  • 21. Data: 2009-05-05 23:17:23
    Temat: Re: Sony Cyber-Shot HX1
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    O, zobacz. Kilka postów wyżej niejaki adamecki pyta się:"Sakramentalne
    pytanie 'jakie lustro' -konkretne wymagania" i używa teraz Fuji S6500,
    może zechce ci odsprzedać? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 22. Data: 2009-05-06 05:15:45
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    Nie jestem przekonana co do Fuji... raczej myślałabym nad Canonem SX1...
    Co wiem z szumami jest lepiej...

  • 23. Data: 2009-05-06 08:28:40
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Weronika pisze:
    > Nie jestem przekonana co do Fuji... raczej myślałabym nad Canonem SX1...
    Jak wolisz.

    > Co wiem z szumami jest lepiej...
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ???

    Tego powyżej nie rozumiem. Co wiesz? Co z szumami jest lepiej? Co
    bardziej szumi wg. ciebie?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 24. Data: 2009-05-06 15:14:14
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    Fuji mnie nie przekonuje...
    A Canon SX1 ma małe szumy więc zastanawiam sie między SX1 Canona a HX1
    Sonego

  • 25. Data: 2009-05-06 15:51:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Weronika pisze:
    > Fuji mnie nie przekonuje...
    > A Canon SX1 ma małe szumy więc zastanawiam sie między SX1 Canona a HX1
    > Sonego

    Co do szumów, to ten Canon nie może się równać. Po prostu. Ale rozumiem,
    że nie przekonuje. Mi też brakuje w nim stopki na lampę błyskową ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 26. Data: 2009-05-06 19:40:42
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    Czyli Twoim zdaniem Fuji a Canon, to Canon ma większe szumy?

  • 27. Data: 2009-05-06 20:18:38
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Weronika pisze:
    > Czyli Twoim zdaniem Fuji a Canon, to Canon ma większe szumy?

    Ba! Żeby tylko moim. Prawda jest taka, że matryca w Canonie jest prawie
    2 razy mniejsza i przeładowana pikselami, kiedy Fuji ma prawie 2 razy
    większą i 2 razy mniej pikseli, co znaczy, że pojedynczy piksel jest co
    najmniej 2 razy większy - Fuji S6500- 14MPx/cm2, Canon SX1/SX10 -
    35MPx/cm2. To nie o to chodzi, żeby przekonać cię do Fuji. Ten Fuji jest
    starszym aparatem i nie oferuje takich fajnych funkcji jak np. wideo HD,
    stabilizację optyczną. Ale jest też bardzo solidnym sprzętem o dużych
    możliwościach, dobrej jakości optyce (optymalna do tej matrycy, co
    wiadomo po jego starszym bracie, do którego wstawili matrycę 9Mpx i to
    już nie to).

    Tutaj masz stronę z porównaniem szumów Fuji S6500 z "dziadkiem" SX1:
    http://www.dpreview.com/reviews/FujifilmS6000fd/page
    6.asp

    A tutaj szumy SX1 w porównaniu z innymi aparatami:
    http://www.dpreview.com/reviews/canonsx1is/page7.asp

    Ponieważ procedura testowa jest ta sama, możesz sobie otworzyć dwa okna
    przeglądarki obok siebie i porównać bezpośrednio szumy (i odszumianie -
    nie zapomnij o tym) obu aparatów.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 28. Data: 2009-05-07 07:34:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Weronika pisze:
    > Czy ktoś miał już okazję sprawdzić ten aparat??
    > Proszę o opinie...

    Nowa opinia:
    http://sonyhx1.fotopolis.pl/index.php?n=8895

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 29. Data: 2009-05-07 15:55:26
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    Szkoda, że porównałeś inny model Canona...
    To jest S3, który ma matryce CCD a w SX1 Canona mamy cmosa... hm, mała
    różnica...

    Zresztą pytam o Canona SX1 a Sonego HX1, fuji dla mnie nie istnieje...
    Ergonomia jest do kitu, we wszystkich interesujących mnie modelach...

  • 30. Data: 2009-05-07 21:27:34
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Weronika wrote:
    > Szkoda, że porównałeś inny model Canona...
    > To jest S3, który ma matryce CCD a w SX1 Canona mamy cmosa... hm, mała
    > różnica...

    Co z tym CMOSem? CMOSy mniej szumia czy jak?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj