nie daje lepszej jakosci a jest znacznie mniej wygodny.

    Duokit dodawany do zestawu jest znacznie tańszy i kłóciłbym się czy jest
    wielka różnica. Z pewnością nawet najtańsze zoomy 70-300mm dają radę na
    200mm jeszcze spokojnie, gdy tamron (czyli ten najlepszy z hiperzoomów)
    IMHO ostry jest tak do 110mm nawet przymknięty.
    W cenie tego obiektywu za to spokojnie kupisz dwa, z czego jeden będzie
    znacznie lepszy w swoim zakresie. Przykładowo sigma 70-300 APO jest
    całkiem fajna i niedroga, a na szeroki zostaje jeszcze sporo do ceny tego
    hiperzooma.

    d.